Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@21:40:14 GMT

قاچاق سوخت به افغانستان 300 درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۲۰۰۸۲

قاچاق سوخت به افغانستان 300 درصد کاهش یافت

رییس ناحیه پخش فرآورده‌های نفتی تایباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۴۷ هزار و ۸۶۷ لیتر انواع فرآورده‌های نفتی قاچاق در مرز مشترک ایران و افغانستان در شرق خراسان رضوی کشف و ضبط شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۰۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش جماران، علیرضا یزدی نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا این کشفیات را شامل گازوئیل، نفت سفید و بنزین ذکر و اضافه کرد: ارزش ریالی این میزان سوخت کشف شده افزون بر هفت میلیارد و ۳۹۳ میلیون و ۳۵۰ هزار ریال برآورد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جابه‌جایی جایگاه توزیع سوخت از منطقه ۱۷ شهریور به نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان و عرضه سوخت به ناوگان حمل و نقل افغانستان با قیمت و نرخ تعادلی به میزان هر لیتر ۹۰ هزار ریال از مهمترین علل کاهش قاچاق سوخت به این کشور بوده است.

رییس ناحیه پخش فرآورده‌های نفتی تایباد گفت: در حال حاضر نسبت به عرضه سوخت به ناوگان حمل نقل ۲ کشور ایران و افغانستان با نرخ تعادلی و مصوب هیچ گونه محدودیتی نداریم.

یزدی نژاد افزود: ۹۰ درصد این کشفیات از نوع گازوئیل و ۱۰ درصد از نوع بنزین و نفت سفید بوده است. 

وی اضافه کرد: سوخت قاچاق در سه حوزه هنگ مرزی، نیروی انتظامی و گمرک دوغارون تایباد کشف شده و ۸۲ درصد این کشفیات در حوزه مرزبانی و نیروی انتظامی و ۱۲ درصد دیگر در حوزه گمرک دوغارون بوده است.

رییس ناحیه پخش فرآورده‌های نفتی تایباد گفت:بزرگترین پرونده قاچاق سوخت در سال جاری به میزان ۹۳۰ هزار لیتر بود که در قالب ۳۱ کامیون سوخت کش از استان قم به مقصد افغانستان بارگیری شده بود و متهمین آن با تشکیل پرونده راهی مرجع قضایی شدند.

یزدی نژاد افزود: در حال حاضر روزانه به طور میانگین ۳۱۰ هزار لیتر سوخت گازوئیل در سه جایگاه بازارچه مرزی دوغارون، ۱۷ شهریور و منطقه ویژه اقتصادی دوغارون تایباد توزیع می‌شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 قاچاق سوخت قاچاق سوخت به افغانستان آمار قاچاق سوخت سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 فرآورده های نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۰۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد

سردار مجید شجاع فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: در راستای جلوگیری از قاچاق سوخت و برخورد با قاچاقچیان سرمایه‌های ملی کشور، مرزبانان این فرماندهی در پست‌های کنترل و مراقبت مرزی با کنترل دقیق خودرو‌های ترانزیتی، قاچاقچیان سوخت را شناسایی و در مجموع از آنها ۲۰ هزار و ۵۸۰ لیتر سوخت قاچاق کشف و ۱۳ قاچاقچی سوخت را دستگیر کردند.

او افزود: ارزش این سوخت‌های قاچاق پنج میلیارد و ۳۳۴ میلیون ریال است و قاچاقچیان به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی ادامه داد: برخورد با قاچاقچیان سوخت قاطع است و به قاچاقچیان اجازه نخواهیم داد تا سرمایه‌های ملی کشور را به خارج از مرز‌های استان انتقال دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز دوغارون
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز‌های خراسان رضوی
  • کشف محموله قاچاق در آبراه اروند
  • کشف بیش از ۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • کشف ۳۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در یک چهار دیواری
  • کشف ۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ماهشهر
  •  کشف بیش از ۵۶۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در استان سمنان
  • کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندرکلاهی شهرستان میناب
  • کشف هزار و ۹۰۰ لیتر سوخت قاچاق در نهبندان