Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید مصطفی علوی پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه علمی، پژوهشی دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای اصفهان با شرکت گاز استان، اظهار داشت: توسعه گازرسانی انقلاب بزرگی بود که در کشور پس از انقلاب شکوهمند اسلامی رخ داد، اکنون گاز از صدها کیلومتر داخل دریا استخراج و به منازل هم‌وطنان می‌رسد که فرآیند آن بسیار دقیق و مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت گاز اصفهان تشریح کرد: دغدغه ما گازرسانی به منازل است، شرق استان اصفهان لوله‌کشی گاز ندارد از همین رو در نائین گاز فشرده که با فشار ‌و دمای استاندار تهیه می‌شود، به مناطق ارسال می‌شود.

وی افزود: اکنون در اوج مصرف گاز هستیم و تولید نیز به شکل حداکثری انجام می‌شود؛ نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۲۵ درصد مصرف گاز در اصفهان افزایش یافته و نشان دهنده این است که باید پژوهش‌ها و تصمیمات جدیدی در این حوزه صورت گیرد.

علوی گفت: گاز طبیعی ضررهای زیاد به محیط زیست وارد می‌کند، از همین رو باید به دنبال جایگزینی برای آن باشیم و بتوانیم این ضررها را کنترل کنیم، شرکت گاز آمادگی خود را جهت پژوهش‌های علمی در راستای بهبود کیفیت و همچنین بررسی شرایط را اعلام می‌کند؛ پژوهش در این رسته بسیار بزرگ و ارزشمند است.

مدیرعامل شرکت گاز اصفهان افزود: در بخش صنعت، باید تولیدکننده توجیه شود که نیروی طبیعی بزرگی را در اختیار دارد از همین باید در مصرف آن توجه خاص داشته باشد؛ طی دو سال گذشته با تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان فنی‌ و حرفه‌ای امضا شد، سطح علمی نیروهای شرکت گاز افزایش یافته است، سطح علمی فقط منوط به رده‌های بالای کارمندان نیست، بلکه باید سطح علمی تمامی کارکنان افزایش یابد.

وی ادامه داد: امیدواریم با امضای این تفاهم نامه بتوانیم حلقه مفقود علم و صنعت که دانشگاه است را ‌پررنگ‌تر کنیم.

محسن دوازده‌امامی نیز در حاشیه این مراسم اظهار داشت: تفاهم جامعی میان دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای و شرکت گاز در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی صورت گرفته است، در زمینه‌های آموزشی مقرر شد که نیروهای جدید شرکت گاز به صورت دوره آموزشی و یا نیرو‌های قدیمی به صورت بازآموزی با مرکزیت یک دانشگاه آموزش‌های لازم را فرا بگیرند.

رئیس دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای اصفهان ادامه داد: در زمینه‌های پژوهشی نیز مقرر شد، نیازهای پژوهشی کاربردی شرکت گاز توسط دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای برآورده شود و این مسائل در سطح دانشگاه مطرح و توسط اساتید و دانشجویان برطرف شود.

وی در پایان افزود: در خصوص آموزش‌های مهارتی کوتاه‌مدت تفاهمی میان دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای و شرکت گاز صورت گرفت.

انتهای پیام/۶۳۱۰۷/ر۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه اصفهان گاز پژوهش دانشگاه فنی حرفه ای شرکت گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۳۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۶۵ میلیارد ریال جایزه کم‌مصرفی به مشترکان کاشانی

رئیس اداره برق منطقه کاشان گفت: سال گذشته ۶۵ میلیارد ریال جایزه کم‌مصرفی به مشترکان کاشانی تعلق گرفت.

شاپور حدادپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان، اظهار کرد: در حالی که افزایش ۱۳ درصدی مصرف برق در کاشان را شاهد بودیم، اما همچنان کم‌ مصرفان برق توانستند ۶۵ میلیارد ریال جایزه کم مصرفی را به خود اختصاص دهند.

وی با اشاره به افزایش ۲۱۶ ترانس در دوسال گذشته افزود: نصب ۵۰ ترانس برق در کاشان در سال گذشته برای توسعه زیر ساخت انجامپذیرفت.

رئیس اداره برق منطقه کاشان با بیان اینکه امسال ۵۰ ترانس جدید برای پایداری و تقویت شبکه برق شهرستان کاشان پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: برای نصب این ترانس ها بیش از ۴۰ میلیارد تومان هزینه میشود.

حدادی پور تصریح کرد: برای توسعه زیرساخت‌های برق شهرستان کاشان ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده و طی دو سالاخیر در شهرستان کاشان ۲۳ درصد افزایش مصرف برق داشته و این افزایش مصرف نسبت به افزایش مصرف کشوری بیش از دوبرابر است.

وی با بیان اینکه کاشان با در اختیار داشتن ۳۰۰ روز آفتابی، پایگاهی بی‌نظیر برای تولید انرژی خورشیدی در کشور به شمار می‌آید، گفت: اصفهان یکی از استان‌های پیشرو با سه هزار و ۱۵۰ مگاوات ظرفیت نصب شده سامانه‌های محدود به انشعاب برق در کشوراست و شهرستان کاشان رتبه نخست نیروگاه‌های خورشیدی در سطح استان اصفهان را به خود اختصاص داده است.

رئیس اداره برق منطقه کاشان شمار مشترکان برق کاشان را ۲۱۲ هزار و ۹۱۹ مشترک اعلام کرد و افزود: این شهرستان پس از اصفهان، بزرگترین مدیریت برق رادر استان اصفهان به خود اختصاص داده است.

حدادپور با اشاره به اینکه جذب یک چهارم بودجه استان در صنعت برق به کاشان تعلق گرفت، تصریح کرد: سال گذشته بالغ بر ۵ هزار مشترک به شبکه برق کاشان اضافه شده است.

وی اظهار کرد: ۳۱۵ مگاوات پیک بار مصرف شهرستان کاشان است که ۲ درصد آن را نیروگاههای خورشیدی شهرستان تامین می‌کنند.

کد خبر 749339

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی
  • اختصاص ۶۵ میلیارد ریال جایزه کم‌مصرفی به مشترکان کاشانی
  • مراکز جوار کارگاهی امسال ۵۰ درصد افزایش می یابد
  • پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد
  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز آموزشی جوار کارگاهی در کشور
  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز جوار کارگاهی در دستور کار سازمان فنی‌وحرفه‌ای است
  • پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان دانشگاه آزاد
  • افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان