Web Analytics Made Easy - Statcounter

افزایش تولید موتور محصولات سایپا در شرکت مگاموتور، آغاز ثبت نام سه محصول ایران‌خودرو،توزیع ۷۸۵ هزار تن سیمان رایگان برای بازسازی مناطق آسیب دیده در حوادث طبیعی،سکه بهار آزادی طرح جدید ۱۲ میلیون و ۶۹ هزارتومان برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز دوشنبه ۲۴ آذر شبستان به شرح زیر است:

افزایش تولید موتور محصولات سایپا در شرکت مگاموتور

مدیرعامل مگاموتور گفت: تولید محصولات شرکت مگاموتور سایپا در هشت ماه منتهی به آبان ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته با وجود تحریم‌ها و شیوع کرونا، روند افزایشی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با مدیریت بهینه منابع داخلی و تلاش کارکنان مگاموتور، تولید انواع محصولات در مدت سپری شده از سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشت و توانستیم با افزایش حدود 13هزار دستگاه در تمامی خطوط تولیدی، نسبت به تولیدات سال گذشته در سال جهش تولید عملکرد موفقی را به ثبت برسانیم.

 

عباس شهریاری افزود: در شرایطی که بحران اقتصادی جهانی منجر به رسوب مشکلات ناشی از تحریم ها در بخش تولیدی کشور شده، مگاموتور توانست با پیروی از برنامه های بلند مدت گروه خودروسازی سایپا مبنی بر تولید پایدار، شاهد رشد مثبت 5 درصدی در تولید محصولات خود باشد.

 

شهریاری یادآور شد که از ابتدای مرداد سال جاری، تولید پراید در گروه خودروسازی سایپا متوقف شده و افزایش در تولیدات موتور شرکت مگاموتور مختص محصولاتی مانند تیبا، ساینا و کوییک بوده است.

 

یک میلیون فقره تسهیلات سهم بخشهای اقتصادی ازسبد اعتباری بانک ملی

کشاورزی و صنایع تبدیلی، صنعت و معدن، مسکن و ساختمان، بازرگانی و... بخش هایی هستند که سهمی را از سبد اعتباری این بانک به خود اختصاص داده اند و در مجموع طی هفت ماه ابتدای امسال، بنگاه های اقتصادی این بخش ها یک میلیون و ۲۶ هزار و ۴۸۳ فقره تسهیلات به ارزش ۹۶۷ هزار و ۵۵۵ میلیارد ریال دریافت کرده اند.

سهم بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی از تسهیلات پرداختی بانک ملی ایران به بخش های مختلف اقتصادی طی این مدت، بالغ بر ۵۵ هزار و ۳۹ فقره به ارزش ۴۱ هزار و ۵۱۳ میلیارد ریال بوده است.

همچنین از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه، ۱۱ هزار و ۸۶ میلیارد ریال تسهیلات در ۲۵ هزار و ۶۴۸ فقره به بخش مسکن و ساختمان پرداخت شده است. همچنین این بانک در راستای حمایت از بخش صنعت و معدن کشور در مدت مذکور بالغ بر ۲۲۱ هزار و ۹۹۴ میلیارد ریال تسهیلات در ۲۹ هزار و ۷۷۶ فقره پرداخت کرده است.

بنگاه های بخش بازرگانی نیز ۱۱۱ هزار و ۵۲۴ فقره تسهیلات به ارزش ۱۲۷ هزار و ۲۴۱ میلیارد ریال دریافت کرده اند. همچنین سهم بخش خدمات نیز از مجموع این تسهیلات ۸۰۴ هزار و ۲۷۵ فقره به ارزش ۵۶۳ هزار و ۹۱۲ میلیارد ریال و سهم بخش صادرات نیز ۲۲۱ فقره به ارزش یک هزار و ۸۰۹ میلیارد ریال بوده است.

 

ثبت نام سه محصول ایران‌خودرو آغاز شد

گروه صنعتی ایران خودرو، در راستای پاسخ به نیاز بازار و مشتریان، طرح پیش فروش یک ساله سه محصول پر متقاضی خود را از امروز دوشنبه ۲۴ آذرماه به مدت سه روز آغاز کرد.

در این طرح، سه محصول پارس بنزینی، پژو ۲۰۶ تیپ دو و سمند ال ایکس عرضه شده است.

موعد تحویل خودرو‌ها از شهریور تا آبان ماه سال ۱۴۰۰ پیش بینی شده است.

مشتریان نهایی این طرح، حداکثر سه روز پس از اتمام مهلت ثبت نام از طریق قرعه‌کشی در حضور نمایندگان نهاد‌های ناظر انتخاب خواهند شد.

 

توزیع ۷۸۵ هزار تن سیمان رایگان برای بازسازی مناطق آسیب دیده در حوادث طبیعی

سید محمد اتابک، معاون اقتصادی بنیاد مستضعفان، از توزیع بیش از ۷۸۵ هزار تن سیمان رایگان از سوی این بنیاد برای بازسازی مناطق آسیب دیده از سیل و زلزله کشور خبر داد و اظهار کرد: با توجه به سیاست حمایتی بنیاد مستضعفان برای کمک‌رسانی به بازسازی مناطق سیل‌زده، زلزله‌زده و آسیب دیده در حوادث طبیعی، بنیاد مستضعفان تا امروز بیش از 785 هزار تن سیمان، برای بازسازی این مناطق آسیب دیده، به صورت رایگان اهدا کرده است.

 

معاون اقتصادی بنیاد مستضعفان افزود: طبق آخرین گزارش ها، بنیاد مستضعفان بیش از 470 هزار تن سیمان را برای بازسازی مناطق سیل زده در استان های گلستان، خراسان شمالی، مازندران، لرستان و سایر استان هایی که درگیر سیل شده بودند اختصاص داده است.

 

وی ادامه داد: همچنین، بیش از 315 هزار تن سیمان رایگان از سوی بنیاد مستضعفان، به مناطق آسیب دیده از زلزله در سراسر کشور اختصاص یافته است.

 

به گفته اتابک، سیمان اهدایی بنیاد مستضعفان برای بازسازی این مناطق در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته تا در مناطق آسیب دیده از سیل و زلزله توزیع شود.

 

سکه بهار آزادی طرح جدید ۱۲ میلیون و ۶۹ هزار تومان

امروز (دوشنبه ۲۴ آذر)‌ هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۱۲۹ هزار تومان، هر انس طلا در بازارهای جهانی ۱۸۳۳ دلار، هر گرک طلای ۲۴ عیار یک میلیون و ۵۰۵ هزار تومان است. سکه بهار آزادی طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید ۱۲ میلیون و ۶۹ هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۴ میلیون و ۳۹۳ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

 

امروز (دوشنبه ۲۴ آذر)‌در بازار ارز دلار ۲۵ میلیون و  ۸۰۴ تومان، یورو ۳۱ هزارو ۲۹۳ تومان، پوند ۳۴ هزار و ۴۲۶ تومان، درهم امارات ۷۱۳۵ تومان، یوان چین ۳۹۷۰ تومان و لیر ترکیه ۳۲۹۰ تومان است.

 

این در حالی است که روز گذشته (یکشنبه ۲۳ آذر) هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۱۳۴ هزار تومان، هر انس طلا در بازارهای جهانی ۱۸۳۹ دلار، هر گرم طلای ۲۴ عیار یک میلیون و ۵۱۳ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید ۱۲ میلیون و ۲۰۱ هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان بود.

 

روز گذشته (یکشنبه ۲۳ آذر) در بازار ارز دلار ۲۶ هزار تومان، یورو ۳۱ هزار و ۵۲۵ تومان، پوند ۳۴ هزار و ۵۹۸ تومان، درهم امارات ۷۱۴۹ تومان، یوان چین ۳۹۸۰ تومان و لیر ترکیه ۳۳۰۰ تومان بود.

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار سکه بهار آزادی طرح جدید ۱۲ میلیون برای بازسازی مناطق آسیب دیده عیار یک میلیون بنیاد مستضعفان شرکت مگاموتور دوشنبه ۲۴ آذر میلیارد ریال ایران خودرو هزار تومان سه محصول سهم بخش ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۳۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۵ اردیبهشت ماه

امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران با قیمت ۴۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ ۳ میلیون و ۵۵۷ هزار تومان معامله می‌شود.

برای اطلاع از قیمت روز طلا و سکه به صفحه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان مراجعه کنید؛

محصول  نرخ
سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (امامی) ۴۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان 
سکه تمام طرح قدیم ۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان 
نیم سکه بهار آزادی ۲۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان
ربع سکه بهار آزادی ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان 
سکه یک گرمی ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان 
طلای ۱۸ عیار ۳ میلیون و ۵۵۷ هزار تومان 
طلای ۲۴ عیار ۴ میلیون و ۷۴۲ هزار تومان 
باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۰:۳۰
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۳
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۵ اردیبهشت ماه
  • آغاز طرح نظارت بر مراکز عمده توزیع لاستیک در مازندران
  • افتتاح نمایشگاه گروهی نقاشی «بهار رنگ ها» در برج آزادی
  • قیمت جدید سکه، نیم سکه و ربع سکه؛ طلای ۱۸ عیار گرمی چند شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • فروش ایران خودرو آغاز شد + شرایط
  • ویزیت رایگان در‌ مناطق روستایی کنت