Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، بوئینگ با استفاده از این کپسول می‌خواهد فضانوردان را راهی ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) کند. شرکت تحت مدیریت ایلان ماسک، اسپیس ایکس توانسته با کپسول کرو دراگون خود به چنین موفقیتی دست پیدا کند. بوئینگ در اولین آزمایش استارلاینر با مشکل مواجه شد.
ناسا و بوئینگ رسما اعلام کرده‌اند که «Orbital Flight Test 2» یا OFT-2 این کپسول برای تاریخ ۹ فروردین ۱۴۰۰ برنامه‌ریزی شده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کپسول به وسیله راکت اتلس۵ روانه فضا خواهد شد و بوئینگ ماموریت خود را در «کیپ کاناورال، فلوریدا» آغاز می‌کند.  
ناسا و بوئینگ ابتدا به دنبال انجام دومین پرواز آزمایشی در سال جاری میلادی بودند، اما برنامه‌های آن‌ها تغییر کرد. مقامات آژانس فضایی ایالات متحده آمریکا در ماه نوامبر اعلام کردند به علت مشکلات نرم افزاری، برنامه دومین پرواز آزمایشی این کپسول با تاخیر مواجه شده. در آن زمان ناسا از پیشرفت‌های بوئینگ در نرم افزار پرواز و آزمایش آن خبر دارد.
طبق اعلام ناسا، بوئینگ بیش از ۹۰ درصد اقدامات پیشنهادی یک مرجع مستقل که ماموریت «Orbital Flight 1» را مورد بررسی قرار داده، انجام داده است. ناسا و بوئینگ کارهای زیادی برای مرحله پایانی نرم افزار پرواز این کپسول انجام داده‌اند. در ماه آوریل بوئینگ اعلام کرد خود هزینه‌های ماموریت OFT-2 را تامین می‌کند.  
مشکلات ماموریت OFT-1 مانع از اتصال کپسول به ایستگاه فضایی بین‌المللی شد. این ماموریت در دسامبر ۲۰۱۹ انجام شد و یکی از دلایل بروز این مشکل، عملکرد اشتباه تایمر بود. این موضوع باعث شد فضاپیما پس از پرتاب تصور کند در مرحله اشتباهی از ماموریت قرار دارد.
یکی از مشکلات نرم افزاری می‌توانست باعث برخورد ماژول سرویس فضاپیما با کپسول پس از مرحله جداسازی شود. به احتمال زیاد چنین مواردی در دومین آزمایش این کپسول رخ نمی‌دهد و شاید سال آینده استارلاینر فضانوردان را راهی ISS کند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: بوئینگ کپسول فضا راکت ناسا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۳۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین پرواز شهرکرد به عسلویه انجام شد

دریافت 76 MB

به گزارش خبرنگار مهر، اولین پرواز شهرکرد به عسلویه امروز دوشنبه انجام شد.

کد خبر 6092375

دیگر خبرها

  • با ده دقیقه شارژ ۳۲۰کیلومتر رانندگی کنید!
  • آزمون مجدد داوطلبان کنکور شهرستان زیرکوه در ۲۱ اردیبهشت ماه
  • برگزاری کنکور برای داوطلبان سیل‌زده ۲۱ اردیبهشت ماه
  • اعلام زمان برگزاری کنکور برای سیل‌زدگان خراسان جنوبی
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان
  • انتقال پیام صوتی به قمر مشتری به شکل موج‌های بصری
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان/ سارق روی دکل برق دستگیر شد
  • اولین پرواز شهرکرد به عسلویه انجام شد
  • استارلاینر بوئینگ قرار است در 6 می به فضا پرتاب شود
  • دراگون از ایستگاه فضایی جدا می‌شود