Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول دفتر بین‌الملل بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد در واکنش به سخنرانی رئیس جمهور ترکیه در جشن پیروزی قره‌باغ گفت: سخن گستاخانه اردوغان با طراحی از قبل، گفته شد و وزارت امور خارجه نسبت به چنین رفتارهایی واکنش جدی‌تر نشان دهد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمد بهزادی، مسئول دفتر بین الملل بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد، پیرو صحبت‌های اخیر اردوغان و حواشی مطرح شده گفت: بنده معتقدم برخلاف بعضی از نظرات و صحبت هایی که می شنویم و حتی در مورد اینکه ترکیه بگوید اردوغان نمی دانسته که چنین برداشتی می توان از این شعر داشت، باید بگویم سخن گستاخانه اردوغان رئیس جمهور ترکیه بسیار هدفمند و با طراحی از قبل، گفته شد و وزارت امور خارجه باید نسبت به چنین رفتارهایی واکنشی جدی تر نشان دهد و چنین رفتارها و طرح هایی که از سوی کشورهای منطقه مثل ترکیه مشاهده می کنیم را با دقت زیر نظر بگیریم و طرح های آن ها را در نطفه خفه کنیم و فقط آنها بتوانند در خیال خود، به چنین آرزوهایی دست پیدا کنند!

 

وی افزود: باید گفت که از چندین سال پیش حزب اعتدال ‌و توسعه ترکیه به رهبری اردوغان، با چنین تفکرات محقرانه ای در قدرت هستند؛ آنها با تفکر نو عثمانی گری و احیای دوباره امپراطوری عثمانی رویا پردازی می کنند و لذا باید هشدار بود چرا که آنها از هر فرصتی درمورد طرح های خود صحبت می کنند و سیگنال هایی را به مخاطب خود می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولذا بطور کلی اگر وزارت امور خارجه در مقابل چنین سیگنال هایی سکوت کند و یا منفعلانه عمل کند، آنها این رفتار را به منزله  چراغ سبز از سوی ایران می دانند ‌و قطعا در آینده ای نزدیک رفتار های وقیحانه تری را از آنها مشاهده میکنیم.

 

این فعال دانشجویی ادامه داد: اما اگر امروز یقه آنها را گرفتیم حتی بر فرض اینکه ناخواسته چنین صحبتی کرده است، قطعا دیگر جرات جسارت کردن را ندارد و در لاک خود پناه می گیرند و در اینجا دیپلماسی عزتمندانه و مقتدرانه ایران برای همیشه محسوس می شود.


بهزادی با تاکید بر اینکه برای اردوغان اقتدار ایران ملموس تر شده است، افزود:  حتی با وجود اینکه ما چندان واکنشی جز احضار سفیر نداشتیم، اردوغان تا حدودی فهمید چه غلطی کرده و وزیر خارجه اش به شکلی نسبت به این موضوع ابراز پشیمانی کرده است. در آخر عرض میکنم که وزارت امور خارج ، باید به کل منطقه و جهان سیگنال های مقتدرانه ای را بفرستد.

 

مسئول دفتر بین الملل بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد تصریح کرد: اول اینکه ایران با داشتن تاریخ ‌و تمدنی بزرگ وغنی و با امپراطوری هایی که در گذشته داشته است، به عنوان برادر بزرگ منطقه همه ی کشور ها را به سوی صلح و قانون هدایت می کند و اگر در جایی لازم شود سیلی محکمی می زند به کسانی که بی احترامی کرده اند و شان برادر بزرگشان را حفظ نکردند.

 

وی گفت: دوم اینکه تمامی اقوام اعم از فارس، ترک، لر، کرد، عرب، بلوچ و... و تمامی ادیان اعم از مسلمان، زرتشتی، مسیحی و ارمنی  در زیر یک نام و یک پرچم متحد شدند و آنها معنا پیدا کردند و این نام مقدس، ایران است و همه اینها یک روح و یک جسم هستند و هم روح ما و هم جسم ما ، ایران است؛ ایرانی مقتدر و یکپارچه.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اردوغان ترکیه آذربایجان ایران وزارت امور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۴۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد رهبر حزب رفاه ترکیه از اردوغان: آیا شایسته ترکیه است که علیه ایران با اسرائیل همکاری کند؟

"فاتح اربکان" فرزند نجم الدین اربکان نخست وزیر اسلامگرای فقید ترکیه و رهبر حزب "دوباره رفاه" ترکیه، روز چهارشنبه (دیروز) در سخنانی از سیاست دولت اردوغان در زمینه عدم قطع روابط اقتصادی با اسرائیل انتقاد کرده و گفت: همکاری نوادگان امپراتوری عثمانی با اسرائیل زیبنده این کشور اسلامی نیست.

به گزارش عصرایران، فاتح اربکان روز چهارشنبه در سخنانی، از اینکه به رغم گذشت نزدیک به 7 ماه از آغاز جنگ غزه، دولت ترکیه همچنان به بهانه بخش خصوصی و توافق نامه تجارت آزاد، مبادلات اقتصادی خود را با رژیم اسرائیل ادامه می دهد، به شدت انتقاد کرد.

او همچنین با اشاره به حمله تلافی جویانه اخیر ایران به اسرائیل گفت: حمله موشکی ایران به اسرائیل با 120 موشک بالستیک و 30 کروز انجام گرفت که بیش از 90 درصد آنها را سیستم دفاعی اسرائیل مورد هدف قرار داد و این هدف‌گیری‌ها در سایه رادارهای پایگاه کورجیک در ترکیه انجام شد."

او افزود: "به لطف پایگاه کورجیک بود که این موشک ها زود شناسایی شدند و اقدامات احتیاطی انجام شد. آیا این سیاست برای ما مناسب است؟ این پایگاه که کاملا برای محافظت از رژیم صهیونیستی در برابر حملات احتمالی ایران ایجاد شده است، باید بسته شود."

این شخصیت سیاسی ترکیه در ادامه گفت:" در نتیجه اظهارات ما، نهاد ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه بیانیه ای صادر کرده و گفته که "اطلاعات به دست آمده توسط پایگاه راداری کورجیک با کشورهای ناتو به اشتراک گذاشته می شود، نه با اسرائیل." در میان کشورهای ناتو، آمریکا و انگلیس نیز وجود دارند. بنابراین دادن اطلاعات به این کشورها یعنی دادن آن به اسرائیل. چه کسی می تواند تضمین کند که ایالات متحده این داده ها را نمی گیرد و با اسرائیل به اشتراک نمی گذارد؟"

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دیدار سفیر ایران با رئیس بنیاد اربکان

دیگر خبرها

  • کنایه وزیر خارجه اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین
  • کنایه وزیر خارجه رژیم اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین
  • اردوغان: رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد
  • هیولای کنکور را با افتخار برپا کردیم!/دیپلماسی را نادیده نگیریم/كريدور عراق-اردوغان- اروپا
  • رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد
  • لغو پی در پی کنسرت‌ها در ایران/ وقتی وزارت ارشاد نمی‌تواند پای مجوز خودش بایستد (فیلم)
  • انتقاد رهبر حزب رفاه ترکیه از اردوغان: آیا شایسته ترکیه است که علیه ایران با اسرائیل همکاری کند؟
  • اردوغان: دیگر روابط تجاری با اسرائیل نداریم
  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استانداردهای دوگانه مبتلاست
  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استاندارد‌های دوگانه مبتلاست