Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه کمبود انسولین در استان کرمان تنها مربوط به انسولین قلمی است گفت: تا پایان سال کشور از واردات انسولین قلمی بی‌نیاز می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان ، در این روز‌های سخت کرونایی خرید دارو برای برخی بیماران به یک مشکل اساسی تبدیل شده و گرفتاری ‌ها و معضلات خاص خود را دارد؛ کمبود دارو در این روزها باعث شده که بیماران برای تهیه داروی‌های ضروریشان از این داروخانه به آن داروخانه بروند و گاهی مجبورند داروی مورد نیاز خود را به هر قیمتی و از جا که بتوانند تهیه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انسولین یکی از مهم‌ترین داروهایی است که کمبود آن صدای اعتراض خیلی از بیماران دیابتی را درآورده و بیماران دیابتی مجبورند برای تأمین داروهای مورد نیاز خود به هر دری بزنند.

انسولین یکی از مهم‌ترین هورمون‌های تنظیم کننده قند خون "گلوکز" است که برای انجام سوخت و ساز بدن انتقال دهنده‌های گلوکز را در بافت‌های حساس به انسولین فعال می‌سازد .

تحریم‌های ظالمانه غرب تاثیرات متعددی در حوزه‌های مختلف گذاشته اما تحریم دارویی به مراتب سخت‌تر است چراکه سلامت و جان انسان‌ها را نشانه گرفته و مقابل داروخانه‌های سطح شهر کرمان که بروی افراد زیادی را می‌بینی که نسخه بدست به دنبال داروهایی می‌گردند که در داروخانه‌ها یا یافت نمی‌شود و یا به سختی می ‌توان آن را پیدا کرد.

کرونا و مشکلات کمبود دارو در استان کرمان/ وقتی تحریم‌ها گریبان بیماران را می‌گیرداولویت اشغال تخت‌های بیمارستانی با بیماران کرونایی است/ کمبود دارو در استان کرمان نداریماحداث کارخانه استحصال دارو از مواد مخدر در کرمان ‌به کجا رسید؟

علی اسدی‌پور معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه انسولین یک داروی حیاتی برای بیماران دیابتی است اظهار داشت: کمبود انسولین در استان کرمان نداریم بلکه انسولین‌‌های قلمی خارجی در بازار کم است.

وی با بیان اینکه ما دو مدل انسولین داریم گفت: یک مدل همان انسولین ‌های قدیمی هستند که با سرنگ تزریق می‌شوند که به میزان کافی داریم و مردم می‌‌توانند از آن‌‌ها استفاده کنند .

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه کارخانجات تولید داروی ما در داخل کشور انسولین‌های تزریقی را تولید می‌کنند و هیچ وقت مشکلی از این بابت در کشور نبوده افزود: این مدل دارو به مقدار کافی در همه داروخانه‌ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه نوع دیگری از انسولین، انسولین‌های قلمی هستند که تزریق آنها ساده‌تر است گفت: به دلیل تحریم‌ها مدتی است که واردات این نوع انسولین با مشکل مواجه شده است.

اسدی ‌پور با تأیید کمبود انسولین قلمی در داروخانه‌ها گفت: البته این کمبود موقتی است و ممکن است چند روزی در سطح داروخانه‌ها انسولین‌های قلمی کم شود اما پی از چند روز دوباره در توزیع آن آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در داروخانه شماره 1 دانشگاه داروسازی در کلینیک بعثت مدل‌های مختلف انسولین قلمی وجود دارد افزود: بیماران می‌توانند برای دریافت سهمیه خود به این داروخانه مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه پس از تأیید سازمان‌های بیمه‌گر سهمیه انسولین برای بیماران دیابتی در پرونده آنها منظور می‌شود گفت: این بیماران با نسخه پزشک می‌توانند با مراجعه به داروخانه سهمیه ماهانه انسولین خود را دریافت کنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه بیماران دیابتی که بیمه نیستند باید از معاونت غذا و دارو حواله دریافت کنند افزود: حداکثر تا پایان سال کشور از واردات انسولین قلمی بی‌نیاز شده و دیگر بیماران دغدغه تأمین انسولین ندارند.

انتهای پیام/511/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا استان کرمان ویروس کرونا استان کرمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیماران دیابتی استان کرمان کمبود انسولین انسولین قلمی داروخانه ها غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۹۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ جعفری افزود: بر اساس مصوبه هیئت وزیران در خصوص آیین نامه فعالیت دانش بنیان ها و سکوهای سلامت، وزارت بهداشت ملزم به دارو رسانی از طریق سکوها به مصرف کننده نهایی است.

وی ادامه داد: در خصوص عرضه دارو از طریق سکو‌های اینترنتی اختلاف نظری وجود داشت که این آیین نامه به منظور رساندن دارو از تامین کننده به داروخانه هاست یا شامل رساندن دارو از داروخانه‌ها به مصرف کننده نهایی هم می‌شود.

جعفری گفت: در حقیقت دغدغه اصلی مردم و فعالان این حوزه این بود که دستورالعمل رساندن دارو از داروخانه به مصرف کننده نهایی ابلاغ شود. پس از یکسال و هشت ماه در نهایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پذیرفت با همکاری وزارت ارتباطات این آیین نامه اجرا شود.

وی افرود: برای اینکه طعم شیرین دارو رسانی توسط سکو‌ها از داروخانه به مصرف کننده نهایی برای مردم احساس شود؛ لازم است چند نکته لحاظ شود؛ اول اینکه تاخیری که برای ابلاغ این دستورالعمل اتفاق افتاد برای عملیاتی شدن آن تکرار نشود. دوم اینکه مطابق سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی بخش دولتی نباید رقیب بخش خصوصی شود و ما امیدواریم بخش دولتی رقیب بخش خصوصی در دارورسانی نشود؛ یعنی سکو‌های خصوصی برای فراهم کردن شرایط مناسبتر برای دارو رسانی به مردم در رقابت باشند و این امکان در انحصار سکو‌های دولتی نباشد.

جعفری اظهار کرد: طبق ماده ۱۲ آیین نامه، نهایتا ۶ ماه پس از ابلاغ این دستورالعمل باید اجرایی شود چرا که در هیئت ۷۷ ام مقررات زدایی گفته شده، همه سکو‌های دارای مجوز از اتحادیه کسب و کار‌های مجازی و یا سایر نهاد‌های مرتبط برای فعالیت در حوزه عرضه دارو به مصرف کننده نهایی نیاز به اخذ مجوز مجدد ندارد؛ در حالیکه در این آیین نامه آمده، علاوه بر کسب مجوز از اتحادیه کسب و کار مجازی باید عضو سازمان صنفی یارانه‌ای کشور هم بشوند، که این ماده نیاز به اصلاح دارد.

معاون مرکز کسب و کار وزارت اقتصاد پیش بینی کرد که فضای رقابتی خوبی بین سکو‌ها با توجه به ظرفیتی که در این دستورالعمل وجود دارد ایجاد میشود که این مهم سبب تسهیل دسترسی مردم به این خدمت میشود.

دیگر خبرها

  • جزئیات عرضه اینترنتی دارو/ پلتفرم‌ها در نقش پیک دارو
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • جزییات آیین نامه حمل و نقل دارو از طریق سکوهای آنلاین منتشر شد
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند