Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@21:09:24 GMT

کرونا در زندان‌ها کنترل شده است

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۲۳۰۲۸

کرونا در زندان‌ها کنترل شده است

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سومین جلسه اجرای ماده ۲۷ دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور، معاون نظارت بر دادسرا‌های دادستانی کل کشور، دادستان انتظامی قضات، معاون راهبردی قوه قضاییه، معاون اجتماعی قوه قضاییه، رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، دادستان عمومی و انقلاب تهران، رئیس کل دادگستری و دادستان استان البرز، معاون رییس کل دادگستری استان تهران و معاون رییس سازمان زندان‌ها برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری با بیان اینکه نگاه به زندان و زندانیان در دوره تحول یک نگاه مثبت است، اظهار کرد: در جلسه امروز علاوه بر بررسی مصوبات دو جلسه قبل، به صورت تخصصی به مسائل و مشکلات کلان زندان‌های استان البرز پرداخته می‌شود.

وی بیان کرد: اهمیت برگزاری این جلسه و جلسات دیگر از آن جهت است که معاونت نظارت بر دادسرا‌ها و ضابطین دادستانی کل در طول چند ماه گذشته به صورت جدی و جهادی بازرسی‌های متعدد و مختلفی را از زندان‌های سراسر کشور داشته و دارند و نتایج این بازرسی‌ها به صورت تخصصی مورد بررسی قرار می‌گیرد تا بتوانیم از مشکلات زندان و زندانیان بکاهیم.

این مقام قضایی تصریح کرد: خوشبختانه در خصوص مقابله با ویروس کرونا اقدامات بسیار خوبی در زندان‌ها صورت گرفته است و کنترل بیماری مدیریت شده است.

بیشتر بخوانید

هیچ بحرانی در زندان‌ها نباید وجود داشته باشد

دادستان کل کشور ادامه داد: آمار‌های این مسأله به صورت هفتگی و شفاف خدمت ریاست قوه قضاییه ارائه می‌شود و اعطای مرخصی‌ها در چارچوب بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های صادره است.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی سازمان زندان‌ها کمبود بودجه است، گفت: اگر بخواهیم در بحث باز اجتماعی کردن زندانیان و کاهش جمعیت کیفری موفق باشیم لازم است بودجه و امکانات کافی در اختیار سازمان زندان‌ها قرار گیرد.

گفتنی است؛ در ادامه این جلسه حاضران به بیان مشکلات و نظرات و راهکار‌های مورد نظر پرداختند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان زندان ها قوه قضاییه ویروس کرونا قوه قضاییه زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۳۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقیقات در خصوص حادثه فوت یک پزشک در شیراز ادامه دارد

در پی وقوع حادثه مسمومیت تعدادی در مهمانی خانوادگی و فوت یک پزشک، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و سرپرست دادسرای جنایی و جرائم امنیتی شیراز از تشکیل پرونده قضایی و ورود قاضی ویژه قتل استان به حادثه مذکور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان، افشین محمدی دره‌شوری با بیان اینکه در جریان این پرونده تاکنون سه نفر از عوامل مرتبط با حادثه مسمومیت افراد حاضر در این مهمانی در بازداشت به سر می‌برند، اظهار کرد: دیگر عوامل، مسببان و معاونان احتمالی جرم نیز تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

وی افزود: در این حادثه در مجموع شش نفر دچار مسمومیت شده‌اند و از این تعداد یک نفر فوت شده و سایر افراد پس از اقدامات پزشکی در ساعات اولیه حادثه از بیمارستان مرخص شده‌اند.

معاون دادستان شیراز با کذب خواندن بخشی از اطلاعات و حاشیه‌های غیر موثق انتشار پیدا کرده در فضای مجازی تأکید کرد: برخی مطالب منتشر شده گمانه‌زنی و اطلاعات فاقد اعتبار است و تنها دستگاه‌های متولی و مسئول با در نظر گرفتن حقوق شهروندی افراد و وضعیت تحقیقات پرونده اجازه ارائه اطلاعات را دارند.

کد خبر 749060

دیگر خبرها

  • رکورد جدید زندانیان در فرانسه
  • مشکلات جسمی اسرای فلسطینی بعد از آزادی بر اثر شکنجه در زندان
  • عفو بیش از ۱۴۵۰۰۰ زندانی در سال گذشته
  • با اصل تبادل زندانیان موافقیم
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • ۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند
  • تحقیقات در خصوص حادثه فوت یک پزشک در شیراز ادامه دارد
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • استمرارروند کاهشی تورم، رشدنقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و است