Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور با تاکید بر اینکه دستگاه‌های نظارتی باید روند عرضه و توزیع کالا و خدمات را با جدیت بیشتری دنبال کنند، گفت: برخورد قاطع و قانونی با هرگونه گرانفروشی و احتکار در دستور کار این دادستانی قرار دارد. خبرگزاری میزان - ابوالفضل فرحبخش، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان راور با موضوع نظارت بر بازار و فعالیت گروه‌های صنفی و بررسی روند اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی توسط اصناف شهرستان راور، عنوان کرد: برخورد قاطع و قانونی با هرگونه گرانفروشی و احتکار با استناد به ماده ۷ دستورالعمل نظارت بر فرایند عرضه مایحتاج عمومی و کالا‌های اساسی مصوب دادستان کل کشور، در دستور کار این دادستانی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور خاطرنشان کرد: دادسرای این شهرستان آماده آموزش موارد قانونی و قوانین و مقررات حاکم بر صنوف و بازار است تا نظارت‌ها در گستره بیشتر و سرعت بالاتری انجام گیرد.

وی استفاده از توان بسیج و سایر نیرو‌های مردمی جهت نظارت و بازرسی از بازار را بسیار راهگشا دانست و بیان کرد: اجرای طرح هر شهروند یک بازرس اصناف نشان داد که می‌توان از ظرفیت‌های مردمی به عنوان بهترین ناظران در حوزه تنظیم بازار و کالا‌های ضروری استفاده کرد.

دادستان عمومی و انقلاب راور تصریح کرد: با بهره گیری از ظرفیت و توانمندی شهروندان از بروز بسیاری از تخلفات در حوزه بازار جلوگیری و فضای ناامنی برای سوء استفاده کنندگان ایجاد می‌شود.

فرحبخش در ادامه با تاکید بر اینکه دستگاه‌های نظارتی باید روند عرضه و توزیع کالا و خدمات را با جدیت بیشتری دنبال کنند، افزود: نظارت و کنترل مستمر موجب ایجاد تعادل در بازار شده و به دنبال آن نیز رضایتمندی مردم ایجاد می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب راور عنوان کرد: یکسان نبودن قیمت کالا‌های مختلف در بازار و در سطح مغازه‌ها و عدم وجود تعادل در قیمت‌ها از مشکلات مهم در حوزه بازار است که انتظار می‌رود تعزیرات حکومتی در این خصوص دقت لازم را داشته باشد.

وی با بیان اینکه قیمت اقلام غذایی در شهرستان رو به افزایش است، خاطر نشان کرد: با گرانفروشان و دلالان قاطعانه برخورد خواهیم کرد و در صورت تکرار گرانفروشی، شکایت و نارضایتی مردم، واحد صنفی متخلف پلمب خواهد شد.   بیشتر بخوانید: نظارت‌های دادستان نظامی زنجان بر نحوه اعمال محدودیت‌های تردد و توزیع کالا‌های اساسی فرحبخش درادامه بر ضرورت ساماندهی وضعیت میوه و تره بار این شهرستان که قیمتی بالاتر از متوسط کشوری دارد، تاکید کرد و متذکر شد: لازم است شهرداری راور همکاری و همراهی بیشتری داشته و ضمن نظارت بر میدان و صنوف میوه و تره بار شهرستان در جهت ایجاد میادین عرضه مستقیم میوه و تره بار و موادپروتئینی از جمله گوشت ومرغ در نقاط مختلف شهر همانند بسیاری از شهر‌های بزرگ کشورتلاش کند.

فرحبخش همچنین یادآور شد: رعایت نکات بهداشتی از سوی واحد‌های صنفی در شرایط فعلی با توجه به سرعت بالای انتشار ویروس کرونا از سطوح مختلف ضروری است.

وی عنوان کرد: تلاش برای کاستن از مشکلات مردم در پیشگاه خداوند ماندگار است و حضور میدانی و نظارت دقیق و مستمر بر وضعیت بازار ضروری است.

دادستان عمومی و انقلاب راور از سازمان تعزیرات و سایر دستگاه‌های نظارتی خواست با اشراف بر وضعیت بازار، اجازه سوء استفاده از شرایط موجود را به سود جویان ندهند.

فرحبخش خاطرنشان کرد: هماهنگی و نظارت بیشتر دستگاه‌های اجرایی مخصوصا بازرسی اداره صنعت و معدن و تجارت، اتاق اصناف، اداره تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی درجهت برخورد با متخلفین اقتصادی به منظور بازدارندگی مناسب آن هاست که باید به صورت مستمر انجام گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب راور با بیان اینکه استمرار گشت‌های بازرسی و نظارت لازمه پایداری و ثبات در بازار است، گفت: انجام گشت‌های مستمر و حضور همیشگی بازرسان در سطح بازار علاوه بر افزایش اعتماد عمومی موجب جلوگیری از قانون گریزی و تخلف عده‌ای سودجو خواهد شد.

فرحبخش در پایان بیان کرد: هیچ کاری واجب‌تر از خدمت به خلق نیست و اتاق اصناف و اداره صمت نیز باید در شرایط حساس کنونی وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند و یکپارچگی خود را حفظ کنند تا وضعیت معیشتی مردم بهبود پیدا کند.

انتهای پیام/ برچسب ها: دادستان راور احتکار گرانفروشی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادستان راور احتکار گرانفروشی شهرستان راور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۳۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: در طرح نظارت بر واحدهای صنفی نانوایی، ۴۲۸ مورد بازرسی از ابتدای امسال از نانوایی های مشهد انجام شده که منجر به تشکیل ۵۷ پرونده تعزیری به ارزش بیش از ۱۳ میلیارد ریال شده است.

 محسن صیادی افزود : تخلفات این واحدهای صنفی کم فروشی، گرانفروشی و عرضه خارج از شبکه آرد بوده است که در این زمینه ۲ واحد صنفی نانوایی به دلیل تکرار در کم فروشی و گرانفروشی پلمب شدند.

حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نانوایی دارای پروانه کسب در مشهد فعالیت دارند.

 
 

دیگر خبرها

  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • عاملین نزاع و درگیری خیابانی در میاندوآب دستگیر شدند
  • دستور دادستان فردیس برای ساماندهی یک پارک
  • پلمب ۱۸ واحد صنفی متخلف در اهر
  • اجرای طرح تعیین تکلیف پرونده‌های موجود در مراجع انتظامی کشور
  • طرح تعیین تکلیف پرونده‌های مراجع انتظامی کشور اجرا می‌شود
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی
  • برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد
  • کشف پشت پرده تازه از برخوردهای تند با بی‌حجابی | این مشکل از اول انقلاب هم بوده است
  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است