Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - شهر: مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز تهران گفت: باغ سلیمانیه براساس باغ ایرانی طراحی شده است.
به گزارش شهر، علی محمد مختاری، مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز تهران در آئین افتتاح و بهره برداری از باغ سلیمانیه گفت: افتتاح این بوستان یکی از سلسله اقداماتی است که سازمان فضای سبز شهرداری تهران برای اهالی منطقه 14 و تنوع بخشی زندگی در این محله و احیای باغات شهرداری تهران انجام می دهد و افتتاح آن بدون همکاری و کمک سایر نهادها و بخش ها امکان پذیر نبود و این جای تشکر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با بیان این که این بوستان با بودجه اختصاص یافته برای تملک باغ های شخصی و اخذ عوارض قطع اشجار ساخته شده است گفت: تخصیص این بودجه آغاز یک حرکت است و منشاء تحولات زیادی می شود این اتفاق در هماهنگی با اقدامات برجسته شهرداری تهران است و در ادامه لغو مصوبه برج باغ بوده است.
او درباره بوستان سلیمانیه گفت: این باغ زمانی بین مزارع محصور بوده اما امروز وسط بافت مسکونی است، طراحی قسمت شمالی باغ بر اساس الگوی باغ ایرانی است و کوشکی هم در آن قرار دارد.
باغ سلیمانیه مجموعه 25 هکتاری بوده است که تنها دو هکتار آن هم اکنون به فضای سبز تبدیل شده این با محل زندگی وثوق الدوله از رجال سرشناس دوره قاجار بوده است و بخش هایی از سریال شهرزاد در کوشک این باغ اجرا شده است این کوچک هم اکنون مرمت شده و در وسط بوستان قرار دارد.
خبرنگار: اکبر بیاتی

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: باغ سلیمانیه فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۳۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به تماشای بوستان‌های شهرکرد در بهار بنشینید + تصاویر

در آستانه فصل بهار سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد به منظور ایجاد جلوه‌های بصری زیبا و تزریق روحیه نشاط در بین شهروندان در حال کاشت گل‌های فصلی در سطح میادین، بلوار‌ها و حاشیه خیابان‌ها است.

بیشتر بخوانید

نگاهی به طبیعت بهاری دهستان پشتکوه + تصاویر

مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری تصاویری از این بوستان ها را ارسال کرده اند:

دیگر خبرها

  • تکذیب قطع درختان در بوستان ستارخان تهران
  • «زنده باد درخت» بر روی بیلبورد‌های پایتخت
  • همراهی بیلبورد‌های پایتخت با هفته زمین پاک
  • به تماشای بوستان‌های شهرکرد در بهار بنشینید + تصاویر
  • هنرمند ایرانی جایزه طراحی زاکا در توکیو را به خود اختصاص داد
  • سپاه پاسداران با حمله موشکی و پهبادی به اسرائیل غاصب دنیا را متحیر کرد
  • ۵ بوستان مهم تهران پذیرای ویژه تهرانی‌ها بود
  • درخواست از شورای شهر برای نامگذاری بوستان‌ها و پایانه‌های تاکسی به نام شهدای تاکسیران
  • گذر ۳۰ تیر در طراحی جدید چه تغییراتی می‌کند؟
  • طراحی الگوهای جدید برای جشن‌های خیابانی در تهران