Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور عناوین ایام الله دهه بصیرت و میثاق با ولایت (از نهم الی نوزدهم دیماه) را با شعار محوری «بصیرت فاطمی، ولایتمداری، مقاومت علوی» اعلام کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، نصرت الله لطفی، قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور گفت: گرچه به لحاظ طبیعی و اصولی همه‌ روزهای سال وضعیت مشابه دارند و یکسان هستند لکن بعضی از ایام با تقدیر الهی،‌ وضعیت استثنایی و خاصی پیدا می‌کنند که از آن جمله می توان نزول نعمتی از نعمت‌های الهی به ملتی که شایستگی نازل شدن آن نعمت را دارند و حتی نازل شدن عذابی از عذاب‌های پروردگار به خاطر تمرد و عصیان امتی بر آن انسان های عصیان‌گر و متمرد اوامر الهی همانند فرعونیان را اشاره نمود که بحث جامعی است و در جای خود قابل تبیین و تشریح مفصل‌تر، البته با این توضیح که عامل اصلی برجستگی روز و ایامی از دیگر روزها، تجلی دست قدرت الهی است و در این رابطه بخش اعظم این تقدیرات الهی با اراده انسان‌ها رقم می خورد و وضعیت خاص پیدا می‌کند که اجمالاً از این ایام به عنوان «ایام الله» نام برده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بنابراین با علم به اینکه بعضی از ایام با برخورداری از ویژگی خاص ناشی از تقدیر الهی و اراده انسانی موثر در آن برجستگی از مصادیق ایام الله هستند، تاکید بر یادآوری و بزرگداشت ایام الله از اهمیت بسزایی برخوردار است و درس گرفتن و عبرت‌آموزی از وقایع این ایام به نفع همه انسان‌ها بخصوص مومنین است کما اینکه در سوره ابراهیم آیه ۵ وَذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللَّهِ را داریم و از این منظر، مولای متقیان، حضرت علی علیه السلام، ایام الله را متذکر می شدند و به بزرگداشت آن ایام می‌پرداختند و یادآوری و بزرگداشت ایام الله را از اوصاف بندگان خدا می‌فرمودند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور گفت:آثار بزرگداشت ایام الله در چندین عنوان قابل بحث و اثربخش است که از آن جمله عبرت آموزی مخاطبین در زمان، یادآوری، بزرگداشت، کسب آگاهی از چرایی برجستگی افزایی و مهمتر از این‌ها تداوم، بقا و استمرار نظام مقدس اسلامی مستلزم این نوع مطالعات، بزرگداشت، یادآوری، درس آموز و عبرت گرفتن از آن می‌باشد.

این مقام مسئول افزود: مردم عزیز و متدین ایران اسلامی در مقاطع گوناگون سال‌های قیام الهی و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام مقدس دینی، مکرر عینیت بخشیدن تجلی دست قدرت الهی را مشاهده و درک کرده‌اند از غلبه حق بر باطل، برافراشته شدن پرچم عدالت اسلامی با شکست دادن طاغوت تا دندان مسلح وابسته به نظام سلطه در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ تا شکستن هیبت متکبرانه شیطان بزرگ مدعی ابرقدرتی جهان و پیروزی مایه مباهات در دفاع مقدس و عبور از فتنه‌های بسیار پیچیده، لکن از این منظر، حوادث استثنایی دهه‌ دوم دی ماه در سال‌های گوناگون، برجستگی خاص را متوجه آن کرده است که حقیقتاً از مصادیق عینی ایام الله است. بدون تردید زنده نگه داشتن و بزرگداشت زیبنده این ایام، وظیفه‌ای مهم و همگانی است و یادآوری و عبرت آموزی از حوادث دی ماه در استمرار حرکت بالنده و حفظ نظام اسلامی بسیار ضروری است.

لطفی گفت: لحظه شناسی و عامل به وظیفه بودن مردم بصیر و متدین قم در دی ماه سال ۱۳۵۶ با قیام خونین و تاریخ‌ساز یوم الله نوزدهم دی ماه که یک راه تازه در زندگی ملت ایران و به تبع آن در تاریخ معاصر دنیای اسلام گشود و مبدأ تاریخی برای تحولات جدید دنیا شد که درخشندگی آن نه فقط در تاریخ مایه مباهات قم، بلکه در تاریخ کشور نورافشانی می‌کند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور در ادامه افزود: بصیرت، ولایتمداری مردم متدین ایران اسلامی و مقدم بر آن، مدیریت استثنایی، هوشمندانه و هدایت‌های حکیمانه ذخیره‌الله،‌وجود نازنین مقتدای عظیم‌الشأن عزیزتر از جانمان، مقام معظم رهبری،‌ حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (ادام‌ الله ظله الوارف) موجبات شایستگی ملت و نزول نعمتی از نعمت خداوند قادر متعال و تجلی دست قدرت الهی با خلق حماسه عاشورایی و ماندگار یوم الله نهم دی ماه ۱۳۸۸ فتنه پیچیده و توطئه بیش از ده ساله نظام سلطه استکباری ـ صهیونیستی علیه نظام مقدس اسلامی شکست داده شد.

وی به راهپیمایی های خودجوش و با عظمت ۱۳ تا ۱۸ دی ماه سال ۱۳۹۶ و خنثی کردن فتنه و اثرات تخریبی اغتشاشات اشاره کرد و افزود: شهادت سردار دل ها، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به دستور رئیس جمهور تروریست آمریکا در ۱۳ دیماه ۱۳۹۸ که ترور سرشناس ترین و شجاع ترین فرمانده خط مقدم مبارزه با تروریسم توسط دولت تروریست پرور، موجبات بی آبرویی و نفرت همگانی از آمریکای جهانخوار شد که اصل شهادت سردار به لحاظ بوجود آمدن فضای انزجار از ددمنشی و جنایت استکباری – صهیونیستی در عرصه بین المللی مصداقی از آیات قدرت الهی بود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور گفت: دست قدرت خداوند در ایام خیزش عمومی برای تکریم سردار دل ها و تشییع باشکوه ترین و بزرگ ترین بدرقه جهانی پیکر سپهبد شهیدحاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس (رضوان الله تعالی علیهم) نمایش اقتدار و صلابت مثال زدنی نظام مقدس جمهوری اسلامی با زدن سیلی محکم به زورگوی پلید و شیطان صفت عالم با ضربه حیثیتی و شکسته شدن هیبت و ابهت رأس نظام سلطه آمریکای جنایت پیشه از طریق حملات موشکی سپاه سرافراز اسلام به پایگاه محل استقرار نیروهای نظامی آمریکای پلید در عین الاسد در تاریخ ۱۸ دیماه ۱۳۹۸ را شاهد بودیم.

لطفی با اشاره به در نظر گرفتن مصادیق عینی، تجلی دست قدرت الهی و ضرورت پیشگیری از به فراموشی سپردن این نعمات الهی با شکرگزاری عملی و زنده نگه داشتن آن ها، گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به عنوان متولی قانونی برنامه ریزی و بزرگداشت ایام الله، با نقش آفرینی محوری آحاد مردم شریف و متدین اسلامی، با استعانت از خداوند قادر متعال، ایام نهم تا نوزدهم دی ماه را به عنوان ایام الله دهه بصیرت و میثاق با ولایت اعلام نمود که در راستای تحقق هدف یادآوری، بزرگداشت، تبیین و درس آموزی از این وقایع استثنایی و مصداق عینی یوم الله مبادرت به تعیین شعار محوری آن هم با در نظر گرفتن تقارن این ایام الله با ایام شهادت جانسوز صدیقه طاهره، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها (فاطمیه اول) با عنوان «بصیرت فاطمی، ولایتمداری، مقاومت علوی» گردید که به تناسب این شعار، عناوین ویژه ای هم برای هر روز در نظر گرفته شده است تا مبنای تبلیغات، محتوا و عنوان فعالیت ایام دهه باشد.

وی در پایان افزود: ان شاءالله تعالی در روزهای آتی، نسبت به جمع بندی و اعلام ویژه برنامه های مصوب و آماده اجرای ایام دهه بصیرت اقدام خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دهه بصیرت و میثاق با ولایت شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور بزرگداشت ایام الله تجلی دست قدرت الهی دهه بصیرت نظام مقدس دی ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۹۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ‌از نا به سامانی وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی در ایام پیک مسافری انتقاد کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با اعضای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء ضمن تأکید بر ضرورت حمایت ملی از زیرساخت‌های استان خراسان رضوی و شهرستان مشهد اظهارداشت: برای صیانت از هویت مشهد که منتسب به امام مهربانی‌هاست، شایسته است که تمامی برنامه‌ها به‌ویژه برنامه‌هایی که با حضور زائران و کیفیت سفر آنان ارتباط دارد متناسب با هویت امام هشتم (علیه‌السلام) باشد.

 وی با تأکید بر اینکه دولت مهم‌ترین جریانی است که می‌تواند از پیک‌های زیارتی مشهد گره‌گشایی کند، افزود: در ایام نوروز و ایام سوگواری دهه آخر صفر از تمام کشور زائر به مشهد می‌آید که با توجه به تشرف میلیونی این حجم از زائران نیاز به داشتن نگاه ملی و حمایت دولتی نسبت به زیرساخت‌های این شهر بیشتر احساس می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ضروری است تا نواقصی که در مسیر حمل‌ونقل جاده‌ای زائران وجود دارد برطرف شود، ادامه داد: مسئله حمل‌ونقل از جمله عرصه‌های حیاتی و حساس زندگی مردم است. چه حمل‌ونقل هوایی و چه ریلی و جاده‌ای، عمده خانواده‌ها برنامه‌ریزی برای چگونگی رسیدن به مقصد خود در یک سفر را از جمله محورهای تصمیم‌گیری خود در نظر می‌گیرند و در این میان، تردد جاده‌ای از اولویت نخست برخوردار است.

وی با اشاره به نادیده گرفته شدن حضور میلیونی زائران و ترددهای چشمگیر در جاده‌ها در تصمیم‌گیری‌های وزارت راه و شهرسازی  افزود: در این راستا ضروری است تا تأمین منابع مالی آزادراه حرم تا حرم هر چه سریع‌تر انجام شود. این جاده که پیرامون آن تلاش‌های بسیاری در حال انجام است همچنان به مرحله اجرا نرسیده است که این موضوع باعث شده رسیدن زائر امام رضا(ع) به مشهد مقدس با گرفتاری و سختی همراه باشد.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به‌ضرورت ایمن‌سازی جاده‌های استان خراسان رضوی ابراز کرد: یکی از نقاط حادثه‌خیز استان جاده سبزوار به شاهرود است که بیشترین تصادفات جاده‌ای نیز در آن رخ می‌دهد، در این خصوص نیز باید راهکاری از سوی وزارت و راه شهرسازی اتخاذ شود تا دیگر شاهد از دست دادن عزیزانمان نباشیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با انتقاد از نا به سامانی وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی در ایام پیک مسافری خاطرنشان کرد: متأسفانه در این ایام که مسافران زیادی قصد تشرف به مشهدالرضا (علیه‌السلام) را دارند، برخی از شرکت‌های هواپیمایی نرخ بلیت‌های مسافربری را افزایش می‌دهند و یا در حمل‌ونقل ریلی که وسیله تشرف قشر متوسط جامعه است زائران برای تهیه بلیت با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند که گاهی درخواست‌ها برای اضافه کردن یک رام قطار فوق‌العاده نیز در این خصوص بی‌نتیجه مانده است.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • نقش محوری کارگران در تحقق شعار سال
  • ولایت‌محوری گام نهادن در مسیر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است
  • «با شما سربلندیم» شعار محوری دهه کرامت شد
  • شعار دهه کرامت امسال اعلام شد
  • قدردانی جمعی از استادان و شخصیت‌های حوزوی از آیت‌الله جوادی آملی
  • تجدید میثاق اعضای دوره ششم شورای شهر اصفهان با آرمان‌های شهدا
  • کشف اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد در لرستان
  • آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • آغاز هفته نجوم با شعار «نجوم ایران، همبستگی و تعامل»