Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-02@22:49:49 GMT

تهران در گذشته یک باغشهر بود

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۲۳۴۳۲

تهران در گذشته یک باغشهر بود

خبرگزاری آریا - شهر: تهران در گذشته یک باغشهر بوده است به طوری که یک دهم مساحت آن باغ بوده اما به مرور این باغات تخریب شدند.
به گزارش شهر، در مراسم بهره برداری از باغ سلیمانیه، مراسم محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران گفت: تهران در گذشته یک باغشهر بوده است به طوری که در سال 1339 اداره باغات تهران تاسیس شد اما طی سال های گذشته کم کم باغات تخریب شدند به طوری که از یک میلیون پارسل شهر تهران بیش از یک دهم باغات مهمی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکصد هزار قطعه باغ در تهران وجود داشت که در طول سال ها بخش مهمی از بین رفته و به جای آن ساختمان ها بر آمدند و در عین حال تلاش شد که پارک و فضای سبز هم در تهران ساخته شود.
او افزود: تهران قبل از انقلاب 200 پارک داشته است اما الان بالای 2200 پارک دارد. این عددی است که جای تشکر دارد و دراکثر آنها زحمات آقای مختاری را می بینیم. الان در بودجه شهرداری تهران بین 1500 تا 1700 میلیارد تومان برای فضای سبز هزینه می شود که نگهداری و هم ساخت که عدد خوبی است و معلوم است که شهرداری بر توسعه فضای سبز مصر است. باید توجه داشت که عمده این هزینه صرف کارکنان می شود. یکی از مسائل این است که مساحت ها دقیق باشد تا هزینه ها هم مشخص باشد ، باید کاری کنیم که در آینده هم کسی نتواند به فضای سبزتهران چشم طمع داشته باشد.
هاشمی ادامه داد: این جا یک مجموعه 25 هکتاری بوده است که بخشی ازآن که در اختیار بنیاد مستضعفان بوده و تهاتر شده است که امروز شاهد فضای سبز بسیار مناسب در دو هکتارآن هستیم که می تواند ادامه یابد. از همین عوارض قطع اشجار این بوستان ها ساخته می شود این روند مانع قطع درختان و خرید باغات دیگر می شود و امیدوارم این روند را ادامه دهیم.
او در پایان گفت: لازم است مصوبه اخیر دولت پیگیری و تبدیل به اتوبوس و مترو شود که تا آخر دوره ما شاهد ورود اتوبوس ها به خصوص برقی به تهران باشیم.
خبرنگار: اکبر بیاتی

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۳۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سرانه فضای ورزشی در شرق تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، شهردار منطقه ۸ تهران گفت:با نوسازی و بازسازی این زمین‌های چمن، دو هزار و ۱۳۳ مترمربع به سرانه فضای ورزشی این منطقه افزوده شده است.

فاطمه تنهایی افزود: در سال‌های گذشته، این زمین‌ها تخریب شده بودند که با هدف بالابردن کیفیت خدمت رسانی مراکز ورزشی در منطقه ۸ در قالب طرح‌های توسعه محله‌ای و طرح تحولی بیست‌گانه خدمت نوسازی و بازسازی شدند.

شهردار منطقه ۸ گفت: نواقص همه زمین‌های چمن مصنوعی منطقه شناسایی شده و بازسازی و رفع آن در محلات سیزده‌گانه منطقه در قالب طرح تحولی بیست‌گانه خدمت در شهر در دستور کار معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه قرار دارد.

دیگر خبرها

  • جاذبه های دیدنی نیاسر کاشان، کهن باغشهر ایران
  • جزئیات پروژه چهارباغ/ فاز نخست تیرماه افتتاح می‌شود
  • جوانه زدن ۷۵ درصد محصول باغات دیم زمین‌های شیب دار شهرستان اردل
  • آغاز تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در استان تهران
  • بیش از ۹۰ درصد جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • آغاز تبلیغ نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس
  • افزایش سرانه فضای ورزشی در شرق تهران
  • دست‌درازی به کاربری باغات خط قرمز شورای شهر کرج است
  • افزایش۱۵۳ مدرسه و ۳۰۰ فضای ورزشی در شهرستان‌های استان تهران
  • صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش‌های سنگین به کشاورزان و دامداران