Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، طرح شهید سلیمانی طرحی است که از بیماران کرونایی مراقبت و حمایت می‌شود. این طرح با مشارکت دو هزار و 500 گروه از سفیران سلامت در قالب پنج هزار و 800 نفر در استان هرمزگان اجرا می‌شود.

طرح شهید سلیمانی طرحی است محله‌محور که در آن بیماران کرونایی نظارت و کنترل می‌شوند. در این طرح بیماران کرونایی در سه بخش مراقبت، نظارت و حمایت، تحت پوشش قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف از اجرای طرح شهید سلیمانی، مشارکت دادن گسترده و فراگیر مردم در مقابله با کرونا و مطالبه‌گری جامعه است و شناسایی، ایزولاسیون و قرنطینه کردن بیماران از جمله اهداف اصلی این طرح به‌شمار می‌رود.

در این طرح، تیم‌های مراقبتی با حضور در درب منزل بیمارانی که تست آنها مثبت اعلام شده است ضمن آموزش‌های لازم در شرایط قرطینه، وضعیت معیشتی بیماران را نیز جویا می‌شوند.

 

 

در کنار این خدمات، شهروندانی که از نظر بضاعت مالی در شرایط مناسبی نیستند نیز حمایت می‌شوند که مورد استقبال شهروندان هرمزگانی نیز قرار گرفته است.

این قرارگاه در 534 محله در سراسر استان از سوی سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان شکل گرفته است که در این راستا بیش از 450 قرارگاه عملیاتی بسیج در طرح شهید سلیمانی فعالیت می‌کنند.

با اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی در هرمزگان، میزان بیماران بستری در یک ماه 30 درصد و در سه ماه 50 درصد کاهش می‌یابد.

5800 سفیر سلامت در قرارگاه‌های طرح شهید سلیمانی هرمزگان مشارکت دارند

سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان در این باره گفت: برای اجرای این طرح ۲۵۰۰ گروه از سفیران سلامت در ۵۳۴ محله‌ی استان فعالیت می‌کنند.

وی افزود: پنج هزار و هشتصد سفیر سلامت هم در سه بخش مراقبت، نظارت و حمایت در قرارگاه‌های عملیاتی طرح شهید سلیمانی مشارکت می‌کنند.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان بیان کرد: در این طرح اقشار بسیج و سفیران سلامت خانوار خدمات مراقبتی مانند تامین فعال داروی مورد نیاز، غربالگری شفاهی، جمع آوری کمک‌های مردمی، مشخص کردن افراد در معرض خطر و نیازمند و آسیب دیده از بیماران مبتلا به کرونا اجرا می‌شود.

سردار سالاری خاطرنشان ساخت: کمک‌های مؤمنانه یکی از نکات برجسته اجرای طرح سردار سلیمانی به شمار می‌رود و خانواده‌هایی که از نظر اقتصادی ضعیف هستند و بیمار کرونایی دارند، با بسته‌های معیشتی و بهداشتی، طی دوران قرنطینه در منزل حمایت می‌شوند.

فرمانده سپاه امام سجاد علیه‌السلام استان هرمزگان یاد آور شد: تیم‌های تشکیل شده با مراجعه خانه به خانه و گفت‌وگو با مردم، مبتلایان را شناسایی می‌کنند و شرایط و نحوه قرنطینه را به مردم آموزش می‌دهند.

وی با اشاره به اهداف طرح، عنوان داشت: مدیریت و کنترل اپیدمی، قطع زنجیره انتقال و پوشش حمایتی از گروه‌های در معرض خطر با راهبردهای تشدید نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی و اعمال قانون از اهداف این طرح است.

سردار اباذر سالاری تصریح کرد: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری، دستورات فرماندهی‌کل سپاه و پیرو تفاهم‌نامه سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت مقرر شده تا به‌منظور قطع زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا در کشور، طرح مشترکی به‌نام شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی اجرا شود. با اجرای این طرح بیماران بستری نیازمند در یک ماه ۳۰ درصد و در سه ماه ۵۰ درصد در هرمزگان کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/3264

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید سلامت استان هرمزگان مشارکت طرح شهید سلیمانی سپاه هرمزگان طرح شهید سلیمانی بیماران کرونایی سپاه امام سجاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۳۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستاجران بخوانند؛ پیش‌بینی تازه از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳

رییس اتحادیه مشاوران املاک درباره وضعیت اجاره در سال جاری توضیح داد.

کیانوش گودرزی، رییس اتحادیه مشاوران املاک در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین در پاسخ به این پرسش که قیمت‌ها در سال ۱۴۰۳ افزایشی است یا کاهشی؟ افزود: ما همیشه یک افزایش قیمتی را خواهیم داشت، اما امیدواریم در سال جدید با یک سیاست درست و آینده‌نگری در حوزه مسکن، شرایط متفاوت شود.

وی تصریح کرد: ببینید، به طور معمول هر ساله ۲۵ درصد نسبت به سال قبل اجاره‌ها افزایش پیدا می‌کند. این موضوعی است که مجلس به دولت اجازه داده است که برحسب موضوعات تورمی ورود پیدا کند و عدد و رقمی اعلام شود.

رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این‌که تعیین این اعداد و ارقام کار بدی نیست، در همه جای دنیا هم این اتفاق می‌افتد، ولی در ایران بستر آن هنوز فراهم نبوده و ابزار لازم برای این کار مهیا نیست، متذکر شد: پارسال اگر این اتفاق می‌افتاد، می‌توانستیم به مشاوران املاک بگوییم قیمت‌ها را رعایت نکردید، یعنی موضوع قابل رصد و کنترل بود.

گوردزی تصریح کرد: نکته این‌جاست که الان با سامانه خودنویسی که راه افتاده و متعامل آن می‌توانند خودشان قرارداد بنویسند، دیگر رصد و نظارت و کنترلی در سطح جامعه باقی نمی‌ماند. یعنی متعاملین، چه مستاجر و چه موجر، خودشان با هر افزایش قیمتی می‌توانند قرارداد بنویسند.

وی تاکید کرد: اصل موضوع همین‌جاست که دولت در حالی که باید نظارت و کنترل داشته باشد، در واقع با سامانه‌ای که ایجاد کرده، نظارت و کنترل از دست دولت خارج خواهد شد. این سامانه تبعات خاص خود را دارد.

دیگر خبرها

  • مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • تامین بیش از ۳ هزار دستگاه لوازم ضروری زندگی برای مددجویان هرمزگانی
  • تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان
  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه صنعت شیشه در چین
  • دستگیری سارقان سابقه‌دار در طرح «امنیت محله محور» در اسفراین
  • مستاجران بخوانند؛ پیش‌بینی تازه از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • افزایش قیمت‌های اجاره در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد شد؟
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد