Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عبدالله صفری، مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز، امروز در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته پرستار اظهار داشت: کرونا جایگاه پرستاری و اهمیت آن را در جامعه نشان داد به طوریکه قشر پرستاری ما در طول این یکسال دست به دست داده و در سنگر سلامت در حال مبارزه هستند. 

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطرنشان کرد: ۹۲ شهید پرستار در کل کشور و ۵ شهید از جمله  اکبر امیریان، نوشین اکبری، فرناز کیهان، پریسا فتحی‌پور، ابراهیم خلیلی از استان آذربایجان‌شرقی در گروه پرستاری به علت کرونا شهید شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه بیش از ۷ هزار پرستار در کل کشور در حال گذراندن قرنطینه هستند، گفت: با همراهی و تلاش کادر درمان کرونا مدیریت می‌شود که در این میان نقش مردم بسیار زیاد است. 

صفری با اشاره بر اینکه امسال نیز همانند سال‌های دیگر روز بزرگ پرستاری را گرامی خواهیم داشت ولی باید روش تجلیل را منطبق با شرایط کرد، گفت: مراسم سراسری به صورت ویدیوکنفرانس و ویژه برنامه بزرگ به صورت مجازی با بسترهای اینترنتی برگزار خواهد شد. 


وی به مشکلات کمبود نیروی پرستاری در سال‌های پیش اشاره کرد و گفت: جای شکر دارد که با وجود مشکلات و سختی در روزهای بحرانی، دچار مشکل کمبود نیرو نبودیم به طوریکه در سه نوبت اعم از ۱۹۳ نفر در ابتدای سال، جذب ۱۷۳ نفر در تابستان، جذب ۸۳ نفر نیروی قراردادی مناطق محروم و چندین نفر به صورت‌های مختلف جذب شدند.


مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر جذب نیرو و تزریق نیرو به واحدها در طول این یکسال داشتیم که البته دوباره هم جذب نیرو خواهیم داشت. 

وی با تاکید بر اینکه کرونا نشان داد که پرستاری یک موضوع حاکمیتی است و نباید حالت قراردادی داشته باشد، تصریح کرد: بحران کرونا دقیقا در پایان سال کشور را درگیر خود کرد که روزهای پایانی قرارداد پرستارها بود و آنها می‌توانستند لباس پرستاری را از تن خارج کرده و حتی پشت سرشان را هم نگاه نکنند ولی این کار را نکرده و تا پای جان ماندند. 

صفری ابراز داشت: موضوع فوق‌العاده ویژه یک بغض در سال‌های پیش برای قشر درمان و بهداشت بود زیرا به سایر بخش‌ها تعلق می‌گرفت ولی به خاطر این بحران این طرح شامل وزارت بهداشت و درمان هم شد. 

وی با تاکید بر اینکه ذات شغل پرستاری یک شغل سخت است، گفت: ۹ هزار نیروی پرستاری در استان وجود دارد به طوریکه نسبت زن به مرد، ۸۰ به ۲۰ می‌باشد. 


مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص وجود پرستار فارغ‌التحصیل بیکار در استان گفت: شاید وجود داشته باشد ولی قطعا تعدادشان خیلی کم است زیرا از همین جا اعلام می‌کنیم که اگر پرستاری طرح خود را حتی در سال ۹۵ هم گذرانده است را ما به کار می‌گیریم. 

وی اذعان داشت: طبق پایش‌های انجام گرفته، تعداد مراجعات به بیمارستان‌ها کاهش یافته است و حتی برخی بخش‌های کرونا به بخش عادی تبدیل شده است. 


صفری با اشاره بر اینکه ۱۵ موسسه مجاز پرستاری در تبریز و چند مورد در شهرستان‌ها وجود دارد، ابراز کرد: متاسفانه فعالیت برخی از خدمات غیرمجاز به خاطر کرونا افزایش یافته است و از طریق روش‌های متعددی پیج و کانال در حال تبلیغات خود هستند و از نیاز مردم سوءاستفاده می‌کنند که با سه مورد از آنها برخورد شده است که متاسفانه برخی از آنها جزو همکاران هستند.  

انتهای پیام/۶۰۰۲۷

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا پرستاری پرستار دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبرگزاری فارس فارس تبریز قرنطینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۲۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، واکسن کوویدشیلد توسط شرکت انگلیسی-سوئدی آسترازنکا با همکاری دانشگاه آکسفورد توسعه یافته و توسط انستیتو سرم هند تولید شد. این واکسن به طور گسترده در 150 کشور جهان از جمله انگلیس و هند توزیع شد.

برخی مطالعات طی دوران همه گیری کرونا نشان داد این واکسن 60 تا 80 درصد در حفاظت از افراد در برابر ویروس کرونا تاثیرگذار است اما از آن زمان تاکنون تحقیقات بیشتر حاکی از آن بوده که کووید شیلد ممکن است به ایجاد لخته خون در بدن برخی افراد منجر شود که ممکن است مرگبار باشد.

در همین راستا یک شکایت دسته جمعی از سوی حدود 50 قربانی در انگلیس ثبت و در آن ادعا شد واکسن به مرگ و جراحت شدید افراد منجر شده و شاکیان خواستار 100 میلیون پوند غرامت شدند.

یکی از شاکیان مدعی شده بود پس از دریافت واکسن و ایجاد لخته خونی به جراحت مغزی دائمی مبتلا شده و وی نمی تواند کار کند.

هرچند آسترازنکا در مقابل این ادعا از خود دفاع کرد اما برای نخستین بار در یکی از اسناد دادگاه اعتراف کرد این واکسن در مواردی بسیار نادر به TTS یا ترومبوز همراه با سندرم ترومبوسیتوپنی منجر می شود که مشخصه آن ایجاد لخته خون و کاهش تعداد پلاکت های خون در افراد است.

این اعتراف آسترازنکا با تاکید شرکت در 2023 میلادی مبنی بر این است که قبول نمی کندTTS به طور عمومی در نتیجه تزریق واکسن ایجاد شود، تضاد دارد. از سوی دیگر سازمان جهانی بهداشت نیز تایید کرده بود کووید شیلد ممکن است عوارض جانبی مرگبار داشته باشد.

کد خبر 6093330

دیگر خبرها

  • مشکل کمبود پرستار با جذب نبرو حل نمی‌شود/ معیشت بزرگ‌ترین دلیل مهاجرت پرستاران
  • اشتغال فارغ التحصیلان، افزایش بهره‌وری و جهش تولید
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • درخواست جذب سالانه ۱۵۰۰۰ نیروی پرستاری
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • انحصار فروش بلیت های قطار در اختیار ۳ اپلیکیشن؛ تمام آژانس های مسافرتی بیکار می شوند؟
  • آزادی بیان آمریکایی
  • مرحوم مجتهدی غرب را می‌شناخت اما غرب زده و شیفته غرب نبود
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • جشن فارغ‌التحصیلی به سبک دانشجویان عراقی + فیلم