Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@09:11:17 GMT

طرح غیر مهندسی میدان ورودی غربی سرخه بحران آفرید

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۲۰۸۶۱

طرح غیر مهندسی میدان ورودی غربی سرخه بحران آفرید

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر فخری صبح دوشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان سمنان با موضوع بررسی و رفع مشکلات جاری شدن سیلاب در سرخه به میزبانی سالن جلسات فرمانداری این شهرستان ضمن بیان اینکه اجرای طرح میدان ورودی غربی با مشخصات غیر مهندسی یکی از مؤلفه‌های بروز سیلاب در این میدان است، ابراز داشت: باید با برنامه‌ریزی دقیق، ورود جدی دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی، مدیریت و نظارت دقیق فرماندار، بررسی و رسیدگی به آن با قید فوریت انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: علاوه بر مورد مذکور عدم هدایت صحیح روان آب‌ها در بالادست، مشکل جدی و اساسی در آب‌گرفتگی میدان ورودی غربی سرخه، شهر و انسداد محورهای مواصلاتی در حوزه این شهرستان محسوب می‌شود که می‌بایست رفع آن در اولویت قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان بابیان اینکه امروز با اقدامات مؤثر می‌بایست به دنبال راهکارهای لازم برای جلوگیری از بروز سیل باشیم، ابراز داشت: دستگاه‌های اجرایی متولی امر نیز باید به دور از بهانه‌جویی با قید فوریت در این مسئله ورود و مصوبات را اجرایی کنند.

فخری بابیان اینکه تفکرات جزیره‌ای در اجرای طرح‌های عمرانی آفت‌های جدی درراه توسعه است، تصریح کرد: برنامه اجرایی، عملیاتی و زمان‌بندی‌شده برای رفع این مشکل توسط راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان با مدیریت فرماندار و ورود جدی دستگاه‌های اجرایی متولی امر باد انجام شود.

وی ضمن بیان اینکه در صورت مخالفت و کوتاهی هر یک از دستگاه‌های متولی اعلام‌جرم خواهد شد، افزود: در این راستا تیم اجرایی متشکل از دستگاه‌های متولی امر و مدیریت و نظارت دفتر فنی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری برای حل مشکلات در حوزه آب‌گرفتگی و جاری شدن سیلاب، هدایت صحیح آب از بالادست و لایروبی بندهای خاکی بالادست تشکیل و می‌بایست تا طی ۱۰ روز آینده مصوبات این جلسه اجرایی شود.

کد خبر 5095486

منبع: مهر

کلیدواژه: فرمانداری سرخه منوچهر فخری استانداری سمنان مدیریت بحران ویروس کرونا شیراز آمار کرونا بوشهر آیت الله یزدی شیوع کرونا گرگان کرمانشاه محدودیت های کرونایی شهرکرد شهرستان کرج آلودگی هوا تبریز عکس استانها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۰۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واضح‌ترین تصویرها از مغز با قوی‌ترین دستگاه ام‌آرآی

به گزارش همشهری آنلاین، اسکنر ام‌آرای «ایسولت» (Iseult) که این تصاویر را گرفته است، میدان مغناطیسی با شدت ۱۱/۷ تسلا ایجاد می‌کند که آن را به قوی‌ترین دستگاه ام‌ارآی جهان بدل می‌کند. (دستگاه‌های معمول ام‌آرآی با شدت ۱/۵ تسلا کار می‌کنند). هدف از گرفتن این تصاور این است که جزئیات جدیدی درباره اتصالات و فعالیت مغز به دست آید.

جزئیات دقیقی که این تصاویر به دست می‌دهند، می‌توانند اطلاعات بسیاری برای مراقبت‌های تشخیصی و بهداشتی برای بیماری‌های عصبی مانند آلزایمر و پارکینسون در اختیار بگذارند.

همچنین تصویربرداری با این دستگاه ام‌آرآی قوی می‌تواند به تشخیص برخی از مواد شیمیایی با سیگنال‌های ضعیف را که در میدان‌های مغناطیسی با شدت پایین‌تر به سختی ضبط می‌شوند، کمک کند، برای مثال لیتیوم که دارویی است که برای درمان اختلالات دوقطبی استفاده می‌شود.

همچنین امکان شناسایی مولکول‌هایی که به طور فعال در سوخت‌وساز مغز نقش دارند، مانند گلوکز و گلوتامات بیشتر فراهم می‌شود و این اطلاعات به طور مستقیم به توصیف بسیاری از بیماری های مغزی (گلیوما، تحلیل رفتن عصبی و .) کمک می‌کنند.

مقایسه وضوح تصاویر ‌ام‌آرآی یک مقطع مشابه افقی مغز که با شدت‌های متفاوت میدان مغناطیسی ۳ و ۷ و ۱۱/۷ تسلا گرفته شده‌اند.

کد خبر 847099 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها ام آر آی خبر مهم مغز

دیگر خبرها

  • نظارت مستمر بر پروژه‌های مهم مسکونی و عمرانی در استان بوشهر
  • ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی ضروری است
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • جزئیات اتوبان 5 هزار میلیاردی برای باز کردن گره ترافیک تهران
  • موج حمایتها از طرح نور | ۳۲ دستگاه متولی حجاب، از فراجا دفاع کنند
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • پیشگیری از حریق در مراتع ایلام اولویت کار دستگاه‌های اجرایی باشد
  • ضرورت تقویت ماشین‌آلات و تجهیزات اطفای حریق در ایلام
  • واضح‌ترین تصویرها از مغز با قوی‌ترین دستگاه ام‌آرآی
  • بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی بزرگراه آزادگان در یکصد و هجدهمین پویش امید و افتخار