Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@03:24:47 GMT

مصوبه کشوری نیازمند پشتوانه اجرایی

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۲۱۵۵۳

مصوبه کشوری نیازمند پشتوانه اجرایی

به گزارش ایرنا، پس از شیوع کرونا در کشور برخی فعالیت‌ها ناخواسته کاهش یافت و بعد از افزایش محدودیت‌ها بویژه ممانعت از سفر برخی مشاغل از جمله مرتبط با گردشگری بشدت آسیب دیدند.

رویکرد دولت حمایت از مشاغل و معیشت مردم در عین توجه به سلامت آنهاست بنابراین حمایت‌هایی به صورت ارایه تسهیلات یا دادن مهلت برای پرداخت با تاخیر بدهی‌ها در دستور کار قرار گرفت و اجرایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از اقدامات حمایتی دولت مصوبه کشوری کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا در حمایت از بخش گردشگری است اما به نظر می‌رسد این مصوبه برای اجرای درست نیاز به پیگیری بیشتر دارد.

دستگاه‌های کردستان از مصوبه مطلع هستند

معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان در این رابطه گفت: این مصوبه به دستگاه‌های مرتبط در استان برای ارائه مهلت بیشتر به فعالین بخش گردشگری که در این مدت متضرر شده‌اند ابلاغ شده و همه از آن مطلع هستند.

حمید اسکندری با بیان اینکه دستگاه‌های مرتبط با مصوبه تاکنون اقدامی انجام نداده‌اند اما برخی قول همکاری و کمک دادند، افزود: این مصوبه با پیگیری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و با حضور دستگاه‌های مرتبط در کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا به تصویب رسیده است.

وی در رابطه با اینکه برخی از دستگاه‌ها مدعی هستند که این مصوبه باید از مرکز و توسط وزارتخانه یا سازمان متبوع آنها به صورت استانی هم ابلاغ شود، یادآور شد: موافقت دستگاه مربوطه در کارگروه اعلام شده بنابراین چه ضرورتی به اعلام مجزا وجود دارد.

مصوبه کشوری باید پشتوانه کشوری هم داشته باشد

رییس هیات مدیره جامعه هتلداران کردستان اظهار داشت: مصوبه کشوری کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا در حمایت از بخش گردشگری، توسط دستگاه‌های مرتبط در این استان اجرا نمی‌شود که انتظار داریم یک پشتوانه کشوری هم برای اجرا داشته باشد.

عبدالحمید حمیدی افزود: این مصوبه با دستورالعمل شماره ۸۱۳۸۷ در ۱۶ مهر امسال توسط محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رییس جمهور به وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مرتبط برای اجرایی شدن، ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه در این مصوبه به صراحت اعطای مهلت به فعالین این بخش برای پرداخت هزینه‌های آب، برق و گاز، حق بیمه سهم کارفرمایی و مالیات ذکر شده است، اضافه کرد: ادارات کار، تعاون و رفاه اجتماعی، آبفا، برق، گاز، امور مالیاتی و بانک‌ها در پاسخ به فعالین گردشگری می‌گویند هیچ دستورالعملی در این ارتباط برای شان نیامده است.

حمیدی یادآور شد: محدودیت‌های جدید و ممانعت از سفر موجب شده سطح اشغال هتل‌ها و اماکن اقامتی استان کردستان به ۲ تا پنج درصد کاهش یابد و این شرایط را از قبل هم برای فعالان این بخش دشوارتر کرده است.

رییس هیات مدیره جامعه هتلداران کردستان تاکید کرد: ادامه کار برای صاحبان مراکز اقامتی مقرون به صرفه نیست و در برخی شهرهای استان هتل‌ها و مهمانپذیرها بدلیل نبود مسافر و کاهش درآمدها، تعطیل شده‌اند.

اجرای عملیات اداره امور مالیاتی تا ۲ ماه متوقف می‌شود

معاون حسابرسی اداره کل امور مالیاتی کردستان هم گفت: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان دو نامه در رابطه با حمایت از بخش گردشگری برای این اداره ارسال کرده است.

نصرالله محمدی افزود: در رابطه با این مصوبات کشوری باید از طریق سازمان امور مالیاتی به ما ابلاغ شود تا بتوانیم آن را اجرایی کنیم.

وی یادآور شد: با توجه به شرایط جدید کشور از ماه جاری تا ۲ ماه آینده تسهیلاتی برای همه مشاغل و اصناف از جمله توقف عملیات اجرای، بخشودگی جرایم و تقسیط بدهی‌های مالیاتی در نظر گرفته شده است.

مصوبه‌ای به شرکت توزیع برق کردستان ابلاغ نشده است

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق کردستان هم با اشاره به اینکه چنین مصوبه‌ای به شرکت ابلاغ نشده است گفت: اوایل شیوع کرونا از طرف وزارتخانه اعلام شد بخش‌های تجاری که دچار ضرر و زیان شده‌اند حدود دو تا سه دوره برای پرداخت به آنها مهلت داده شود.

کوهسار رسولی تبار افزود: در حالیکه در سال‌های گذشته تا ۹۲ درصد مطالبات وصول می‌شد امسال و تاکنون بدلیل مدارا ۸۰ درصد مطالبات وصول شده که این، امکان دادن مهلت بیشتر به مشترکان شرکت توزیع برق را ناممکن می‌کند.

وی اضافه کرد: شرایط و مشکلات مالی ناشی از کرونا و وضعیت اقتصادی متوجه دستگاه‌های دولتی نیز شده لذا این دستگاه‌ها نیز تا حدود مشخصی امکان مدارا با مشترکین دارند.

شرکت گاز: مرجع ما وزارتخانه متبوع است

مدیر روابط عمومی شرکت گاز کردستان گفت: مصوبه‌ای به این شرکت در رابطه با دادن مهلت به فعالین بخش گردشگری برای پرداخت هزینه‌ گاز مصرفی ابلاغ نشده است.

هوشنگ اولی‌زاده تاکید کرد: هر دستگاهی بر اساس دستورالعمل‌هایی که از وزارتخانه متبوع خود دریافت می‌کند می‌تواند تغییر رویه‌ای دهد و بدون این هماهنگی امکانپذیر نیست بنابراین شرکت گاز کردستان هم از روال معمول پیروی می‌کند.

افزایش بدهی‌ها، هدر رفت انرژی، برخی تخلفات در پرداخت بهای انرژی‌های مصرفی موجب شده وصول مطالبات برای دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت نیرو دشوار شود.

این دستگاه‌ها بخش عمده‌ای از هزینه‌های تولید و ارائه‌ خدمات را از همین مطالبات تامین می‌کنند که می‌تواند بر توان آنها تاثیر بگذارد. دستگاه‌های مربوط به مصوبه اخیر در جلسات حضور داشته و انتظار می‌رود در مورد توان اجرای آن از این وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها مشورت گرفته شده باشد.

بنابراین خودبه‌خود این مصوبه همچون قول انجام از سوی این دستگاه‌ها محسوب می‌شود که عدم ابلاغ آن به دستگاه‌های استانی از سوی وزارتخانه یا سازمان مرتبط به عدم تمایل به اجرای این قول و تکلیفی که یک کارگروه آن را تعیین کرده است، برداشت می‌شود.

استان کردستان از ۳۲ هتل، ۲ هتل آپارتمان، ۲۴ مهمانپذیر و ۱۹ اقامتگاه بومگردی برخوردار است. این استان دارای یک هزار و ۵۱۹ اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان‌های طبیعی است که ۸۲۸ مورد از این تعداد شامل ۷۶۳ اثر تاریخی، هشت مورد میراث طبیعی، ۴۲ مورد میراث معنوی و هشت مورد میراث منقول است.

برچسب‌ها ویروس کرونا تسهیلات بانکی کردستان اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کردستان مالیات برق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا تسهیلات بانکی کردستان اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کردستان مالیات برق ویروس کرونا تسهیلات بانکی کردستان اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کردستان مالیات برق اخبار کنکور دستگاه های مرتبط امور مالیاتی میراث فرهنگی بخش گردشگری برای پرداخت مصوبه کشوری صنایع دستی دستگاه ها اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۱۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در جلسه عصر امروز شورای‌عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت؛ تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

به گزارش قدس آنلاین جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز سه‌شنبه به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی با تصویب سه مصوبه برگزار شد.

اولین مصوبه این جلسه نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود که با رای اکثریت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

این سند با وجود برخورداری از غنای مبنایی، فاقد نقشه راه اجرایی بود که با تلاش شش ماهه وزارت آموزش و پرورش و ستاد تعلیم و تربیت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی کلیات آن تدوین و در جلسه امروز این شورا تصویب شد.

همچنین در جلسه امروز دو نفر از اعضای حقیقی شورای سیاستگذاری جایزه دکتر کاظمی آشتیانی و پنج نفر از اعضای حقیقی برای عضویت در هیئت امنای بنیاد سعدی با نظر موافق اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شدند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • نیازمند شبکه تنظیم‌گری کشوری هستیم
  • ظرفیت تمامی ادارات برای کاهش فقر در جامعه به کار گرفته شود
  • نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • ارتقای شاخص‌های عمران شهری بجنورد نیازمند ۱۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار
  • تعداد حقوق المپین‌ها تغییر می‌کند؟
  • وحیدی: تقسیم استانی تهران نیازمند مصوبه مجلس است
  • در جلسه عصر امروز شورای‌عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت؛ تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • دستگاه‌های اجرایی مکلف به اختصاص بخشی از بودجه عمرانی به مهارت آموزی کارگران شدند
  • سمنان در اجرای سازوکار اجرایی پدافند غیرعامل نیازمند خودمراقبتی است