Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز جامع ژنتیک انسانی نور دانشگاه علوم پزشکی حضرت بقیه‌الله الأعظم(عج) صبح امروز (دوشنبه) با حضور سردار سرلشکر  حسین فرمانده کل سپاه و جمعی از فرماندهان و مسئولین برگزار شد.

بنا بر این گزارش تعیین هویت ژنتیکی، تحقیقات و فناوری ژن و سلول، پایگاه داده ملی ژنوم و خدمات ژنتیک پزشکی از جمله بخش های این مرکز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده کل سپاه در حاشیه افتتاح این مرکز اظهار کرد: با توجه به اینکه امروز پیشرفت های پزشکی در جهان به سمت توسعه دانش و فناوری مربوط به ژنتیک انسانی پیش می‌رود و جهان در تلاش است  روشهای تشخیص و درمان بیماری های مختلف را بر این اساس قرار دهد؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای اینکه در این عرصه از دانش و فناوری بتواند کشور را در امتداد خطوط پیشرفت جهان قرار دهد ؛مرکز جامع ژنتیک نور را راه اندازی کرد که در حوزه‌های مختلف به پژوهش و خدمات رسانی می پردازد.

وی‌با تاکید براینکه استفاده از علم ژنتیک تشخیص‌ و درمان بیماری ها را آسان تر می کند، ادامه داد: تشخیص‌ هویت شهدای مفقود الاثر با استفاده از ژنتیک‌ انسانی‌ یکی‌ از دستاوردهای این‌ مرکز است به عبارت دیگر این مرکز قادر است با استفاده از ژنتیک، هویت شهدای مفقودالاثر را مشخص کند.

با راه اندازی این مرکز روند احراز هویت شهدای مفقود الاثر تفحص شده دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم تسریع و تسهیل می شود؛ همچنین این مرکز خدمات قابل توجهی را در حوزه های تشخیص درمان بیماریهای صعب العلاج و هدفمند سازی بهتر فرایند درمان ایفا خواهد کرد.

کد خبر 5095572 هادی رضایی

منبع: مهر

کلیدواژه: سپاه سردار سلامی شهید گمنام بیمارستان بقیه الله مجلس شورای اسلامی صحن مجلس سید عباس عراقچی رجب طیب اردوغان وزارت امور خارجه افغانستان هیئت دولت آیت الله محمد یزدی اسحاق جهانگیری سعید خطیب زاده شورای نگهبان حسین امیر عبداللهیان حسن روحانی ایالات متحده امریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۲۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب مرکز غیرمجاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد

رامین نسیمی دوست در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: طی بازدیدهای مداوم و نامحسوس کارشناسان اداره نظارت بر درمان دانشگاه یک محل غیرمجاز مامایی در اردبیل به دلیل دخالت افراد فاقد صلاحیت علمی در امور درمان و انجام خدمات غیرمجاز درمانی، شناسایی شد.

وی با بیان اینکه این واحد با همکاری اداره اماکن انتظامی پلمب شد، افزود: افراد متخلف به مراجع قضائی معرفی شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: انجام هرگونه مداخلات و اقدامات پزشکی و دندانپزشکی، طب سنتی، زیبایی و کاشت مو در مراکز غیرمجاز و توسط افراد غیر مرتبط ممنوع بوده و باید در مراکز معتبر و زیر نظر متخصص مربوطه انجام شود.

نسیمی دوست خاطرنشان کرد: هم استانی‌ها می‌توانند هرگونه تخلف مربوط به حوزه درمانی یا دخالت غیر مجاز افراد فاقد صلاحیت در امر درمان‌های پزشکی و دندانپزشکی را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت یا اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها گزارش دهند.

کد خبر 6088418

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز
  • پلمب مرکز غیرمجاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد