Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-03@04:43:19 GMT

خواص باور نکردنی این درخت برای درمان آسم

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۲۳۹۳۴

دانشمندان می‌گویند قسمت‌هایی از درخت بادام هندی می‌تواند در درمان طبیعی بیماری آسم موثر باشد.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا به نقل از هلث نیوز، بادام هندی یکی از آجیل‌های پرطرفدار در میان مردم است. بادام هندی سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند آهن، روی، منیزیوم و پتاسیم است. با این حال، تنها میوه این گیاه برای بدن مفید نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحقیقات جدید دانشمندان نشان می‌دهد برگ‌های این گیاه دارای خواص دارویی است.

بر این اساس، از دیرباز در نیجریه از برگ درختان بادام هندی برای درمان التهاب و آسم استفاده می‌شد، اما ماده فعال موجود در آن که این خواص درمانی را داشت هنوز کشف نشده بود. محققان نیجریه‌ای توانستند در محیط آزمایشگاهی با جداسازی ماده فعال این گیاه، از آن برای درمان طبیعی مشکلات تنفسی مانند آسم استفاده کنند.

آزمایش‌ها بر روی خوکچه هندی نشان داد این ماده می‌تواند منجر به کاهش انقباضات نایژه و حملات آسمی به دلیل وجود هیستامین (عامل حساسیت) شود. نایژه‌ها در نهایت به کیسه‌های هوایی ریه متصل می‌شوند که مسئول جذب اکسیژن است. در حملات آسم نایژه‌ها دچار انقباض شده و مانع از رسیدن اکسیژن به کیسه‌های هوایی می‌شوند و همین امر تنفس را برای فرد دشوار می‌کند.

محققان برای سنجش قابلیت ضدالتهابی این ماده نیز اقدام به آزمایش بر روی موش‌ها کردند. شواهد نشان داد ماده استخراج شده از این گیاه توانست به طور قابل توجهی مشکلات مربوط به انقباضات نایژه را حل کند و در عین حال، این ماده به دلیل خواصی که دارد می‌تواند باعث کاهش التهابات بدن شود.

محققان می‌گویند "اولامید" اصلی‌ترین ترکیب شیمیایی در این ماده استخراج شده از گیاه بادام هندی است. اولامید یک آمینو اسید چرب است که به طور طبیعی در بدن پستانداران بخصوص هنگام محرومیت از خواب تولید می‌شود و باعث به خواب رفتن جاندار می‌شود. احتمالا این ترکیب شیمیایی به دلیل قابلیت ایجاد آرامش در بافت شش، مانع از انقباض نایژه و حملات آسم می‌شود.

متخصصان می‌گویند می‌توان از عصاره استخراج شده از برگ درخت بادام هندی به عنوان یک درمان طبیعی برای التهاب بدن و نیز بیماران مبتلا به آسم بهره برد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آسم درمان آسم درخت بادام هندی بادام هندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۳۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه تکمیل زنجیره ارزش راهبردی بادام

همزمان با نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران اکسپو، تفاهم نامه همکاری دانشگاه شهرکرد و استانداری چهارمحال و بختیاری به امضاء رئیس دانشگاه شهرکرد و استاندار چهارمحال وبختیاری رسید.

بیشتر بخوانید

نمایش توانمندی‌های صادراتی بام ایران در تهران

یاسر پیرعلی رئیس دانشگاه شهرکرد در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران با مدیرکل گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی درخصوص راه اندازی زنجیره ارزش راهبردی گیاهان دارویی در استان مذاکره و تفاهم نامه‌ای نیز امضاء کرد.

وی ادامه داد: این تفاهم نامه به منظور همکاری در تدوین زنجیره ارزش بادام، جریان‌سازی، شبکه‌سازی، کمک به ارتقاء بهره‌وری، همچنین اعلام نتایج و دستاورد‌های حاصله به کارگروه توسعه زنجیره‌‎های ارزش راهبردی استان امضاء شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • خواص تخم کتان و دانه کتان برای لاغری و درمان بیماری ها
  • درمان بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ کرمان
  • فواید و خواص آب سیب‌زمینی
  • فواید باور نکردنی مصرف روزانه پیاز
  • امضای تفاهم‌نامه تکمیل زنجیره ارزش راهبردی بادام
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • جلوگیری از حمله قلبی با خوردن عرق این گیاه
  • تلاش برای شکستن خواب بذر خاویار گیاهی در خراسان شمالی
  • یک گیاه ضد باکتری برای درمان برخی بیماری‌های عفونی
  • خواص معجزه‌آسای سیر برای پوست و مو