Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر احسان شمسی کوشکی در گفت‌‌وگو با باشگاه خبرنگاران پویا؛ درباره آخرین وضعیت تأیید واکسن‌‌های کرونای ایرانی اظهار داشت: تا الان یک واکسن، مجوز کمیته ملی اخلاق را دریافت کرده است تا وارد فاز اول کارآزمایی بالینی و روی 50 نفر از داوطلبین تست شود. البته این مجوز تنها شرط لازم نیست و سازمان غذا و دارو نیز موارد دیگری را درباره این واکسن مورد بررسی قرار می‌‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره روند دریافت مجوز توسط کمیته اخلاق تشریح کرد: اگر قرار باشد پژوهشی روی انسان‌‌ها انجام شود باید توسط یک کمیته مستقل مورد بررسی قرار بگیرد که این کمیته، جنبه‌‌های اخلاقی آن تحقیق را بررسی کند. در کمیته اخلاق بررسی می‌‌شود که آیا واکسنی که قرار است تزریق شود به اندازه کافی ایمن هست؛ آیا به اندازه کافی احتمال اثربخشی دارد و آیا افرادی که وارد این مطالعه می‌‌شوند از مورد مطالعه قرار گرفتن خود اطلاع دارند و با آسیب‌‌های احتمالی یک مطالعه آشنا هستند یا خیر.

دبیر کمیته ملی اخلاق در پژوهش وزارت بهداشت افزود: وقتی یک واکسن مورد تأیید کمیته اخلاق قرار می‌‌گیرد به این معناست که گروه‌‌های علمی مستقل به این نتیجه رسیده‌‌اند که این واکسن به حد کافی ایمن است و می‌‌تواند روی انسان‌‌ها آزمایش شود. از سوی دیگر، آزمایش‌‌های انسانی پله‌‌پله انجام می‌‌شود یعنی مثلاً در ابتدا افراد کمی وارد مطالعه می‌‌شوند اگر مشکل خاصی پیش نیامد روی تعداد بیشتری از داوطلبان تست می‌‌شود و به تدریج تعداد افراد مورد مطالعه بیشتر می‌‌شود تا به نتیجه قطعی درباره اثربخشی واکسن برسیم.

وی درباره عوارض احتمالی واکسن ایرانی تأیید شده تصریح کرد: در هر پژوهشی هرگونه آسیبی که احتمال رخداد آن وجود داشته باشد به افراد گوشزد می‌‌شود البته واکسن کرونای ایرانی، در حیوانات تست شده‌‌است و نسبت به ایمنی آن‌‌ها تا حد زیادی اطمینان وجود دارد بنابراین نگرانی زیادی از این بابت نداریم.

کوشکی درباره نحوه تأیید واکسن‌‌های وارداتی بیان کرد: معمولاً واکسن‌‌های وارداتی به لحاظ ایمنی و اثربخشی مورد بررسی قرار می‌‌گیرند؛ اگر واکسنی مورد تأیید سازمان‌‌های بین‌‌المللی باشد و مستندات لازم برای آن وجود داشته باشد، سازمان غذا و داروی ما از طریق مکانیسم‌‌های موجود و بر اساس مستندات ارائه شده و آزمایش‌‌ها، آن را تأیید می‌‌کند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۲۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت داوطلبان کنکور برای تأیید سوابق تحصیلی تا ۱۸ اردیبهشت

فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تمدید شد. - اخبار اجتماعی -

 به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور از 9 اردیبهشت آغاز شد و تا 15 اردیبهشت 1403 فرصت داشت که این فرصت تا روز سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 تمدید شده است.

داوطلبانی که در کنکور سال 1403 ثبت‌نام کرده‌اند از طریق  سایت سازمان سنجش به نشانی  my.sanjesh.org وارد فرایند مشاهده سوابق تحصیلی شوند.

مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی برای همه داوطلبان نوبت‌های اول و یا دوم آزمون سراسری سال جاری ضروری و اجباری است یعنی همه باید سوابق خود را ابتدا تأیید کنند تا نمره کل سابقه تحصیلی برای آن‌ها محاسبه و در زمان مقرر به سازمان سنجش ارسال شود.

ثبت‌نام برای ایجاد سابقه و ترمیم نمره اختیاری است و افراد واجدالشرایط می‌توانند بنا به انتخاب خودشان در یک یا چند آزمون شرکت کنند.

ثبت‌نام برای ترمیم نمرات هنوز در سامانه هنوز فعال نشده است و داوطلبان باید منتظر اطلاع رسانی آموزش و پرورش باشند‌.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس
  • فرصت داوطلبان کنکور برای تأیید سوابق تحصیلی تا ۱۸ اردیبهشت
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • جنبش‌های سده‌های دوم و سوم هجری بیش‌تر تقابل ایرانی – ایرانی بود نه ایرانی - عربی
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد