Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان با وجودی که محدودیت های شدید کرونایی از ابتدای آذر ماه تاکنون در کشور بنا بر رنگ بندی شهرها به لحاظ آمار ابتلا و فوتی های ناشی از این ویروس در حال اجراست، اما بسیاری ادارات می گویند میزان مراجعات مردمی به آن ها کمتر نشده است.

براساس طرح جامع مدیریت هوشمند، محدودیت‌های متناسب با وضعیت و روند ویروس کرونا از اول آذر ماه در کشور اجرا و قرار شد در شهرهای قرمز تمام اصناف به مدت دو هفته تعطیل شوند و دورکاری دو سومی کارمندان اجرایی شود، از سوی دیگر در شهرهای نارنجی نیز کارمندان به صورت ۵۰ درصد در محل کار خود باید حضور داشته باشند و با توجه به آمار بالای کرونا این محدودیت ها براساس رنگ بندی شهرها هنوز اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجودی که مصوبه دورکاری کارمندان دولت از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون در حال اجراست و در برهه ای از زمان تا آخر اردیبهشت توسط دولت بر آن تاکید شد، اما بعد از آن، اجرای این مصوبه بر عهده مدیران واگذار شد و مدیران بخش های مختلف به صورت سلیقه ای در این خصوص عمل کردند، اما در نهایت با بحرانی شدن همه گیری کرونا و آمار بالای فوتی های ناشی از آن، ادارات و سازمان های مختلف به نوعی ناچار و مکلف به دورکاری شدند، اما آنچه مشخص است، اگرچه کارمندان دورکار و شیفت بندی شدند، اما با مشاهده میدانی برخی ادارات و دستگاه ها، میزان مراجعات مردمی به آن بخش ها نه تنها کمتر نشده، بلکه فشار مراجعات مردم بر تعداد محدودی از کارمندان است.

از سوی دیگر باید توجه داشت بیشتر محدودیت های کرونا در ساعت عصر به بعد و شب است و هیچ منعی برای مراجعه مردم به ادارات در روز اعمال نشده است. اگرچه امروز بسیاری از دستگاه ها و ادارات استان تاکید بر آن دارند که زیرساخت های دولت الکترونیک و انجام امور مراجعان به صورت مجازی و در بستر اینترنت مهیاست، اما آنها همچنان تمایل به حضور برای رتق و فتق امور اداری خود دارند.

این بانک های شلوغ

مشاهدات میدانی ایسنا، از بانک های مختلف اصفهان و صحبت با برخی کارمندان حاکی از آن است، اگرچه طی چند سال گذشته بسیاری از امور بانکی و ارائه خدمات در بستر الکترونیک در حال انجام است، اما با وجود محدودیت های شدید کرونایی و وضعیت نارنجی اصفهان، هنوز مردم برای انجام امور خود به بانک ها مراجعه می کنند و نمی توان با هیچ شیفت بندی و ... از میزان مراجعات مردم به بانک برای انجام امور بانکی کمتر کرد.

مردم تمایل به انجام حضوری امور اداری خود دارند

همچنین مشاهدات ایسنا از سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان حکایت از آن دارد، اگرچه انجام بسیاری از امور این مجموعه در بستر الکترونیک مهیا شده، اما کارمندان این سازمان به طور کامل در محل کار حضور دارند و شیفت بندی ندارند.

یکی از کارمندان این سازمان می گوید: اگرچه بستر مهیاست، اما هنوز برخی افراد تمایل دارند که به صورت حضوری امور خود را پیگیری کنند.

کارمند دیگری هم می گوید: سعی کردیم با غیرحضوری کردن خدمات، از میزان مراجعات مردم کم کنیم، بنابراین سامانه ای را در این خصوص در سازمان طراحی شد، که به واسطه آن میزان مراجعات مردم کمتر شده، اما هنوز تعدادی تصور می کنند با حضور در مجموعه زودتر کارشان انجام می شود.

همچنین یکی از کارمندان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان به ایسنا، می گوید: با توجه به محدودیت های کرونایی و انجام امور این اداره در بستر الکترونیک به خصوص از ابتدای آذر ماه تاکنون، به نظر می رسد میزان مراجعات مردم به این مجموعه کمتر شده است.

هنوز میزان مراجعات مردم به ادارات بالاست

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان نیز به عنوان یکی از دستگاه های خدماتی استان، اگرچه براساس مصوبه ستاد ملی کرونا نسبت به انجام شیفت بندی کارمندان خود اقدام کرده، اما به گفته برخی کارمندان آن، هنوز میزان مراجعات افراد به خصوص در بخش های خدماتی بالاست و از سوی دیگر برخی مراجعان از قبل با کارمند مربوطه برای انجام امور خود هماهنگی می کنند.

یکی از کارمندان اداره راهداری اصفهان به ایسنا، می گوید: برای برخی بخش ها اصلا امکان شیفت بندی وجود ندارد، به خصوص بعد از اتمام طرح تعطیلی مشاغل و ادارات که میزان تردد درون استانی بیشتر شد و موجب افزایش میزان مراجعات به این مجموعه شده است، از سوی دیگر در برخی بخش ها که شیفت بندی کارمندان صورت گرفته ممکن است، فردی مراجعه کند و کارمند مربوطه برای انجام امور وی، حضور نداشته باشد که این بر تعداد مراجعات در روزهای بعد اضافه می کند.

کرونا فرصتی برای الکترونیک شدن امور

اما مجموعه اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، کرونا را فرصتی برای الکترونیک شدن امور می داند و به گفته مدیر روابط عمومی آن، در پی شیوع کرونا، بسیاری از فعالیت ها و پاسخگویی به ارباب رجوع به صورت الکترونیک در حال انجام است و این موجب شده تا از میزان مراجعات مردم کاسته شود.

او اضافه می کند: بعد از مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا شیفت بندی کارمندان این اداره به صورت ۵۰ درصد است، از سوی دیگر پیشتر بخشی از مردم که نیازمند دریافت خدمات در حوزه املاک، حقوقی و یا تغییر کاربری و ناچار به مراجعه حضوری در اداره بودند که خوشبختانه اکنون این الزام حذف شده و افراد می توانند خدمات این بخش را به صورت الکترونیک دریافت کنند.

او با اشاره به اینکه برخی افراد به دلیل نداشتن اطلاع از الکترونیکی شدن امور همچنان به اداره راه و شهرسازی مراجعه می کنند، تاکید می کند: متاسفانه هنوز ۵۰ درصد مردم تمایل به حضور در ادارات برای انجام امور خود دارند.

موارد بالای ابتلای کارمندان سازمان صمت به کرونا

از سوی دیگر مدیر روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اعلام اینکه میزان شیوع کرونا در بین کارمندان بالا رفته است به ایسنا، می گوید: متاسفانه با وجود شیفت بندی نه تنها میزان مراجعات مردم کمتر نشده بلکه کارمندان با حجم انبوهی از مراجعان به سازمان مواجه هستند که باید امور آنها را پیگیری شود.

او با بیان اینکه امکان خدمات رسانی به صورت الکترونیک در سازمان صمت اصفهان وجود دارد، اما مردم همچنان تمایل به مراجعه حضوری دارند، توضیح می دهد: یکی از مشکلات سازمان صمت، نداشتن اداره شهرستان است که این بار مراجعات واحدهای تولیدی و صنعتی به سازمان را چند برابر کرده است.

او تاکید می کند: اگرچه به دلیل وضعیت نارنجی اصفهان شیفت بندی کارکنان باید به صورت ۵۰ درصد صورت گیرد، اما با توجه به میزان بالای مراجعات مردم همانند گذشته و به دلیل اینکه تعداد کارشناسان این سازمان کم است، نمی توانیم در قالب شیفت بندی ۵۰ درصد عمل کنیم، چراکه کمبود نیرو داریم.

او با بیان اینکه متاسفانه کارمندان سازمان صمت استان اصفهان در بین سایر دستگاه های استان، بیشترین درصد آلودگی و ابتلا به ویروس کرونا را دارند و این موضوع را به ستاد استانی کرونا اعلام کرده ایم، اما با توجه به اینکه فعالیت این مجموعه خدماتی و ضروری است به نوعی درگیر مردم هستند، میزان ابتلا به کرونا در سازمان صمت اصفهان بالا است.

نهادینه شدن فرهنگ دولت الکترونیک در بین مردم

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان در این باره به ایسنا، می گوید: در فرایند فعالیت یک اداره، کارمندان در برخی امور باید به صورت حضوری جوابگوی ارباب رجوع باشند، بنابراین برای آنها امکان دورکاری وجود ندارد، اما فعالیت برخی کارمندان به نحوی است که با ارباب رجوع سروکار ندارند و می توانند با کارتابل اداری از منزل امورات مربوطه را پیگیری و انجام دهند، در این شرایط کارمند را می توان دورکار کرد.

جعفر مطلب زاده با تاکید بر ضرورت پیاده سازی دولت الکترونیک و دغدغه مسئولان استان در اجرای آن، تصریح کرد: از نظر کارتابلی تمام دستگاه های استان می توانند دولت الکترونیک را ساپورت کنند، اما اینکه چقدر دستگاه ها در اجرای آن انگیزه داشته اند، قرار است این موضوع تا پایان آذر ماه به صورت کامل ارزیابی و گزارش آن اعلام شود.

او می گوید: زیرساخت های دولت الکترونیک در استان مهیا است، اما باید دید خدماتی که توسط این زیرساخت ارائه می شود چگونه است؟

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان با اعتقاد بر اینکه هر کجا که امور الکترونیکی شده مردم استقبال کرده اند و نمونه بارز آن سیستم بانکی است، تصریح می کند: خوشبختانه فرهنگ دولت الکترونیک در بین مردم نهادینه شده، اما معتقدم کم کاری دستگاه ها موجب شده که برخی امور اداری الکترونیک نشود.

او با بیان اینکه خوشبختانه در تامین پهنای باند در پیاده سازی دولت الکترونیک مشکلی نداریم، گفت: دستگاه ها باید هزینه های پهنای باند را پرداخت کنند، در حالی که برخی دستگاه ها تمایل به دریافت رایگان پهنای باند دارند و مشکل اصلی به نوعی به خود دستگاه ها برمی گردد.

مطلب زاده در خصوص همکاری نکردن برخی دستگاه ها در پیاده سازی دولت الکترونیک، گفت: البته شاید مشکل از دستگاه های استانی نباشد و آنها به نوعی وابسته به دستگاه بالادست خود در مرکز کشور هستند و نمی توانند بدون هماهنگی این اقدام را انجام دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی تعطیلی ادارات کروناویروس همه با همه علیه کرونا دورکاری حداکثری دورکاری میزان مراجعات مردم شیفت بندی کارمندان مراجعات مردم برای انجام امور دولت الکترونیک استان اصفهان سوی دیگر محدودیت ها سازمان صمت دستگاه ها امور خود ۵۰ درصد آذر ماه بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۰۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همراهی کارمندان دانشگاه کلمبیا با دانشجویان حامی فلسطین

با وجود فشارهای دولت آمریکا، کارمندان و اعضای هیئت علمی دانشگاه کلمبیا به صف دانشجویان حامی فلسطین پیوستند و شعار آزادی فلسطین سر دادند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • مصاحبه پذیرفته شدگان در آزمون بهزیستی استان برگزار می شود
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور
  • فرمانداری نایین به فرمانداری ویژه ارتقا یافت
  • کارمندان مالیات بیشتری دادند یا طلافروشان؟
  • همراهی کارمندان دانشگاه کلمبیا با دانشجویان حامی فلسطین
  • شمسایی: خوشحالم با جام برگشتم/ برای ادامه همکاری باید جمع بندی کنیم+فیلم
  • یا اضافه کاری یا اخراج، پاسخ بیمارستان به اعتراض پرستاران
  • واکنش پرستاران گرگان به اضافه‌کار اجباری
  • ضعف ادارات کرمانشاه در پرداخت سهم اعتباری عشایر
  • افزایش ۲۸ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران