Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش صبح امروز در برنامه تجلیل از معلمان پژوهنده و پژوهشگران برتر گفت: به گمان من هفته پژوهش فرصت مغتنمی است که یکبار به چشم انداز سند تحول از مدرسه مورد نظر سند و معلم مورد نظر سند و دانش آموز مورد نظر سند رونمایی کنیم. چشم اندازی که این سند ترسیم می کند چیست؟

وی ادامه داد: پرسشگری، پژوهشگری و اندیشه ورزی جزو ضرورت های این تصویر از آینده آموزش و پرورش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک تغییر رویکرد اساسی در نظام تعلیم و تربیت شکل خواهد گرفت که گام های این تحول در طی سال های گذشته آغاز شده و به سرعت شتاب می گیرد. یک رویکرد این است که انسان را مخزنی در نظر بگیریم که باید در او دانش را انباشته کنیم. در این رویکرد نقش دانش آموز به نقشی منفعل تبدیل می شود و معلم هم نقشی یکسویه و دانای کل است و مدرسه هم تبدیل به کانون بی روح و خسته کننده تبدیل می شود.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در یک رویکرد دیگر ما یک مخزن نمی بینیم دانش آموز را بلکه دانش آموز را عالی ترین موجود هستی و عالی ترین قدرت دریافت آموزش و پرورش می بینیم. دانش آموزی در این مگاه به ابزاری تبدیل می شود که از معلولاتش برای کاستن از مجهولاتش استفاده کند و برای مواجهه با هیتی قدرت پیدا کند و…

تکمیل می شود…

کد خبر 5095345 آزاده سهرابی

منبع: مهر

کلیدواژه: محسن حاجی میرزایی وزارت آموزش و پرورش هفته پژوهش شهرداری تهران ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش هفته پژوهش شورای شهر تهران روح الله زم قوه قضاییه آسیبهای اجتماعی شورای شهر شهر تهران آلودگی هوا لایحه بودجه ۱۴۰۰ محسن حاجی میرزایی سازمان تامین اجتماعی آموزش و پرورش دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۹۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ عنوان برنامه در طول هفته معلم در اردبیل اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، کلام‌الله صفری عصر دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه به مناسبت گرامیداشت هفته معلم اظهار کرد: بیش از ۶۰ عنوان برنامه با رویکرد کلی، مردمی کردن برنامه‌های هفته معلم با نقش‌آفرینی خانواده‌ها به مناسبت گرامیداشت هفته معلم در اردبیل برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام برای تجلیل از معلم دوران تحصیل برای مردم استان اردبیل انجام شده است، افزود: برنامه‌های هفته معلم امسال با شعار «همه مدیون توایم» برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به نواخته شدن زنگ سپاس معلم ۱۱ اردیبهشت به صورت هماهنگ در تمام مدارس استان ادامه داد: فضاسازی و تبلیغات محیطی، برپایی نمایشگاه دستاوردها و یادمان شهدا با موضوع وعده صادق در مدارس، عطر افشانی مزار شهدا و تجلیل از خانواده شهدای فرهنگی و دانش آموز از جمله برنامه‌های قابل اجرا در هفته معلم است.

صفری بیان کرد: حضور در نماز جمعه، برپایی میز خدمت آموزش و پرورش در مصلی‌ها و اجرای برنامه‌های فرهنگی توسط تشکل‌های دانش آموزی، برگزاری جلسه انجمن اولیا و مربیان، برپایی اردوهای نیم روزه درون مدرسه ای نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی این هفته خواهد بود.

وی در بخش دیگری گزارشی از اقدامات شاخص آموزش و پرورش ارائه داد و خاطرنشان کرد: برگزاری امتحانات نهایی در راستای تحقق عدالت آموزشی، تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانی، برگزاری جشن ها تکلیف دینی و سیاسی، احداث بزرگترین مجتمع آموزشی کشور با نام دارالفنون و راه‌اندازی نهضت مدرسه سازی، ارتقای سرانه فضای ورزشی دانش آموزی و اجرای دقیق طرح رتبه بندی از اقدامات این اداره کل بوده است.

کد خبر 6092358

دیگر خبرها

  • رقابت قرآنی ۱۲۰۰ دانش‌آموز و معلم در کهگیلویه و بویراحمد
  • ۶۰ عنوان برنامه طی هفته معلم در اردبیل اجرا می‌شود
  • ۶۰ عنوان برنامه در طول هفته معلم در اردبیل اجرا می‌شود
  • ۳۲۰ دانش آموز برتر استان یزد تجلیل می‌شوند‌
  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • رشد ۸ درصدی توسعه متوازن رشته‌ای/ شرکت ۲۷ هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردو‌های تربیتی می‌شوند
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردوهای تربیتی می شوند
  • دهه سرآمدی آموزش فرصت مغتنمی برای ادای احترام به پیشگامان ساحت تولید و نشر معرفت و حکمت است