Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا مهدوی آهنگساز، نوازنده و کارشناس حوزه موسیقی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن ابراز تاسف از درگذشت احمدعلی راغب آهنگساز پیشکسوت موسیقی انقلاب توضیح داد: به اعتقاد من مرحوم احمد علی راغب از جمله آهنگسازان و موسیقیدان‌هایی بود که در عرصه نوازندگی تار و عود نیز از جمله هنرمندان شناخته شده زمان خود به جامعه موسیقی معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به واسطه هنر ارزشمندی که داشت با باورهای شخصی و بدون سفارش موسیقی خود را در جریان انقلاب قرار داد و آثاری را برای این عرصه و دوران دفاع مقدس منتشر کرد که بسیاری از این آثار به واسطه خلاقیت و ذوق هنری مرحوم راغب و همراهی هنرمندانی چون جناب میرزاده و محمد میرزمانی منجر به تولید آثار ماندگاری در سازمان صدا و سیما شد.

وی افزود: استاد احمد علی راغب پرورش یافته از مکتب آموزش و پرورش بود که در کسوت یک معلم همواره می‌کوشید تا در عرصه‌های فرهنگی و هنری فعالیت‌های موثری را انجام دهد. او در جریان انقلاب بود که آثار بسیاری را تولید کرد و به همین جهت به او هنرمند «هزار آهنگ» هم می‌گویند و قطعاً هم همه این آثار به طور مساوی نمی‌توانست از درجه کیفی عالی برخوردار باشد کما اینکه او هم چنین ادعایی را نداشت اما همین که توانست با این منش رفتاری آثار ماندگاری را در کنار مردم تولید کند موید باورهای درونی این هنرمند به آنچه خلق می‌شد دارد.

مدیر اسبق مرکز موسیقی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مرحوم راغب یکی از هنرمندان فعال حوزه موسیقی بود که به معنا و مفهوم مطلق کلمه به موسیقی همه قومیت‌ها عشق می‌ورزید و زمانی که در دفتر موسیقی و سرود سازمان صداوسیما مشغول به فعالیت می‌بود با روحیه‌ای مثال‌زدنی به تمام استان‌ها سرکشی می‌کرد تا هنرمندان فعال موسیقی نواحی مناطق مختلف کشورمان را پیدا کرده و از آنها در تولید آثار کمک بگیرد. او واقعاً چهره ماندگاری در عرصه موسیقی بود که اکنون افسوس می‌خورم چرا او و هنرمندانی چون محمد گلریز در زمانی که می‌باید، به عنوان «چهره ماندگار» معرفی نشدند. افسوسی که باید مدیران مربوط به این فرآیند درباره آن پاسخ دهند.

مهدوی ادامه داد: من بر این باورم مرحوم راغب یکی از هنرمندان مظلوم و متخصص موسیقی بود که با دیانت و عرقی که به مردم کشورش داشت آثاری را از خود بر جای گذاشت که تا سال‌ها می‌توانیم به ارزش آن‌ها پی ببریم. و چه قدر حیف که این روحیه مرده پرستی ما را به یاد بزرگانی چون احمدعلی راغب می‌اندازد که بیاییم و کارهایش را بررسی کنیم. گرچه همین‌ها هم برای مرحوم راغب مهم نبود و او با اعتقاد به تولید کار ادامه می‌داد و به مثابه یک «نستوه خستگی ناپذیر» کارهایی را می‌کرد که از کمتر هنرمندی برمی‌آمد.

کد خبر 5095455 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: رضا مهدوی موسیقی ایرانی احمدعلی راغب شبکه پنج سیما برنامه تلویزیونی تئاتر ایران موسیقی ایرانی جشنواره تئاتر مقاومت چهاردهمین جشنواره سینما حقیقت سینمای مستند احمدعلی راغب سریال ایرانی سازمان صداوسیما حضور هنر ایران در جهان شبکه دو سیما موسیقی پاپ ویروس کرونا مرحوم راغب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۰۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات

نمایشگاه کتاب و آثار خطاطان و نقاشان در تاسیسات ولایت هرات با ۳ هزار جلد کتاب و ۱۵۰ اثر هنری به نمایش گذاشته شده افتتاح شد.

شیخ الحدیث مولانا نور احمد اسلام جار والی هرات هدف از برگزاری این نمایشگاه را ترویج فرهنگ مطالعه بین جوانان و همچنین تشویق نویسندگان و خوش‌نویسان عنوان کرده و گفت تاریخ فرهنگ بشریت با علم و خط گره خورده است.

والی هرات گفت اکثریت هنرمندان نویسندگان، خط‌نویسان و نقاشان از جمله محروم‌ترین قشر جامعه محسوب می‌شوند.

شیخ اسلام جار از مردم و تجار خواست برای حمایت از آثار هنری هنرمندان اثرهای شان‌را خریداری نموده و به خانه هایشان نمایش بگذارند.

همچنان والی هرات می‌گوید استفاده از شبکه‌های اجتماعی جوانان را از مطالعه و تحقیق بازداشته و ضررهای دینی و دنیایی را برای آنان به همراه داشته است.

ناصر شهاب، رئیس اتحادیه کتاب فروشان در هرات از این اقدام مسئولان استقبال نمود. او گفت که تقریبا سه هزار جلد کتاب در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

برخی از فرهنگیان با نگرانی از کم‌رنگ شدن فرهنگ کتابخوانی خواهان توجه مسئولان محلی در امر فرهنگ‌سازی و ارزش‌ گذاری بیشتر به آثار نویسندگان و هنرمندان شدند.

از سویی هم الحاج حیات الله مهاجر معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان ، از تلاش‌ها برای حمایت از نویسندگان و خوشنویسان سخن زده و هرات را به عنوان مرکز فرهنگی افغانستان یاد کرده و گفت این ولایت تاریخ غنی از فرهنگ و هنر را دارا می باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • لزوم برندینگ شهری با احیای گرافیک محیطی
  • پارک شهدای سنندج به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود
  • بررسی آثار کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر مسلمان شده فرانسوی
  • اندیشه‌های استاد شهید مطهری ماندگار و جاودانه است
  • نمایش آثار جدیدی از ارادت هنرمندان در موزه رضوی
  • تکریم چهره ماندگار فلسفه و عرفان در شیراز
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات