Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@20:45:07 GMT

بازار روغن کی به روال عادی بر می‌گردد؟

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۱۹۱۶۵

بازار روغن کی به روال عادی بر می‌گردد؟


به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، وقفه در ترخیص روغن خام پیش باعث شد که روغن در چند وقت اخیر در بازار کم شود. این موضوع مشکلاتی را برای تامین این کالای پرمصرف ایجاد کرد.

حالا مدیر اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفته است، شرایط بهتر شده، اما برای اینکه بازار روغن به روند عادی برگردد باید تا آخر ماه آینده صبر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهران متوطن افزود: حدود دو ماه ونیم پیش وقفه‌ای در ترخیص روغن خام از بنادر کشور از جمله بندر امام که بیش‌ترین روغن خام از آنجا وارد می‌شود، پیش آمد.

او ادامه داد: این وقفه باعث شد که تولیدکنندگان نتوانند مانند قبل تولید کنند و روغن در بازار کم شود، اما الان شرایط بهتر شده هر چند که آثار آن وقفه در ترخیص روغن خام، هنوز در بازار وجود دارد و به نظر می‌رسد بازار ماه آینده به شرایط عادی بازگردد.

مدیر اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر همچنین با اشاره به اینکه ستاد تنظیم بازار هزار و ۵۰۰ تن روغن به این استان اختصاص داده است، بیان کرد: هزار تن از این میزان جذب شده که ۱۰ تا ۲۰ درصد بیش‌تر از سال ۹۸ بوده است.

بیشتر بخوانید

مشکل روغن خوراکی استان بوشهر در حال حل شدن/ ارز برنج های وارداتی تامین شد نیمی از سهمیه روغن بوشهر اختصاص یافت جو روانی تقاضای روغن را افزایش داد

متوطن عنوان کرد: در حالی که طبق سرانه جمعیتی نیاز استان بوشهر ماهانه هزار تن است اما با توجه به جو روانی ایجاد شده درباره کمبود روغن تقاضا افزایش یافته است و مردم تلاش می‌کنند بیش‌تر خرید کنند. البته برخی فروشگاه‌ها برای خرید محدودیت ایجاد کرده‌اند و اجازه نمی‌دهند مشتریان تعداد زیادی روغن بخرند.

او تاکید کرد: در تلاش هستیم سهمیه بیشتری به استان اختصاص یابد، اما مردم نگران نباشند در همین شرایط کنونی هم روغن به اندازه کافی در استان وجود دارد.

مدیر اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر درباره علت توزیع روغن ستاد تنظیم بازار در فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم گفت: این مورد، تصمیم ستاد تنظیم بازار کشور و به دنبال آن استان بوده است و برای جلوگیری از شلوغی در فروشگاه‌های کوچک وحفظ سلامت مردم در شرایط کرونا و رصد بهتر این که روغن به دست مصرف کننده واقعی برسد، در نظر گرفته شده است.

متوطن در خصوص کاهش تنوع در روغن‌های عرضه شده در فروشگاه‌ها بیان کرد: از یک سو سهمیه در نظر گرفته شده برای هر استان از کارخانه‌های مشخصی تامین شده و از سوی دیگر وقفه در ترخیص روغن خام باعث کندی تولید این محصول و کمبود نوع خاصی از آن در بازار شده است.

تحویل روغن با کالاهای دیگر به مراکز پخش!

او درمورد فروش همزمان روغن با کالا‌های دیگر هم گفت: این موضوع به سهمیه روغن ستاد تنظیم بازار مربوط نمی‌شود و سهمیه روغن اختصاص یافته به فروشگاه‌ها بدون هیچ کالای دیگری به آن‌ها تحویل می‌شود.

مدیر اداره بازرگانی داخلی سازمان صمت بوشهر این مشکل را مربوط به حوزه پخش عنوان کرد و ادامه داد: برخی تولیدکنندگان وقتی می‌خواهند محموله روغن را به شرکت‌های پخش طرف قرارداد تحویل دهند از آن‌ها می‌خواهند همزمان کالا‌های دیگر را هم خریداری کنند که معاونت بازرسی سازمان صمت بوشهر در حال پیگیری این موضوع از وزارتخانه است.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار روغن کمبود روغن ترخیص روغن روغن خام ترخیص روغن خام ستاد تنظیم بازار استان بوشهر فروشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۹۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی؛ پیراهن اول بایرن مونیخ برای فصل ۲۰۲۴/۲۵ + عکس

باواریایی‌ها به روال سابق خود بازگشته و قرار است در فصل آینده، از پیراهن‌هایی با زمینه قرمز رنگ استفاده کنند 

طرفداری | باشگاه بایرن مونیخ به طور رسمی از پیراهن اول خود برای فصل ۲۰۲۴/۲۵ رونمایی کرد. آدیداس طراحی این پیراهن را به عهده داشته است.

بایرن مونیخ در فصل ۲۰۲۳/۲۴ از پیراهن‌هایی با زمینه سفیدرنگ استفاده می‌کند که این تصمیم، انتقاد شدید هواداران این تیم را به همراه داشت. لذا باواریایی‌ها برای فصل آینده به روال قبلی خود بازگشته و قرار است دوباره از پیراهن‌هایی با زمینه قرمز رنگ استفاده کنند.

پیراهن اول بایرن مونیخ در فصل ۲۰۲۴/۲۵ پیراهن اول بایرن مونیخ در فصل ۲۰۲۴/۲۵ پیراهن اول بایرن مونیخ در فصل ۲۰۲۴/۲۵

 

از دست ندهید ????????????????????????

رضا عنایتی: دیگر مهاجمی مثل من پیدا نمی‌شود واکنش به گل شهاب زاهدی: پله هم نمی‌توانست این گل را بزند! سرمربی اینتر: طارمی بازیکن بزرگی است و از داشتنش خوشحالیم اضافه شدن کارلو آنچلوتی به حلقه شادی بازیکنان رئال مادرید / فیلم

دیگر خبرها

  • کاشت بیش از ۶۵۰ اصله نهال در ورودی شهر بوشهر
  • مجموعه سپاه همیشه همراه جامعه کشاورزی استان بوشهر است
  • واقعا آب چاه بخوریم بهتر از آب‌معدنی است؟ | روغن‌های زیرو ترانس تاییده بهداشت دارند
  • واکنش سازمان غذا و دارو به توصیه به مصرف آب چاه
  • رسمی؛ پیراهن اول بایرن مونیخ برای فصل ۲۰۲۴/۲۵ + عکس
  • این دو کالای اساسی مشمول ارز ترجیجی شد
  • جمع آوری روغن زیتون از بازار چهارمحال و بختیاری
  • «روال عادی» به هفته پایانی اجرا در تئاتر شهر رسید 
  • «روال عادی» به هفته پایانی اجرا در تئاتر شهر رسید
  • قیمت روغن خوراکی امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳