Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه صفحه عربی تارنمای روزنامه انگلیسی زبان " ایندیپندنت"، یکی از افراد شکنجه شده یک شهروند بحرینی است که پناهندگی سیاسی در انگلستان دریافت کرده است.

این روزنامه با اشاره به قدردانی پتل از مقامات منامه به دلیل اقداماتشان، نوشت: افرادی که توسط دستگاه امنیت ملی بحرین مورد بدرفتاری قرار گرفته‌اند، از بازدید یک هفته پیش وزیر کشور انگلیس از اداره پلیس استان " المحرق " در بحرین انتقاد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

" یوسف الجمری " فعال حقوق‌دان بحرینی که دارای حق پناهندگی در انگلستان است در این ارتباط گفت که وقتی در اداره پلیس المحرق در سال ۲۰۰۷ در بازداشت بسر می‌برد، شکنجه شده و عناصر امنیتی بحرین او را تهدید کردند که وی را مورد تعرض جنسی قرار خواهند داد.

الجمری در گفت وگو با روزنامه ایندیپندنت این پرسش را مطرح کرد که " نمی‌دانم چرا باید پریتی پتل از همان مرکز پلیسی بازدید کند که در آن شکنجه‌گران من تاکنون مورد بازخواست قرار نگرفته‌اند و همچنان به کار خود ادامه می‌دهند.

وی ادامه داد: چگونه می‌توان باور کرد که وزارت کشور انگلیس مورد شکنجه قرار گرفتن من در آنجا را مورد تایید قرار داده است و در عین حال وزیر کشور خود را جهت گرفتن عکس به آنجا فرستاده است.

در همین راستا علاوه بر موضوع الجمری ، در گذشته " إبتسام الصایغ " و " نجاح یوسف " نیز به دلیل انتقاد از شاه بحرین در اداره پلیس المحرق بازداشت شدند. این دو زن بحرینی دستگاه امنیت ملی این کشور را به شکنجه و آزار و اذیت جنسی متهم کردند.

در همین رابطه الصایغ در مصاحبه با ایندیپندنت ابراز داشت که نخست‌وزیر انگلیس در حال پاک کردن پرونده سیاه نقض حقوق بشر توسط رژیم بحرین بسر می‌برد، در حالی‌که خانم وزیر خود می‌تواند اتاق‌هایی را که در آنها شکنجه شده‌ام را مشاهده کند.

بر پایه همین گزارش، شبکه تلویزیونی «بی بی سی» انگلیس در ماه مارس گذشته با پخش یک فیلم مستند روند شکنجه إبتسام الصایغ و نجاح یوسف در اداره پلیس المحرق را مورد بررسی قرار داد. این دو زن بحرینی در گذشته مقامات انگلیس را در جریان مورد ضرب و شتم و تهدید به تعرض جنسی توسط ماموران امنیتی بحرین، قرار داده بودند. آنها همچنین درباره کشته شدن شماری از افراد خانواده‌های خود اطلاعاتی در اختیار دولت انگلیس گذاشته‌اند.

در همین راستا " سید احمد الوادعی " مدیر "مرکز حقوق بشر و دمکراتیک بحرین" گفت که بازدید وزیر کشور انگلیس به همراه سفیر این کشور در منامه از اداره پلیس المحرق، جلادان را به ادامه راهشان تشویق کرده و باعث تقویت فرهنگ مصونیت از مجارات در بحرین خواهد شد.

از سوی دیگر "جاد بسیونی "  عضو سازمان مدافع حقوق بشر "ریپریو" (Reprieve) گفت: گرفتن عکس یادگاری توسط وزیر کشور انگلیس در داخل اداره پلیس بحرین که در آن بسیاری از افراد شکنجه شده‌اند، نشان می‌دهد که دولت لندن بیش از آن‌که به دنبال حمایت از حقوق بشر در بحرین باشد، به دنبال روابط عمومی خاص خویش است.

ایندیپندنت نوشت: سخنگوی وزارت کشور انگلیس از اظهارنظر در خصوص انتقادهای صورت گرفته علیه وزیر کشور بخاطر بازدید از اداره پلیس المحرق در بحرین تصریح کرد که دولت انگلستان خود را پایبند به حمایت از دولت بحرین می‌بیند تا بتواند اصلاحات بیشتری در زمینه امنیت و پلیس و قوه قضائیه در این کشور انجام دهد .

۱۴۸۷

برچسب‌ها بحرین انگلیس لندن قوه قضاییه حقوق بشر انگلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بحرین انگلیس لندن قوه قضاییه حقوق بشر انگلستان بحرین انگلیس لندن قوه قضاییه حقوق بشر انگلستان اخبار کنکور وزیر کشور انگلیس اداره پلیس شکنجه شده حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۴۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب ۸۰ درصد مدارس غزه و تبدیل آن به بازداشتگاه و مرکز شکنجه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، مرکز دیده‌بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه با انتشار گزارشی فاش کرد که ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل در جریان تجاوزات مداوم خود به نوار غزه از ۷ اکتبر گذتشه، تعدادی از مدارس این باریکه را به پایگاه‌های نظامی و مراکز بازداشت، بازجویی و شکنجه تبدیل کرده است.

در ادامه گزارش این مرکز آمده است: اسرائیل عمداً در حال نظامی کردن زیرساخت‌های غیرنظامی و تبدیل مدارس و مراکز آموزشی به پایگاه‌های نظامی به عنوان بخشی از حمله نظامی مداوم خود به نوار غزه برای هفتمین ماه است. ارتش اشغالگر اسرائیل نه تنها به طور برنامه‌ریزی شده و گسترده مدارس را با بمباران و تخریب گسترده هدف قرار می‌دهد و غیرنظامیانی را که به مدارس فرار کرده‌اند، قتل‌عام و اعدام می‌کند، بلکه تعدادی از مدارس را به پایگاه‌های نظامی و محل تمرکز نیروها و وسایل جنگی، مراکز بازداشت، بازجویی و شکنجه تبدیل کرده است که نقض آشکار قوانین بین المللی و قوانین جنگ به شمار می‌رود.

این گزارش می‌افزاید: این جنایت‌های رژیم اشغالگر اسرائیل نشان دهنده گسترش میراث استعماری مبتنی بر سلطه و از بین بردن مؤلفه‌های اصیل و اساسی مردم فلسطین به ویژه فرهنگی و آموزشی است. ارتش اشغالگر در جریان تهاجم خود به اکثر مناطق نوار غزه، مدارس را به پایگاه‌های نظامی و بازداشتگاه تبدیل کرد، از جمله مدرسه ابتدایی صلاح الدین در شهر غزه که مله فوریه گذشته به مرکز بازداشت و بازجویی صدها غیرنظامی تبدیل شد.

مرکز دیده‌بان اروپا- مدیترانه اعلام کرد: اسرائیل ۸۰ درصد مدارس غزه را به طور کامل یا جزئی ویران کرده است و حتی مدارس سازمان ملل که به مراکز پناهگاه تبدیل شدند، مورد حملات شدید اسرائیل قرار گرفتند و این حملات در همه مناطق از جمله مناطقی که ارتش اشغالگر آن‌ها را «امن» اعلام کرده است، ادامه دارد. علاوه بر ده‌ها هزار شهید و مجروح در غزه، حداقل 625 هزار دانش‌آموز و دانشجو همچنان از حق تحصیل محروم هستند و شش دانشگاه در نوار غزه ویران شدند و یکی از آنها هفته‌ها پس از استفاده به عنوان پایگاه نظامی بمباران شد.

کد خبر 6094225

دیگر خبرها

  • بازدید وزیر کشور از مرکز آموزش عمومی انتخابات الکترونیک در لواسان
  • انتقاد وزیر خارجه اسرائیل از رئیس‌جمهور کلمبیا
  • بازدید دادستان کل کشور از اقدامات فرماندهی انتظامی هرمزگان
  • قدردانی دادستان کل کشور از اقدامات فرماندهی انتظامی هرمزگان
  • انگلیس پناهجویان را برای اخراج به رواندا دستگیر می‌کند
  • تلاش برای اقدام به قتل در مدرسه‌ای دیگر در انگلیس
  • انتقاد دادستان کل کشور از تیترهای صفحه اول بعضی روزنامه‌ها
  • انتقاد دادستان کل کشور از تیترهای صفحه اول برخی روزنامه‌ها
  • تخریب ۸۰ درصد مدارس غزه و تبدیل آن به بازداشتگاه و مرکز شکنجه
  • تشدید مناقشات بین ایرلند و انگلیس بر سر مسئله مهاجران