Web Analytics Made Easy - Statcounter

واکنش میرسلیم به اعتراض اروپایی‌ها به اعدام روح‌الله زم، اعلام شعار محوری و عناوین ایام الله دهه بصیرت و میثاق با ولایت، گزارش توییتری عراقچی از سفر اخیر خود به کابل، اعتراض شدید ایران به بیانیه حمایت اروپا برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، واکنش میرسلیم به اعتراض اروپایی‌ها به اعدام روح‌الله زم، اعلام شعار محوری و عناوین ایام الله دهه بصیرت و میثاق با ولایت،  گزارش توییتری عراقچی از سفر اخیر خود به کابل، اعتراض شدید ایران به بیانیه حمایت اروپا  از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در دوشنبه ۲۴ آذر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واکنش میرسلیم به اعتراض اروپایی‌ها به اعدام روح‌الله زم

سید مصطفی میرسلیم عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «اروپایی‌ها نباید فراموش کنند که دوران استعمارگری قرن ۱۹ سپری شده و دیگر باز نمی‌گردد و نباید با گستاخی در امور داخلی و امنیتی دیگر کشور‌ها فضولی کنند.»

گفتنی است؛ اتحادیه اروپا، آلمان و فرانسه در دو روز گذشته به موضوع اعدم روح‌الله زم در ایران واکنش نشان داده‌اند.

 

شعار محوری و عناوین ایام الله دهه بصیرت و میثاق با ولایت اعلام شد

نصرت الله لطفی، قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور دوشنبه 24 آذرماه در مصاحبه اختصاصی، شعار محوری و عناوین ایام الله دهه بصیرت و میثاق با ولایت را اعلام کرد.

نصرت الله لطفی گفت: گرچه به لحاظ طبیعی و اصولی همه‌ی روزهای سال وضعیت مشابه دارند و یکسان هستند لکن بعضی از ایام با تقدیر الهی،‌ وضعیت استثنایی و خاصی پیدا می‌کنند که از آن جمله می توان نزول نعمتی از نعمت‌های الهی به ملتی که شایستگی نازل شدن آن نعمت را دارند و حتی نازل شدن عذابی از عذاب‌های پروردگار به خاطر تمرد و عصیان امتی بر آن انسان های عصیان‌گر و متمرد اوامر الهی همانند فرعونیان را اشاره نمود که بحث جامعی است و در جای خود قابل تبیین و تشریح مفصل‌تر، البته با این توضیح که عامل اصلی برجستگی روز و ایامی از دیگر روزها، تجلی دست قدرت الهی است و در این رابطه بخش اعظم این تقدیرات الهی با اراده انسان‌ها رقم می خورد و وضعیت خاص پیدا می‌کند که اجمالاً از این ایام به عنوان ایام الله نام برده می‌شود.

وی افزود: بنابراین به علم به اینکه بعضی از ایام با برخورداری از ویژگی خاص ناشی از تقدیر الهی و اراده انسانی موثر در آن برجستگی از مصادیق ایام الله هستند، تاکید بر یادآوری و بزرگداشت ایام الله از اهمیت بسزایی برخوردار است و درس گرفتن و عبرت‌آموزی از وقایع این ایام به نفع همه انسان‌ها بخصوص مومنین است کما اینکه در سوره ابراهیم آیه 5 وَذَكِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللَّهِ را داریم و از این منظر، مولای متقیان، حضرت علی علیه السلام، ایام الله را متذکر می شدند و به بزرگداشت آن ایام می‌پرداختند و یادآوری و بزرگداشت ایام الله را از اوصاف بندگان خدا می‌فرمودند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور گفت:آثار بزرگداشت ایام الله در چندین عنوان قابل بحث و اثربخش است که از آن جمله عبرت آموزی مخاطبین در زمان، یادآوری، بزرگداشت، کسب آگاهی از چرایی برجستگی افزایی و مهمتر از این‌ها تداوم، بقا و استمرار نظام مقدس اسلامی مستلزم این نوع مطالعات، بزرگداشت، یادآوری، درس آموز و عبرت گرفتن از آن می‌باشد.

 

ابلاغ مصوبه ایجاد پست های سازمانی جدید برای انستیتو پاستور ایران

هیات وزیران در جلسه مورخ ۱۹ آذر ۱۳۹۹، با افزایش ۲۰۰ پست سازمانی جدید به این مؤسسه برای رفع مشکلات ساختاری و نیروی انسانی انستیتو و صرفاً جهت اختصاص به مجتمع تولیدی تحقیقاتی محصولات بیوتکنولوژیک ایران موافقت کرد.

این تصمیم با توجه به اهمیت اعمال حاکمیت دولت در تولید فرآورده ها و تولید واکسن برای تأمین سلامت عمومی مردم و نیز وظایف مؤسسه انستیتو پاستور ایران در بعد تحقیق و توسعه و تولید محصولات نهایی مرتبط، اتخاذ شد.

 

گزارش توییتری عراقچی از سفر اخیر خود به کابل

سیدعباس عراقچی در صفحه توییتر خود نوشت: «در کابل ملاقات‌های عالی و مذاکرات موفق با آقای «میرویس ناب» معاون وزیر امور خارجه افغانستان داشتم. موضوعات متعددی همچون رویکرد منطقه‌ای به گفتگو‌های صلح افغانستان، همکاری‌های اقتصادی، مهاجرین، ... و البته سند جامع همکاری‌های راهبردی مورد بحث و مذاکره واقع شدند.»

 

وی در پایان گفت: «بعد از افتتاح راه‌آهن خواف - هرات، روابط دو کشور اکنون روی ریل مناسبی قرار دارد!»

 

اعتراض شدید ایران به بیانیه حمایت اروپا از عنصر شناخته شده تروریستی

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه از ابلاغ مراتب اعتراض شدید ایران به بیانیه حمایتگرایانه اتحادیه اروپا از عنصر شناخته شده تروریستی در احضار سفرای آلمان و فرانسه خبر داد و در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر اینکه در احضار سفرای آلمان و فرانسه چه گذشت، گفت: همانطور که قبلا نیز به اطلاع رسید در پی صدور بیانیه های مداخله جویانه صورت‌گرفته، بعد از ظهر امروز سفرای آلمان در ظرفیت رییس دوره‌ای اتحادیه و نیز ظرفیت ملی و سفیر فرانسه توسط مدیرکل اروپای وزارت خارجه به این وزارتخانه احضار شدند.

وی افزود: در دیدارهای برگزار شده، مدیر کل اروپای وزارت خارجه مراتب اعتراض شدید و صریح جمهوری اسلامی ایران به بیانیه‌های اتحادیه اروپا و دو کشور اروپایی در حمایت از عنصر شناخته شده تروریستی و حمایت‌های مالی و معنوی برخی‌ کشورهای اروپایی از عناصر و گروههای تروریستی که بطور مشخص اقدامات مجرمانه امنیتی را در همکاری با سرویس‌های جاسوسی غربی و رژیم صهیونیستی علیه ملت ایران مرتکب شده و خود نیز بصراحت بدانها اقرار کرده اند، را به آنها ابلاغ کرد.

سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: در این دو دیدار مدیرکل اروپای وزارت خارجه به سفرای آلمان و فرانسه یادآور شد با کدامین استاندارد، تعلیم ساخت بمب‌های آتش‌زا، برنامه‌ریزی برای درگیری‌های خیابانی، همکاری با دولت‌ها و سرویس‌های اطلاعاتی خارجی با هدف براندازی ساختار سیاسی ایران و معاونت در اقدامات مجرمانه مسلحانه، ژورنالیسم نام دارد؟ و یا بر اساس کدام‌ تعریف یک ژورنالیست تحت رصد، حفاظت و در همکاری با سازمان امنیت داخلی فرانسه و در ارتباط نزدیک با موساد قرار میگیرد، مبادرت به جمع‌آوری گسترده اطلاعات حساس ملی از جمله نظامی نموده و آنها را در اختیار سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای خاص قرار می‌دهد؟

خطیب زاده گفت: کما اینکه برغم آگاهی مقامات فرانسوی از فعالیتها و تحرکات ضد ایرانی روح الله زم، سخنگوی وزارت امور خارجۀ فرانسه پیش از این تایید کرده بود که از آزادی کامل در تحرکات خود برخوردار بوده است.

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار شعار محوری و عناوین ایام الله دهه بصیرت و میثاق با ولایت اعتراض شدید ایران به بیانیه حمایت آلمان و فرانسه وزارت خارجه سفرای آلمان روح الله زم اروپایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۳۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی طالبان با ترکیه در کابل

سرپرست وزارت خارجه طالبان با جهاد ارگین‌آی، سفیر ترکیه در کابل دیدار کرد؛ بر بنیاد خبرنامه‌ وزارت خارجه طالبان در این دیدار درباره روابط دوجانبه، اقدام‌های مثبت در افغانستان، آغاز تجارت از طریق راه لاجورد، افتتاح نمایش‌گاه‌های مشترک در ترکیه و افغانستان گفت‌وگو شده است. 
سفیر ترکیه در این دیدار گفت که در آینده نزدیک ترکیش ایرلاین نیز پروازهایش را به افغانستان از سر خواهد گرفت.

پبش از این نیز امیرخان متقی در دیدار با سفیر ترکیه در کابل ضمن قدردانی بابت کمک‌های بشردوستانه مردم و دولت ترکیه گفته بود که طالبان تسهیلات لازم را به سرمایه‌گذاران ترک در افغانستان فراهم خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • وقوع انفجار نزدیک وزارت کشور طالبان در کابل
  • گزارش تصویری | تشییع پیکر معلم شهید حجت الله یوسفیه در وزارت آموزش و پرورش
  • وقوع سیل در افغانستان ۱۴ کشته برجای گذاشت
  • تعیین کمیته ویژه برای بررسی رویداد اخیر در بدخشان
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • تاکید بر قرآن محوری و فهم کلام وحی در حج
  • کمک بشردوستانه چین به هلال‌احمر افغانستان
  • تعطیلی دانشگاهی در فرانسه در پی اعتراض دانشجویان حامی فلسطین
  • یک شورش بزرگ در جشنواره کن
  • شمار دانشجویان بازداشتی در آمریکا به 2200 نفر رسید