Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@17:11:12 GMT

اجرای معافیت های بیمه ای برای قراردادهای پژوهشی

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۲۴۲۳۸

اجرای معافیت های بیمه ای برای قراردادهای پژوهشی

مدیر کل ارتباط با صنعت دانشگاه امیرکبیر گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر جز معدود دانشگاه های کشور است که معافیت های بیمه ای قراردادهای پژوهشی را اجرا کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از دانشگاه امیرکبیر، مالک نادری با بیان اینکه مدیریت ارتباط با صنعت عملا کانال ارتباطی دانشگاه با حوزه تحقیق و پژوهش خارج از دانشگاه است، گفت: تعداد قراردادهای صنعتی این دانشگاه در سال جاری نسبت به سال های گذشته از وضعیت بسیار خوبی برخوردار است به نحوی که در ۹ ماهه امسال این دانشگاه بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان قرارداد صنعتی امضا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی امیرکبیر عنوان کرد: همچنین طی ۹ ماهه گذشته در این دانشگاه بیش از ۷۰ میلیارد تومان جذب داشتیم که این رقم نسبت به سال گذشته جهش بسیار خوبی داشته است که افزایش حجم و جذب قراردادها در سال های اخیر به دلیل برنامه ریزی های اصولی از سوی دانشگاه و به ویژه معاونت پژوهشی بوده است. باتوجه به این میزان حجم و جذب مالی، امسال دانشگاه نسبت به برنامه عملیاتی خود بسیار جلوتر است.

برنامه ریزی برای جذب پروژه های بزرگ در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

وی گفت: رئیس دانشگاه و معاون پژوهشی دانشگاه درخصوص جذب و اجرای پروژه های بزرگ برنامه ریزی های ویژه ای داشتند که این برنامه ریزی ها در رفع نیازهای کشور اثربخشی بسیار زیادی داشته است. عمده پروژه های بزرگ دانشگاه در سال جاری در حوزه نفت، فناوری اطلاعات و مترو تهران و صنعت خودرو بوده است.

نادری اظهار داشت: یکی از برنامه هایی که دانشگاه در سال جهش تولید برآن متمرکز است موضوع بومی سازی تجهیزات مورد نیاز صنایع بود که عمده تجهیزات وارداتی بودند و بواسطه تحریم وارد کشور نمی شدند.

وی تاکید کرد: طی یک سال گذشته پروژه های این دانشگاه دارای نوعی چرخش شده است به نحوی که سهم پروژه های ساخت و عملیاتی دانشگاه نسبت به پروژه های تحقیقاتی بیشتر شده است.

ساخت پلیمرهای تحریمی صنعت خودرو توسط محققان دانشگاه

مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: در این راستا دانشکده مهندسی پلیمر دانشگاه صنعتی امیرکبیر به حوزه تامین مواد اولیه و پلیمرهای خاص صنعت خودرو وارد شد که این مواد تحریم بودند بنابراین محققان دانشگاه این پلیمرها را تامین کردند.

وی افزود: این پروژه شامل فرمولاسیون و دانش فنی بود که براساس آن یکی از خطوط تولیدی یک کارخانه مرتبط برای ساخت این پلیمرها درحال استفاده است.

نادری اضافه کرد: محققان این دانشگاه در ساخت قطعات مهندسی نیز به صورت قطعه  و کاربردی وارد شده اند و در این راستا موفق به ساخت جک غول پیکر هیدرولیکی شدند که این جک برای اولین بار در کشور طراحی و ساخته شده است. این جک اکنون در این کارخانه نصب و کارفرما نیز از این محصول بسیار راضی است.

موفقیت محققان دانشگاه در ساخت کمربندهای خاص هواپیماهای جنگی

مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: یکی از اساتید این دانشگاه نیز موفق به ساخت کمربندهای خاص برای هواپیماهای جنگی شده که این دستاورد نیز درحال استفاده است و بخشی از مشکلات صنعت هوایی را برطرف کرده است. همچنین این دانشگاه درحال اجرای پروژه های بزرگی در حوزه های نیروگاهی، دفاعی و امنیتی است.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه های بزرگ و ملی از اهداف دانشگاه بشمار می رود، گفت: بخشی از این پروژه ها در حوزه امنیت شبکه و فضای مجازی است.

راه اندازی دفتر بازاریابی در دفتر ارتباط با صنعت

مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به راه اندازی دفتر بازاریابی در دفتر ارتباط با صنعت این دانشگاه خبرداد و گفت: این دفتر نقش بسیار موثری در روند جذب پروژه های صنعتی در دانشگاه داشته است. 

نادری افزود: براساس اعلام وزارت علوم دانشگاه صنعتی امیرکبیر دومین دانشگاه کشور در حوزه قراردادهای صنعتی از مسیر سامانه ساتع است.

مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه حجم قراردادهای این دانشگاه با دانشگاه های دیگر قابل مقایسه نیست، گفت: دفتر بازیابی دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی امیرکبیر نقش بسزایی در درگیر کردن اساتید با پروژه های صنعتی داشته است.

نادری اظهار داشت: واحد بازاریابی تقاضاهای صنایع مختلف را بررسی و پیگیری می کند و براساس آن قراردادهای صنعتی منعقد می شود در واقع اکو سیستم بازاریابی این دفتر تقاضا محور است. 

تشکیل واحد کنترل پروژه در دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه

وی ادامه داد: واحد کنترل پروژه دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی امیرکبیر راه اندازی شده است که این واحد تاثیر زیادی در کیفیت پروژه های تحقیقاتی دانشگاه خواهد داشت.

مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: در این واحد پروژه های سال ۹۸ و ۹۹ دانشگاه کنترل پروژه شده اند و اکنون درحال رصد قراردادها از لحاظ پیشرفت مالی و فنی هستیم و هرکجا که مشکلی باشد از کارفرما و مجری موضوع پیگیری می شود که کار طبق روال پیش برود.

نادری خاطرنشان کرد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر جز معدود دانشگاه های کشور است که معافیت های بیمه ای قراردادهای پژوهشی را اجرا کرده چرا که دانشگاه تعامل بسیار خوبی با بیمه تامین اجتماعی شعبه ۱۳ دارد و بر این اساس تمامی پروژه های پژوهشی دانشگاه از معافیت بیمه ای برخوردار می شوند.

راه اندازی باشگاه مهارت و اشتغال در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

وی از راه اندازی باشگاه مهارت و اشتغال در دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی امیرکبیر خبرداد و گفت: این باشگاه حدود یک سال است که فعالیت خود را آغاز کرده اما امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا فعالیت های آن با مشکل مواجه شده چراکه امکان برگزاری کلاس های حضوری وجود نداشت.

 مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: برنامه داریم در باشگاه مهارت و اشتغال کمپ مهارت در سه ماه آخر سال به صورت حضوری و مجازی برگزار کنیم .

نادری با بیان اینکه فارغ التحصیلان دانشگاهی در حوزه مهارت های نرم برای ورود به صنعت با مشکل مواجه هستند، تاکید کرد: بنابراین نیاز است فارغ التحصیلان در حوزه مهارت های نرم توانمند شوند.

وی با بیان اینکه باشگاه مهارت و اشتغال دانشگاه به آدرس www.skillclub.aut.ac.ir ، گفت: در ۹ ماهه امسال نزدیک به هزار نفر به صورت وبیناری آموزش داده شدند که ۷۰ درصد فارغ التحصیلان شرکت کننده در این کلاس ها دانش آموختگان دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مابقی دانش آموختگان دیگر دانشگاه ها بوده اند.

مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: در این باشگاه مباحثی چون خودشناسی، مدیریت منابع مالی، فنون مذاکره، تعامل و تیم سازی، مدیریت زمان و غیره به دانش آموختگان آموزش داده می شود.

نادری عنوان کرد: کمیته مالکیت فکری دفتر  ارتباط با صنعت دانشگاه مرکز امین قوه قضائیه است به نحوی که از ۴ سال گذشته سالانه حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ اختراع در این مرکز داروی می شد اما در ۹ ماهه اول امسال بیش از ۵۰۰ اختراع داوری شده است.

وی ادامه داد: وزارت علوم ۱۶ مرکز را به عنوان مرکز امین تایید کرده که در منطقه یک، ۵ مرکز مورد تایید وجود دارد که دانشگاه امیرکبیر یکی از این مراکز بشمار می رود.

مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: در مرحله اول داوری اختراع ها توسط اساتید و دانشجویان دکتری مجرب این دانشگاه که آموزش های لازم را دیده اند، انجام می شود و پس از آن کمیته مالیکت معنوی که تیم فوق العاده حرفه ای هستند کار داوری نهایی اختراع ها را انجام و نتایج به قوه قضائیه اعلام می شود.

برنامه ریزی دانشگاه برای ورود به رتبه بندی دانشگاه های نوآور جهان

نادری با اشاره به اینکه دانشگاه صنعتی امیرکبیر رتبه نخست کشوری درحوزه ثبت پتنت های بین المللی را به خود اختصاص داده است، تاکید کرد: تاکنون در سال جاری ۶ پتنت بین المللی از سوی این دانشگاه به ثبت رسیده است که این رقم در مقایسه با دیگر دانشگاه های کشور بالا است.

وی ادامه داد: برنامه داریم روند ثبت پتنت های بین المللی دانشگاه به نحوی دنبال شود که بتوانیم از دو سال آینده در رتبه بندی های دانشگاه های نوآور که به تازگی شکل گرفته اند ورود کنیم. شرط ورود به این رتبه بندی ها دارا بودن حداقل ۷۰ پتنت ثبت شده است.

مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: شرط ورود به رتبه بندی دانشگاه های نوآور برای بخش آسیایی ثبت ۵۰ پتنت بین المللی است. دانشگاه صنعتی امیرکبیر درحال حاضر حدود ۳۰ پتنت تایید شده بین المللی دارد که امیداوریم با برنامه ریزی های صورت گرفته بتوانیم طی دو سال آینده به رتبه بندی دانشگاه های نوآور وارد شویم. 

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: هواپیما جنگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر قرارداد پژوهشی دفتر ارتباط با صنعت باشگاه مهارت و اشتغال دانشگاه های نوآور برنامه ریزی ها پروژه های بزرگ بین المللی راه اندازی دانشگاه ها رتبه بندی پروژه ها بیمه ای ۹ ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۴۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد صدرا با حضور ۶۰ شرکت در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا آغاز شد

رضا شعبان‌نژاد، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین‌زهرا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا از آغاز رویداد صدرا با حضور  ۶۰ شرکت در این واحد دانشگاهی خبر داد و اظهار کرد:‌ این رویداد صدرا با شعار صنعت، دانشگاه، راه اشتغال و برای اشتغال همزمان با تحصیل دانشجویان و با حضور فعال نمایندگان صنایع بزرگ در دانشگاه به‌منظور مصاحبه، جذب و استخدام دانشجویان و دانش‌آموختگان توانمند برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف رویداد صدرا ارتباط دانشگاه با صنعت، اشتغال آفرینی، استفاده از دانشجویان به‌عنوان کارآموز و کارورز، افزایش مهارت‌های شغلی، آشنایی دانشجویان با چالش‌های واقعی صنعت، تبدیل ایده‌های علمی به محصولات صنعتی و تجاری، حمایت مالی صنایع از پایان‌نامه‌ها است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین‌زهرا گفت: با توجه به شعار سال و توسعه مقام معظم رهبری بر اشتغال و راهبرد‌های کلان دانشگاه و پیشبرد دانشگاه به سوی فعالیت‌های دانش‌بنیان، فناورانه و ارتباط مؤثر بین دو گروه صنعت و دانش‌آموختگان این نمایشگاه برگزار می‌شود.

شعبان‌نژاد عنوان کرد:‌ دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین‌زهرا در راستای برگزاری رویداد صدرا برای مشارکت هر چه بیشتر صنایع با شهرک‌های صنعتی اشتهارد، آراسنج، پاسارگارد و شهرک صنعتی‌های حومه چندین جلسه برگزار کرده و با دعوت از صنعتگران بر لزوم ارتباط بین دانشگاه و صنعت برای پیشبرد ایران تأکید کرد همچنین با حضور در ادارات سطح شهر و مسئولان شهری و مدارس در ارتباط با هماهنگی دانش‌آموزان و قشر‌های تحصیل‌کرده برای بازدید از نمایشگاه و گرفتن ایده‌های شغلی و ورود به صنعت تأکید شده است.

بازدید وزیر کشور از غرفه واحد بوئین‌زهرا در نمایشگاه ایران اکسپو

در راستای شناسایی فرصت‌های صادراتی ایران و ارائه محصولات تولیدی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین‌زهرا در ششمین نمایشگاه بین‌المللی ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضوری فعال دارد. بازدید وزیر کشور از غرفه این واحد دانشگاهی و آشنایی با محصولات تولیدی آن از اتفاقات مهم این رویداد بین‌المللی به شمار می‌رود. رایزنی با صاحبان صنایع و شناساندن ظرفیت‌های واحد بوئین‌زهرا  از دیگر اهداف واحد بویین‌زهرا است.

به گزارش آنا، نمایشگاه بین‌المللی ایران اکسپو از تاریخ ۸ الی ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انعقاد دو موافقت‌نامه بزرگ تحقیقاتی در یک هفته
  • انعقاد 2 موافقت‌نامه تحقیقاتی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • آغاز بکار دفتر استاندارد و استانداردسازی در چهارمحال و بختیاری
  • افتتاح چهارمین دفتر استاندارد و استاندارد سازی در چهارمحال و بختیاری
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط «صنعت و دانشگاه»
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط صنعت با دانشگاه
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • قطار ارتباط دانشگاه با صنعت به سرعت پیش می‌رود
  • معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • رویداد صدرا با حضور ۶۰ شرکت در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا آغاز شد