Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ تا انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ قریب به ۶ ماه زمان باقی است و جریان‌های سیاسی هنوز تصمیم واضح و روشنی اتخاذ نکردند.

محمد مهاجری با بیان اینکه سید ابراهیم رئیسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ نمی‌شود، معادلات صحنه رقابت سیاسی پیش رو را در این گفتگو تشریح کرد.

محمد مهاجری درباره آرایش صحنه انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد ۹۸ به نامه نیوز گفت: اصولگرایی جریان واحد شرکت‌کننده در انتخابات ۱۴۰۰ خواهد بود، چون اصلاح طلبان یا کاندیدای شاخصی نخواهند داشت یا حتی اگر کاندیدای شاخص هم داشته باشند پایگاه اجتماعی قابل قبولی برای حمایت از او به میدان نمی‌آید بنابراین خود به خود میدان انتخابات در دست اصولگرایان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره مشارکت حداقلی مردم در انتخابات مجلس افزود: تداوم چنین فضایی برای انتخابات ریاست جمهوری مثل شمشیر دو دم می‌ماند چراکه هرچند مانع پیروزی نامزد اصلاح طلبان می‌شود، اما وزن سبد آرای نامزد پیروز اصولگرایان نیز به طور معناداری کم و حدود ۱۰-۱۲ میلیون رأی خواهد بود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به فعال شدن جامعه روحانیت برای انتخابات ۱۴۰۰ اظهار کرد: جامعه روحانیت دنبال آن است که آرای نامزد پیروز اصولگرا کمتر از ۱۶ میلیون آرای آقای رئیسی در انتخابات سال ۹۶ نباشد، اما اگر اختلافات میان شخصیت‌های اصولگرا زیاد باشد و همه نامزد انتخابات ریاست جمهوری شوند، در آن صورت تجزیه آرا اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به فعالیت برخی چهره‌های نظامی برای کاندیداتوری در انتخابات ۱۴۰۰ افزود: اگر آقای قالیباف نیاید معتقدم سایر چهره‌های نظامی می‌توانند با هم روی یک نفر اجماع کنند و فقط یک نفر از آن‌ها نامزد شود، اما شخصا معتقدم آقای قالیباف تا آخر در صحنه انتخابات خواهد ماند و در این صورت معتقدم حداکثر دو چهره نظامی بیشتر در این عرصه حضور پیدا نخواهند کرد.

این فعال رسانه‌ای با اشاره به تفاوت دیدگاه محمدباقر قالیباف با سایر چهره‌های نظامی، یادآور شد: آقای قالیباف به شدت جناحی باندی عمل می‌کند و مشاورانش هم او را به سمت تند کردن فضا حول می‌دهند، اتفاقی که ما در انتخابات سال ۹۲ و ۹۶ شاهدش بودیم. در حالیکه سایر چهره‌های نظامی دنبال یک فضای آرام برای کارکردن هستند. در مجموع آقای قالیباف می‌خواهد یک بار دیگر شانس خود را امتحان کند و امیدوار است این دفعه در بازی ماروپله مار نیشش نزند.

وی درباره شانس سعید جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری توضیح داد: واقعا آقای جلیلی این کاره نیست. او سابقه اجرایی و مدیریتی در هیچ حوزه‌ای را در کارنامه ندارد. او حتی بخشدار یک منطقه کوچک نبوده است. او تنها چندسالی در شورای عالی امنیت ملی بحث‌های تئوریک می‌کرد، این سابقه برای او آمادگی ایجاد نمی‌کند که رئیس جمهور شود.

مهاجری گفت: سعید جلیلی بیشتر اهل تئوری پردازی و درس دادن است، صحبت‌هایی که مشتری هایش از اطرافیان او تجاوز نمی‌کند. منبع: نامه نیوز لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک برچسب ها: رویداد24 ، انتخابات 1400 ، اصولگرایان سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 انتخابات 1400 اصولگرایان انتخابات 1400 انتخابات ریاست جمهوری چهره های نظامی آقای قالیباف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۲۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات از ۲ روز دیگر

به گزارش جام جم آنلاین،بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، تبلیغات دومین مرحله از انتخابات مجلسِ دوازدهم از بامداد پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ۲۰ اردیبهشت ادامه دارد.

انتخابات در دو حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و مرودشت-ارسنجان و پاسارگاد به دور دوم کشیده شده تا سرنوشت ۳ نماینده باقی مانده استان، ۲۱ اردیبهشت مشخص شود. 

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه شیراز و زرقان تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  •  واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان نصیری درباره اتحاد شاهزاده و تاجزاده؛ تکرار یک شوخی بی‌مزه است | ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد | واقعا یک توهم است
  • تصویری از ۳ کاندیدای اصلی برای ریاست مجلس دوازدهم
  • کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد؛ او فقط به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خورد
  • ۲ تصویر جالب از گپ و گفت ۳ کاندیدای ریاست مجلس دوازدهم
  • آغاز تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات از ۲ روز دیگر
  • مرغ آمریکایی‌ها غاز است!
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • انتقاد تند جهره شاخص اصلاح‌طلبان از سوپر افراطی حزب‌اللهی دیروز!
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟