Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، منصورعلی زارعی گفت: با درخواست مجمع نمایندگان مازندران، دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان بازرسی کل کشور مامور رسیدگی به رفتارهای قانون‌گریزانه وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست در ساخت سد فینسک بر سرشاخه تجن رود ساری شدند. این دو نهاد با عدول از وظایف قانونی در صدور مجوزهای مربوط به احداث عملیات ساخت سد تخلف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سد فینسک آینده محیط زیست و کشاورزی مناطق مرکزی مازندران را به خطر می‌اندازد و به نظر کارشناسان زمین اجرای عملیات احداث آن تاب‌آوری لازم را در برابر فشارهای درونی ندارد و این مهم در صدور مجوزها نادیده گرفته شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس همچنین از ورود کمیسیون اصل ۹۰ به تخلف دولت در اجرای عملیات ساخت سد فینسک خبر داد و افزود: مجمع نمایندگان مازندران از طریق مجاری قانونی پیگیر قانون‌شکنی آشکار مسئولان در ساخت غیرفنی سد فینسک است. محیط ‌زیست سرمایه بین نسلی است، رفتار سیاسی با پروژه‌های عمرانی از سوی برخی مقامات مسئول برای آینده کشور خطرآفرین است.

زارعی با نکوهش رفتار حمایتی برخی مسئولان استانی از اجرای این طرح تصریح کرد: مجمع نمایندگان مازندران با درک نگرانی کارشناسان و سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه محیط‌زیست در مورد تبعات زیانبار احداث سد فینسک، پیگیری تخلف‌ها را در مراجع مسئول شدت خواهد بخشید.

کد خبر 572608 برچسب‌ها وزارت نیرو استان مازندران سازمان بازرسی کل کشور سد سازمان حفاظت محیط زیست

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت نیرو استان مازندران سازمان بازرسی کل کشور سد سازمان حفاظت محیط زیست محیط زیست سد فینسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۹۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است

به گزارش جماران؛ رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست اعلام کرد که تاکنون ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده و این جای امیدواری است.

علی سلاجقه روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت درباره حقابه هیرمند به خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به هماهنگی‌هایی که با هیات حاکمه افغانستان درباره حقابه هیرمند داشته‌ایم، حدود ۶۰ میلیون متر مکعب رهاسازی آب شده است.

وی تصریح کرد: از طرفی بارش های مناسب و سیلاب‌ها هم در منطقه به ما کمک می‌کند تا تالاب هامون شرایط بهتری یابد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: با نگاهی به اطراف سازه سد کمالخان متوجه مسیرهایی برای انحراف به بیابان گودزره شدیم و امید است بتوانیم با توافق هیات حاکمه افغانستان مسدود کنیم چرا که وضعیت تالاب ها مناسب تر خواهد شد.

سلاجقه یادآورشد: مرطوب سازی دریاچه هامون یکی از موضوعات مهم است و تاکنون ۵۰ در صد تالاب هامون آبگیری شده است.

وی درباره نظارت سازمان محیط زیست برای کاهش پلاستیک ها گفت: روی موضوع کاهش پلاستیک‌های زیر ۲۵ میکرون کاملا نظارت می‌کنیم و در این زمینه با تمام روسای شرکت های اصلی جلسه برگزار شده است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره ژن توله یوز هم گفت: یکی از راه های تکثیر در موضوع حیات وحش استفاده از مسائل سلولی و مولکولی است که ژن توله یوز در بخش رویان ذخیره شده است.

دیگر خبرها

  • لزوم مطالبه گری دانشگاه‌ها از دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی مازندران
  • یکی از اصلی ترین ارکان های مقابله با قاچاقچیان حیات‌وحش دادن آموزش است
  • ساخت پلاستیک زنده‌ای که خود را تخریب و تجزیه می‌کند
  • ساخت پلاستیک زنده‌ای که خود را تخریب می‌کند
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • عوارض آزادراه تهران-شمال در اختیار محیط زیست
  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • جبران خسارت زیست محیطی ازسوی آزادراه تهران-شمال
  • پس لرزه قرارداد پنهانی و ۲ میلیارد یورویی زاکانی با چین /علیرضا بیگی: هیچ ترسی وجود ندارد و هرکسی هرجا ایستاده فکر می‌کند باید چپاول کند
  • بخشی از عوارض آزادراه تهران-شمال به محیط زیست اختصاص یابد