Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به گزارش پایگاه خبری شهر، محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مراسم بهره‌برداری از باغ سلیمانیه، افزود: تهران در گذشته یک باغشهر بوده است به طوری که در سال ۱۳۳۹ اداره باغات تهران تاسیس شد اما طی سال‌های گذشته، کم کم باغات تخریب شدند به طوری که از یک میلیون پارسل شهر تهران بیش از یک دهم باغات مهمی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکصد هزار قطعه باغ در تهران وجود داشت که در طول سال‌ها بخش مهمی از بین رفته و به جای آن ساختمان‌ها برآمدند و در عین حال تلاش شد که پارک و فضای سبز هم در تهران ساخته شود.

او افزود: تهران قبل از انقلاب ۲۰۰ پارک داشته است اما الان بالای ۲۲۰۰ پارک دارد. این عددی است که جای تشکر دارد و در اکثر آنها زحمات آقای مختاری را می‌بینیم. الان در بودجه شهرداری تهران بین ۱۵۰۰ تا ۱۷۰۰ میلیارد تومان برای فضای سبز هزینه می‌شود که نگهداری و هم ساخت که عدد خوبی است و معلوم است که شهرداری بر توسعه فضای سبز مصر است. باید توجه داشت که عمده این هزینه صرف کارکنان می‌شود. یکی از مسائل این است که مساحت‌ها دقیق باشد تا هزینه‌ها هم مشخص باشد. باید کاری کنیم که در آینده هم کسی نتواند به فضای سبز تهران چشم طمع داشته باشد.

هاشمی ادامه داد: باغ سلیمانیه یک مجموعه ۲۵ هکتاری بوده است که بخشی از آن که در اختیار بنیاد مستضعفان بوده و تهاتر شده است که امروز شاهد فضای سبز بسیار مناسب در دو هکتار آن هستیم که می‌تواند ادامه پیدا کند. از همین عوارض قطع اشجار، این بوستان‌ها ساخته می‌شود. این روند مانع قطع درختان و خرید باغات دیگر می‌شود و امیدوارم این روند را ادامه دهیم.

او در پایان گفت: لازم است مصوبه اخیر دولت پیگیری و تبدیل به اتوبوس و مترو شود که تا آخر دوره ما شاهد ورود اتوبوس‌ها به خصوص برقی به تهران باشیم.

کد خبر 572746 برچسب‌ها محسن هاشمی باغ و باغبانی شورای شهر تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: محسن هاشمی باغ و باغبانی شورای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۴۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب ساختمان‌ در منطقه جنگلی توسکستان گرگان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، رییس امور اراضی شهرستان گرگان گفت: دستور قضایی اجرای قطعی احکام قلع وقمع و تبصره ۲۰ ماده ۱۰۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی در منطقه توسکستان گرگان اجرا شد.

روح الله محمدی افزود:با تخریب این ساختمان‌ها ۵ هکتار زمین آزادسازی شد.

سال گذشته حدود ۴۰۰ پرونده قضایی برای تصرف و تغییر کاربری زمین بدون مجوز تشکیل شد که ۳۰۰ حکم آن اجرایی شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • انتقاد محسن هاشمی از شهردار تهران؛ فخر فروشی می‌کند
  • (تصاویر) ناطق نوری و محسن هاشمی در مراسم سالگرد شهید مطهری
  • انتقاد محسن هاشمی از زاکانی
  • تخریب ساختمان‌ در منطقه جنگلی توسکستان گرگان
  • پاسخ میراث فرهنگی به ماجرای «سنگلج»
  • تشکری هاشمی: قرارداد ۲ میلیارد یورویی با چین را فقط در سایت‌ها و فضای مجازی دیده‌ام
  • دست‌درازی به کاربری باغات خط قرمز شورای شهر کرج است
  • (ویدیو) تعریف متفاوت محسن هاشمی از فائزه، مهدی و میرحسین موسوی
  • سوال و جواب‌ کوتاه از محسن هاشمی درباره خواهرش! | فیلم
  • سنگلج در خطر است!