Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-مهندس ناصر نصیری نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی در نامه ای سرگشاده به وزیر امور خارجه کشورمان که در اختیار دیپلماسی ایرانی قرار داده است، می نویسد: در خصوص شعرخوانی آقای اردوغان تندروهای داخلی ما که از نتایج جنگ آذربایجان و ارمنستان ناخشنود بودند بصورت افراطی موضع گرفتند اما پیروی حضرتعالی و توئیت سراسر توهینتان در شان یک سیاستمدار شایسته نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جناب آقای دکتر ظریف وزیر امور خارجه 

با سلام و احترام، جنابعالی را سیاستمداری توانمند و باهوش و باتجربه می شناسم چنان چه در دوره  قبلی دولت عملکردی درخشان و کاملا موفق داشتید. اما از اوائل دوره فعلی نه تنها موفق نیستید که گاهی اوقات موضع گیری های نامناسب و آزار دهنده‌ای نشان می‌دهید که انگار همان ظریف گذشته نیستید.

برادر عزیزم بنده سواد و هوش و خبرگی جنابعالی را ندارم اما نه فقط حقیر بلکه عموم مردم می‌ توانند عملکردها را بسنجند.

عرصه سیاست عرصه جنگ و تنش و ایجاد تهدید نیست بلکه عرصه تدبیر و درایت در جهت تنش زدایی و ایجاد فرصت است.

به نظر این کوچک علت موفقیت در چهار سال اولتان این بود که در عملکردتان با خود و وجدانتان صادق بودید اما جسارتا فکر می کنم در دوره اخیر بیشتر به دنبال فرار از فشار و جلب رضایت برخی تندروها هستید.

در خصوص شعرخوانی آقای اردوغان تندروهای داخلی ما که از نتایج جنگ آذربایجان و ارمنستان ناخشنود بودند بصورت افراطی موضع گرفتند اما پیروی حضرتعالی و توئیت سراسر توهینتان در شان یک سیاستمدار شایسته نبود. 

آقای ظریف! توئیت کرده اید: "‏به اردوغان نگفته بودند شعری که به غلط در باکو خواند مربوط به جدایی قهری مناطق شمالی ارس از سرزمین مادریشان ایران است! آیا او نفهمید که علیه حاکمیت جمهوری آذربایجان سخن گفته است؟ هیچ کس نمی‌تواند درباره آذربایجان عزیز ما صحبت کند."

سوال:

۱- از کجا فهمیدید شعر را به غلط خوانده است؟ و چه فهمی از این شعر دارید؟ چه کسی این شعر و مفهومش را به شما توضیح داد؟ آیا سفیر مازندرانی فارسی زبانتان که ترکی نمی داند؟!

۲- جدایی قهری و ظالمانه توسط چه کس یا کسانی صورت گرفت؟ آیا غیر از این است که زورگو و ظالم این قصه روس ها بودند؟ همانها که آثار موشک ها و سلاح هایشان هنوز در خیلی از خانواده های ایرانی مشهود است و حقیر هم ترکش کوچکی از آن سلاح ها را به یادگار در بدن دارم. آیا لاوروف نمی فهمد و شما به جای ایشان واکنش نشان می دهید؟ 

۳- آقای اردوغان میهمان آقای علی اف بودند و مورد استقبال بسیار گرم و بی نظیر آذربایجانی ها واقع شد. اگر میهمان علیه حاکمیت میزبان سخن گفته به جنابعالی چه ربطی دارد؟ و عاید مردم ایران از این موضع شما چیست؟

۴- آیا آذربایجان ما واقعا برای شما عزیز است یا حرف فریبکارانه ایست؟ باور نمی کنم حرف صادقانه ای باشد برای اینکه در اطراف جنابعالی آذربایجانی نمی بینم شما حتی برای سفارت آذربایجان نتوانستید به یک نفر آذربایجانی اعتماد نشان دهید در حالی که هزاران چهره آذربایجانی با قابلیتی بالاتر از شما وجود دارد.

جناب آقای ظریف! توئیت دور از صداقت جنابعالی سراسر توهین به ترکیه، جمهوری آذربایجان، و مهمتر از آنها مردم آذربایجان ایران عزیز است. 

البته اگر من می‌گویم ایران عزیز حق دارم چون زمانی که جنابتان خدمت سربازی خود را در نیویورک می گذراندید بنده نوجوان ۱۴ ساله از جنوبی ترین نقطه خوزستان تا شمال غرب کشور در مقابل متجاوزان تحت امر صدام می جنگیدم. پس می توانم بگویم کرد، لر، عرب، بلوچ، گیلک، مازنی، فارسی و هر ایرانی برایم عزیزند.

آقای ظریف باور ندارم که به توئیت خود ایمان داشته باشید اما چرا صادقانه نمی‌گویید بهانه توئیت کدام قسمت شعر آقای اردوغان است؟ 

اولا شعر، عاطفی و دوستانه است و اگر تعرضی باشد به روس هاست نه ایران، به قول شما به عنوان کشور مادری، به طوری که در آن جدایی خواهران و برادران تنی بسیاری از همدیگر جدا شدند و شاهد بودیم پس از فروپاشی شوروی برادران و خواهرانمان از جمهوری آذربایجان با چه احساس عاطفی و هیجانی مرزها را تخریب و به ایران سرازیر و به زیارت ثامن الحجج (ع) در مشهد می شتافتند. هرچند چنانچه با بی تدبیری امثال جنابعالی در جنگ اخیر شرمنده بودیم و اگر نبود آبروداری مقام معظم رهبری این شرم بر پیشانی ما ماندگار بود، آن زمان هم رفتارهای زشت و غیر اخلاقی برخی افراد سودجو ما را از برادران و خواهران میهمان شرمسار کرد.

در حال نگارش با تصور مظلومیت ها اشکم سرازیر است. 

صادقانه بگویید به آذربایجان خودمان بی اعتماد هستیم و از تجزیه طلبان می ترسیم. اما اگر بتوانید باور کنید اطمینان می دهم آقای ظریف اصفهانی پر اشتباه برای ما بسیار عزیزتر از برادرانمان در آذربایجان یا ترکیه است. مردم آذربایجان غیرت و شرف دارند و توهین امثال حضرتعالی را نادیده می گیرند و همچنان عزیز می دارند چنانچه تابحال چنین بوده. ایران وطن ماست. آدربایجانی های این کشور ایران را مال خود می‌ دانند و حدود نصف جمعیت کشور ترک زبان هستند چنانچه خدای نکرده بی اعتمادی بین مسئولین و آذربایجانی ها عمیقتر شود این آذربایجانی نخواهد بود که به تجزیه کشور بیندیشد بلکه مسئول است که باید کنار رود. تجزیه طلبان انسان های بیسواد و کم فهم و بسیار اندک هستند. ترک زبان های ایران عزیز آنقدر قوی هستند که اگر بخواهند قادرند اراده خود را بر این کشور حاکم کنند.

بنده به عنوان یک ایرانی ترک زبان، اشکالی در شعرخوانی آقای اردوغان نمی بینم بلکه مثبت هم ارزیابی می کنم اما اگر هم فرض کنیم تهدید یا اهانتی صورت پذیرفته باشد، برخورد سیاسی شایسته می طلبد و نه توئیت توهین آلود. اگر مردم قومیت های مختلف در این کشور به توهین های صداوسیما واکنش نشان می‌دادند همواره باید شاهد جنگ داخلی می‌بودیم. 

آقای ظریف! زمانی که یک هم میهن نادان ما عکس آقای علی اف و همسرشان را در پل خدافرین منتشر کرد کسی نتوانست آقای علی اف را تحریک کند و در پاسخ به دوستی و برادری ایران تاکید کرد. توصیه می کنم این کشور و مردم بزرگوارش را بیش از این دچار تنش و درگیری نکنیم.

انتظار ما از وزارت امور خارجه برقرای ارتباط دوستانه با دنیا بخصوص همسایگان و بالاخص کشورهای اسلامی ست.

در جنگ قاراباغ ترکیه اقدام نظامی نکرد اما موضع درست و حق طلبانه که منافع خود نیز در آن بود اتخاذ کرد و امروز در جشن پیروزی آذربایجان شریک می شود.

البته ما هم به موضع مقام معظم رهبری که مورد ستایش حکومت و مردم جمهوری آذربایجان واقع شد می بالیم و برای پیروزی مردم آذربایجان خوشحالیم. جسارت مرا عفو بفرمایید. 

ارادتمند قلبی جنابعالی هستم و توفیقات روزافزون برایتان آرزومندم.

*این مطلب بازگوکننده نظرات نویسنده و انتشار آن به معنای تایید آن از سوی دیپلماسی ایرانی نیست.

دیپلماسی ایرانی

منبع: ساعت24

کلیدواژه: جمهوری آذربایجان آقای اردوغان آقای ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۰۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اریک تن هاخ: از حرف های برونو فرناندز اشتباه برداشت کردید

سرمربی منچستریونایتد باور دارد که برونو فرناندز در این تیم خوشحال است و از حرف های او به شکل اشتباه برداشت شده است. 

طرفداری | برونو فرناندز به خبرنگاران پرتغالی گفت که پس از پایان تلاش برای قهرمانی در یورو 2024 به همراه تیم ملی کشورش، گزینه های خود را بررسی خواهد کرد. شایعات زیادی وجود دارد که نشان می دهد یونایتد حاضر است هر بازیکنی را در صورت رسیدن یک پیشنهاد خوب، به فروش برساند. 

بیشتر بخوانید: برونو فرناندز: تا پایان یورو 2024 به آینده‌ام در منچستریونایتد فکر نمی‌کنم

اریک تن هاخ که خودش آینده مشخصی در منچستریونایتد ندارد، قاطعانه می گوید که فرناندز برای فروش نیست و این بازیکن 29 ساله در اولدترافورد می ماند. او در پاسخ به صحبت های خروج فرناندز گفت:

از حرف های او بد برداشت کردید. می دانم او از حضور در اینجا بسیار خوشحال است. مسئولیت پذیری یکی از بزرگترین خصوصیاتی است که فوتبالیست های سطح بالا باید درون خودشان داشته باشند. برونو همیشه در دسترس است، هرگز بازی را (بی دلیل) از دست نمی دهد، همیشه سطح خوبی از خودش نشان می دهد و انرژی را به تیم منتقل می کند. چنین خصوصیاتی برای موفقیت ضروری هستند.

 

برونو یک مبارز واقعی است. به عنوان مثال، سال گذشته که در نیمه نهایی جام حذفی با برایتون بازی کردیم، با مچ پایی بازی کرد که به شدت مصدوم بود و باورمان نمی شد او چنین کاری کرده است. او الگوی بسیار خوبی برای سایر بازیکنان محسوب می شود. 

از دست ندهید ????????????????????????

بایرلورکوزن رکورد 59 ساله را می‌شکند پاس دیدنی سردار آزمون برابر یوونتوس که با بی‌دقتی گل نشد (فیلم) کلوپ: امیدوارم با هوای بارانی اشک‌هایم را کسی نبیند پالما با ایرانی‌ها فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

دیگر خبرها

  • اریک تن هاخ: از حرف های برونو فرناندز اشتباه برداشت کردید
  • حمله شدیدالحن جواد ظریف به آل‌سعود به زبان انگلیسی
  • واکنش ظریف به اعتراضات دانشجویی در آمریکا برای حمایت از فلسطین
  • واکنش ظریف به اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • جنجال شعرخوانی علم الهدی درباره منیژه از شاهنامه | لااقل بیت هایی بهتر پیدا می‌کردید
  • هواشناسی ایران / هشدار زرد در پی فعالیت سامانه بارشی در کشور
  • جنجال شعرخوانی علم الهدی درباره منیژه از تریبون نماز جمعه /مشاوران شما بیت هایی بهتر از شاهنامه را می توانستند پیدا کنند
  • حمله به اینزاگی: بیش از حد بزرگش کردید!
  • پایان روابط تجاری ترکیه ـ اسرائیل/ اردوغان در جنگ غزه به دنبال چیست؟
  • اردوغان: به تجارت ۹.۵ میلیارد دلاری با اسرائیل پایان دادیم