Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیما سادات‌لاری با بیان اینکه وزارت بهداشت درصدد است انجام تست‌های سریع کرونایی را سرعت ببخشد گفت: تست‌های پی‌سی‌آر نیز همچنان با ظرفیت بالا پیگیری و اجرا می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، سیما سادات‌لاری صبح امروز در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا مازندران، طرح شهید سلیمانی را اوج و بلوغ برنامه‌ریزی‌های مقابله‌ای کرونا اعلام کرد و افزود: شناسایی سریع‌تر و اجرای دقیق ایزوله و قرنطینه مبتلایان به کرونا از اهداف اصلی اجرای این طرح است که با اجرای دقیق آن علاوه بر حفظ جان مبتلایان محدودیت‌ها نیز کمتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی از سه برابر شدن ظرفیت انسانی با اجرای این طرح خبر داد و افزود: هر استانی بنا به موقعیت و وضعیت خود باید طرح شهید سلیمانی را تعریف و اجرا کند، اما مازندران به دلیل آنکه طرح پزشک خانواده در آن اجرا می‌شود باید به شکلی ویژه و با همیاری سپاه و بسیج این طرح را اجرا کند.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه وزارت بهداشت در صدد است انجام تست‌های سریع کرونایی را سرعت ببخشد تاکید کرد: تست‌های پی‌سی‌آر نیز همچنان با ظرفیت بالا در استان پیگیری و اجرا شود.

لاری از مدیران استانی خواست؛ مراقبت‌های سرپایی را به واسطه استفاده از نقاهتگاه‌های عمومی جدی پیگیری و اجرا کنند.

وی افزود: فاصله بین شهری تراکم جمعیت مساحت شهری از فاکتور‌های جدید در تقسیم بندی رنگی شهر‌های کرونایی اعمال می‌شود.
 
سخنگوی وزارت بهداشت با توجه به این‌که آمار بستری و شیوع بیماری در اکثر استان‌های کشور روند نزولی دارد در استان‌های شمالی آمار دارای سیر صعودی بوده است.

این مسئول ادامه داد: با توجه به در پیش بودن شب یلدا و ترس از دورهمی های خانوادگی که بیش از 50 درصد عامل شیوع بیماری از این تجمعات است از هموطنان می‌خواهیم در این شب‌ها از طریق فضای مجازی و ارتباطات تلفنی جویای احوال یکدیگر شوند

لاری گفت: با انفاق هزینه‌های شب یلدای امسال و اهدای آن به خانواده‌های نیازمند محلات، شب یلدا خوبی برای همگان رقم بزنیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۲۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سبانت، آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) با اشاره به انباشت زباله در نوار غزه، درباره شیوع بیماری‌های واگیردار و وقوع اپیدمی در این باریکه هشدار داد.

آنروا با تاکید بر افزایش دما با نزدیک شدن فصل تابستان اعلام کرد که زباله در سراسر نوار غزه تلنبار شده و حشرات و موش‌ها و همچنین بیماری‌ها و اپیدمی‌ها رو به افزایش است.

به گفته این آژانس، فقدان سیستم بهداشت مناسب شرایط را وخیم‌تر می‌کند. هشدارها درباره شیوع بیماری‌های واگیر در شهر غزه پس از انباشت حجم وسیعی از زباله و فاضلاب در خیابان‌های این شهر، تشدید شده است. همچنین اجساد باقیمانده زیر آوار بمباران وحشیانه رژیم صیهونیستی نیز به این هشدارها دامن می‎‌زند.

کد خبر 6097958

دیگر خبرها

  • ۷۲۱آموزش دهنده در حوزه سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد
  • میانگین بارش در خراسان شمالی ۸۲ درصد افزایش پیدا کرده است
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • حق مسکن افزایش پیدا کرد؟ | توضیحات مهم مدیرکل روابط کار وزارت تعاون
  • آیا قانون افزایش ظرفیت پزشکی متوقف می‌شود؟
  • تدوام روند نزولی نرخ تورم
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافت
  • نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می‌شود