Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان گفت: فردی که با انگیزه تسویه حساب شخصی تصاویر خصوصی یک شهروند را در فضای مجازی منتشر کرده بود شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش برنا؛ سرهنگ حسن کیخا، رییس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان در تشریح این خبر، گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر انتشارعکس های خصوصی وخانوادگی‌اش در شبکه اجتماعی اینستاگرام، توسط فردی ناشناس موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان زابل قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی دقیق اظهارات شاکی، با انجام یک سری اقدامات فنی وتخصصی فردی را که از آشنایان شاکی بود و با نام کاربری جعلی اقدام به انتشار تصاویر شخصی و مطالب غیر اخلاقی علیه وی کرده بود مورد شناسایی قرار داده و با هماهنگی قضایی به پلیس فتا احضار کردند.

سرهنگ کیخا تصریح کرد: متهم در ابتدا منکر انجام این عمل مجرمانه شد اما پس از ارائه مستندات و ادله کافی از سوی کارشناسان پلیس فتا نامبرده به بزه انتسابی اعتراف و هدف خود را از این کار انتقام جویی به دلیل خصومت شخصی با شاکی عنوان کرد.

رییس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی خاطرنشان کرد: طبق ماده ۱۷ فصل پنجم هتک حیثیت و نشر اکاذیب قانون جرایم رایانه ای، هر کس به وسیله سامانه های رایانه ای یا مخابراتی، صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد، به حبس از ۹۱ روز تا دو سال یا جزای نقدی از پرداخت پنج میلیون تا ۴۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

او به شهروندان توصیه کرد: کاربران در فضای مجازی باید در نگهداری عکس‌ها و اطلاعات محرمانه خود جدیت داشته باشند و از در اختیار قرار دادن آن‌ها به دیگران حتی نزدیکان خود، خودداری کرده و آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی منتشر نکنند، چرا که این امر زمینه را برای سوء استفاده‌های بعدی توسط افراد فرصت‌طلب ایجاد می‌کند.

سرهنگ کیخا خاطر نشان کرد : سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir پل ارتباطی میان شهروندان بوده و آنان می‌توانند در صورت مواجهه با هر گونه موارد خلاف قانون در فضای مجازی آن را از این طریق به پلیس اعلام کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دستگیری پلیس فتا تصاویر خصوصی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۱۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قمه‌کشی به لندن رسید/ چند نفر بازداشت شدند

پلیس انگلیس پس از دریافت گزارش حمله با سلاح سرد در پایتخت این کشور، یک فرد را بازداشت کرد.

به گزارش مشرق، براساس اعلام پلیس متروپولیتان لندن، در پی وقوع حمله با سلاح سرد (قمه) و زخمی شدن چند تن، یک نفر بازداشت شد.

به گفته پلیس، مظنون ۳۶ سال دارد و به اتهام حمله به افراد عادی و دو افسر پلیس بازداشت شده است.

معاون کمیسر پلیس لندن دراین‌باره گفت: قطعاً افرادی که هدف حمله قرار گرفتند، به شدت وحشت‌زده شدند. می‌دانم که در پی این حادثه، جامعه شوکه و مضطرب شده است اما معتقدیم که خطری مردم را تهدید نمی‌کند.

همچنین پلیس لندن مدعی شد که به نظر نمی‌رسد این حمله تروریستی باشد و علاوه بر این، به‌دنبال مظنونین دیگر نخواهد بود.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • ضرورت نظارت بر دوربین‌های راهنمایی و رانندگی
  • ردپای مرد طلبکار در آدم‌ربایی میلیاردی
  • قمه‌کشی به لندن رسید/ چند نفر بازداشت شدند
  • کلاهبرداری دریافت وام در کانال تلگرامی
  • دستگیری متهمان ۲۰ فقره سرقت از اماکن دولتی و خصوصی در طرقبه شاندیز
  • اعترافات تکان دهنده عضو بازداشت شده گروهک انصارالفرقان منتشر شد
  • دستگیری کلاهبرداران ۲۰۰ میلیاردی با ۱۹ شاکی در کردستان
  • دستگیری کلاهبردار ۲۰۰ میلیاردی با ۱۹ شاکی در کردستان
  • ویدئو| روش مدرن بازداشت توسط پلیس آمریکا
  • سرقت ۳۰۰ میلیارد ریال طلا در البرز/ سارقان دستگیر شدند