Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@10:28:35 GMT

کشت سیب زمینی در مزارع قصرشیرین آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۲۰۳۱۸

کشت سیب زمینی در مزارع قصرشیرین آغاز شد

مراد محمودیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارقام کشت شده سیب زمینی در مزارع زیرکشت این محصول از نوع بامبو، جیلی، برن و آلمرا، آگریا، آریندا و سانته است که با توجه به گرمسیری بودن منطقه این محصول در اواخر آذرماه و اوایل دی ماه کشت می شود.

وی اظهار داشت: کشاورزان برای افزایش عملکرد و بهره وری بالا از آب و خاک و سایر نهاده ها، مشاوره با کارشناسان مستقر در مراکز خدمات جهاد کشاورزی و کشاورزان پیشرو را در اولویت کاری خود قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: ضروری است در طول دوره رشد گیاه تغذیه و آبیاری به موقع، مبارزه با علف های هرز و آفات و بیماری ها  نظارت لازم را داشته باشند تا دسترنج کشاورزان هدر نرود.

محمودیان ادامه داد: پیش بینی می شود با توجه به رطوبت خاک و بارندگی های مناسب در صورت نبود سرما و یخبندان،  از هر هکتار زمین های کشت شده بیش از ۲۰ تن سیب زمینی برداشت و روانه بازار مصرف شود.

وی اظهارداشت: کشت سیب زمینی در صورت مساعد بودن شرایط محیطی در هوای آزاد و در فصل بهار کشت می شود، ولی با توجه به گرمسیر بودن قصرشیرین، این محصول در زمستان کشت می شود.
مدیرجهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: برداشت محصول سیب زمینی در قصرشیرین باتوجه به گرمسیر بودن این شهرستان مرزی در اردیبهشت انجام می شود که میزان برداشت این محصول به مدیریت مزرعه، رطوبت نسبی و همچنین دما بستگی دارد.
محمودیان ادامه داد: بذر سیب زمینی از مکان های معتبر خریداری و تامین شده و با تمهیدات اتخاذ شده از ورود بذرهای آلوده جلوگیری می شود و همچنین کارشناسان بر مراحل کشت نظارت دارند ضمن اینکه کود به میزان مورد نیاز از نوع فسفاته، پتاسه و اوره نیز در بین کشاورزان توزیع شده است.

هم اکنون قصرشیرین ۳۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد و محصولات باغی این شهرستان در کشور نمونه است که بخش زیادی از آن نیز قابلیت صادرات دارد.
محصولات تولیدی لیموشیرین، خرما و انگور قصرشیرین به عنوان نوبرانه در کشور سرآمد است که علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار در این منطقه مرزی، درآمد بسیار خوبی را نیز برای باغداران به همراه دارد.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲۷ هزار تن جمعیت، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.  

برچسب‌ها قصرشیرین کشاورزی اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قصرشیرین کشاورزی اراضی کشاورزی قصرشیرین کشاورزی اراضی کشاورزی اخبار کنکور سیب زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۰۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ درصد مزارع گندم سیستان و بلوچستان برداشت شد

عباس اشکانی گفت: ۳۰ هزار و ۲۴۶ تن گندم از کشاورزان استان به ارزش پنج هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال خریداری شده است.

وی گفت: در سال زراعی   ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچیتان به زیر کشت گندم رفته است.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و ۱۶ مرکز خرید جهت تحویل این محصول استراتژیک در سیستان و بلوچستان پیش بینی و به بهره‌برداران در برداشت و خرید گندم کمک می‌کنند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: شهرستان های دلگان با ۱۵ هزار تن و بمپور با هشت هزار تن بیشترین گندم تحویلی به مراکز خریدرا به خود اختصاص داده‌اند.

وی با اشاره به رشد بیش از ۱۰۰ درصدی میزان کشت قراردادی گندم در سیستان و بلوچستان نسبت به تعهد کشت قراردادی به وزارت جهاد کشاورزی افزود: خوشبختانه کشاورزان در سال زراعی جاری استقبال خوبی برای کشت قراردادی داشته‌اند.

اشکانی تصریح کرد: امسال ۱۶ مرکز خرید در سطح استان، کار خرید گندم از گندمکاران را انجام خواهند داد.

وی در خصوص قیمت گندم سال زراعی جاری بیان کرد: نرخ پایه خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی و دورروم به ترتیب ۱۷۵ هزار ریال و ۱۸۰ هزار ریال تعیین شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • خسارت ۴۸ هزار میلیارد ریالی سیل اردیبهشت به بخش کشاورزی فارس
  • خسارت ۴۸ هزار میلیارد ریالی سیل به بخش کشاورزی فارس
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • مبارزه با آفت سن غلات در مزارع
  • سیل و تگرگ، جان مزارع کازرون را گرفت + تصاویر
  • ۴۰ درصد مزارع گندم سیستان و بلوچستان برداشت شد
  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد
  • آغاز مبارزه با آفت سن گندم در مزارع گرمسار
  • کشاورزان گلستانی آب ماندگی را از سطح مزارع خود خارج کنند
  • تصاویر هوایی یافتن یسنا از مزارع کشاورزی توسط خلبان پلاگلایدر + ویدئو