Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - عرضه اولیه اپال در هفته پایانی آذر 99 خواهد بود. عرضه اولیه شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس که از نمادهای درج شده در بازار دوم بورس ایران است، احتمالا سه شنبه یا چهارشنبه این هفته خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از آی وست، عرضه اولیه اپال در هفته پایانی آذر 99 خواهد بود. عرضه اولیه شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس که از نمادهای درج شده در بازار دوم بورس ایران است، احتمالا سه شنبه یا چهارشنبه این هفته خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گروه استخراج کانه های فلزی بورس ایران یکی از گروه های ممتاز بازار سرمایه با مجموعه ای از سهام بنیادی مثل ومعادن، کگل، کاما و کروی است. شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس که آخرین عرضه اولیه بورس ایران در پاییز سال 99 است، پس از عرضه اولیه چخزر، وکبهمن و بوعلی، احتمالا چهارمین عرضه اولیه پاییز امسال است.
شرکت اپال پارسیان سنگان که آن را یکی از شرکت های غول حوزه صنعت معدن کشور می دانند. اپال دارای 20 میلیارد قطعه سهم است. گفته شده بین 14 تا 20 درصد کل سهام اپال در عرضه اولیه ارائه می شود. اگر 14 درصد اپال عرضه شود، 2 میلیارد و 800 میلیون قطعه سهم در برنامه عرضه اولیه قرار خواهد گرفت که یکی از سنگین ترین عرضه اولیه های سال 99 می باشد.
سهامدار عمده اپال ، شرکت سرمایه گذاری بانک پارسیان است. شرکت سرمایه گذاری بانک پارسیان، متعلق به بانک پارسیان است که با نماد وپارس در بازار دوم بورس است و از شرکت های بزرگ گروه بانک و موسسات اعتباری است. وپارس، حتما از عرضه اولیه اپال، سود شناسایی می کند. بانک پارسیان ، از سهامداران عمده ایران خودرو است.
شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو با نماد خگستر، سهامدار عمده بانک پارسیان است. در واقع خگستر، صاحب 7.18 درصد کل سهام بانک پارسیان است و واضح است که با عرضه اولیه اپال، این شرکت نیز می تواند سود خوبی شناسایی کند.
سهامدار عمده خگستر نیز شرکت ایران خودرو با نماد خودرو است که 45 درصد سهام را در اختیار دارد. پس 3 سهم خودرو، خگستر و وپارس از عرضه اولیه اپال، بیش از سایر شرکتهای بورسی، سود می برند. هر 3 سهم نام برده شده برای سرمایه گذاری بلند مدتی ، گزینه های خوبی برای سهامداری است.
وضعیت EPS‌ و P/E‌ اپالدر حال حاضر، EPS اپال حدود 547 ریال و میزان P/E‌اپال نیز 1.83 است که با P/E گروه استخراج کانه های فلزی که 18 است فاصله دارد. حجم مبنا برای اپال در حال حاضر، 50 میلیون قطعه سهم است که کار را برای 5 درصد های قیمت پایانی این عرضه اولیه در هفته های اولیه، دشوار می کند.

معرفی شرکتشرکت صنعتی معدنی اپال پارسیان سنگان در حوزه توسعه کارخانه های کنستانتره و گندله سازی در مجموعه صنعتی و معدنی سنگان تاسیس شده است. سایت شرکت صنعتی و معدنی اپال پارسیان سنگان که با نام مخفف OPSIM‌ شناخته می شود. شرکت صنعتی و معدنی اپال پارسیان سنگان در سال 1394 تاسیس شد. ظرفیت اسمی تولید گندله آن 5 میلیون تن و ظرفیت اسمی تولید کنستانتره شرکت صنعتی و معدنی اپال پارسیان سنگان 5 میلیون تن است. 40 درصد شرکت صنعتی و معدنی اپال پارسیان سنگان در اختیار ایمیدرو و 60 درصد در اختیار اپال فولاد شرق پارسیان از شرکت های زیر مجموعه بانک پارسیان است. اپال پارسیان سنگان دارای زمینی به مساحت 2 میلیون متر مربع است. یکی از تولید کنندگان کنستانتره سنگ آهن در ایران همین شرکت اپال پارسیان سنگان است که بزودی عرضه اولیه می شود.
شرکت اپال کانی پارس به عنوان هلدینگ معدنی شرکت سرمایه گذاری پارسیان، 29 آبان سال 1385 ثبت شد. عمده فعالیت در حوزه صنعت معدن است. این شرکت به صورت غیر مستقیم از طریق سرمایه گذاری در شرکت های اپال فولاد شرق پارسیان و پارس فولاد سبزوار، اهداف خود را به پیش می برد. طبق اعلام شرکت اپال پارسیان سنگان ، شرکت vale معاملات سنگ آهن را از طریق فناوری بلاکچین انجام می دهد که امیدواریم همه شرکت های ایرانی در بورس، از این فناوری برای توسعه کسب و کار خود در ایران عصر 1400 استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بانک پارسیان عرضه اولیه اپال اپال کانی پارس سرمایه گذاری بورس ایران شرکت اپال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۹۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاکچری‌ترین فروشگاه آب معدنی جهان در این شهر ایران رونمایی شد + ویدئو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: برترین‌ها

tags # اخبار اجتماعی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • معرفی ظرفیت‌های معدنی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال
  • معرفی طرح اولیه هایپرخودروی برقی EXE ۱۸۱
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد
  • تاثیر عملیات وعده صادق بر اقتصاد
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد
  • آتش‌سوزی در هتل پارسیان کوثر در میدان ولیعصر (فیلم)
  • لاکچری‌ترین فروشگاه آب معدنی جهان در این شهر ایران رونمایی شد + ویدئو