Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@08:17:52 GMT

۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس به تهران اضافه می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۲۴۶۱۱

۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس به تهران اضافه می‌شود

شهردار تهران از اضافه شدن ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت خبر داد.

به گزارش ایمنا، پیروز حناچی روز دوشنبه در مراسم بهره برداری عمومی از بوستان سلیمانیه اظهار کرد: در ستاد ملی کرونا مصوبات خوبی برای حمل و نقل عمومی داشتیم قرار شد پنج هزار دستگاه اتوبوس به شبکه اتوبوسرانی کشور اضافه شود که ۵۰ درصد به تهران می‌رسد و اعتبار برای بازسازی واگن‌های نسل اول هم مصوب شده است که دریافت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره تبدیل شدن این باغ به بوستان عمومی نیز گفت: خوشحالم فرصتی پیش آمد تا به قول‌هایی که داده بودیم عمل کنیم، توسعه فضای سبز در داخل شهر یکی از راهبردهای شورای پنجم و مدیریت شهری در دوره فعلی بوده است.

شهردار تهران تصریح کرد: در دوره جدید مدیریت شهری تاکنون ۱۷ باغ در تهران به فضای سبز تبدیل شده و تا خاتمه دوره ۱۷ باغ دیگر نیز به باغ‌های داخل محدوده شهر تهران اضافه خواهد شد و هدف این است که این باغ‌ها در مناطقی انتخاب شوند که سرانه فضای سبز آنها پایین است.

وی تاکید کرد: یکی از دستاوردهای این دوره شورای شهر تعیین راهبردهای درست و توسعه فضای سبز است که تهران به آن نیاز دارد و بر عکس اتفاقاتی که افتاده است تلاش می‌شود باقیمانده ظرفیت‌های زیست محیطی شهر تهران حفظ شود.

عوارض قطع درختان صرف توسعه فضای سبز می‌شود

وی گفت: یکی از کارهای خوب در این دوره از مدیریت شهری این بود که در خزانه حساب جدایی برای توسعه فضای سبز در نظر گرفته شد و عوارضی که از قطع درختان گرفته می‌شود خاص توسعه فضای سبز هزینه می‌شود.

به گفته حناچی، این شکل هزینه کرد باید در بخش‌های دیگر هم انجام شود تا مردم در اداره شهر بیشتر مشارکت کنند، در خیلی کشورهای دنیا مردم در منطقه خود خرید می‌کنند که عوارض و مالیات هم در منطقه خودشان هزینه شود و چه خوب که در بودجه سال ۱۴۰۰ این نکته مورد توجه قرار گیرد. این شیوه تخصیص بودجه برای پارکینگ‌ها هم در حال رخ دادن است.

وی خاطرنشان کرد: باغ‌های دیگری هم در مناطق مختلف وجود دارد برای نمونه یک باغ بزرگ در منطقه ۶ وجود دارد که در حال مذاکره هستیم و امیدوارم به نتیجه برسیم. یکی از خصیصه‌های این باغ توجه به باغ سازی ایرانی است که به دلیل وجود کوشک و تناسباتش این ظرفیت را داشته است.

شهردار تهران همچنین درباره نحوه خدمات رسانی به شهروندان در این ایام کرونایی نیز گفت: توافق با وزارت بهداشت و نظام پزشکی انجام دادیم که شرکت شهر سالم با شبکه سلامت وزارت بهداشت همکاری کند بر خلاف تصورات شبکه سلامت در تهران ضعیف است و بنا به پیشنهاد همکاران در وزارت بهداشت قرار شد شهرداری امکانات سلامت خود را به خانه سلامت تبدیل کند.

حناچی ادامه داد: ۱۹ مرکز درمانی در سطح مناطق و ۹ درمانگاه بزرگ در سطح شهر تهران می‌تواند مجهزتر شده و مورد پشتیبانی وزارت بهداشت قرار گیرد چون این مراکز علاوه بر سرویس به کارمندان شهرداری به دیگران نیز خدمات می‌دهند.

منبع: ایرنا

کد خبر 461489

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلانشهر شهر اتوبوس تهران شهردار تهران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق توسعه فضای سبز وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۴۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، سخنگوی سازمان اتوبوسرانی مشهد امروز گفت: ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد مجهز به سیستم سرمایشی است و رانندگان باید در شرایط گرمای هوا این سیستم را فعال کنند.

 

عباس اتحادی افزود: هم اکنون هزار و ۷۱۷ دستگاه اتوبوس و مینی بوس در سطح شهر مشهد فعال هستند که ۵۶ دستگاه از این تعداد کولر ندارند.

 

وی اضافه کرد: اتوبوس های فاقد کولر نیز با ورود ناوگان جدید از سرویس دهی خارج خواهند شد.

 

سخنگوی سازمان اتوبوسرانی مشهد ادامه داد: بازدید از سیستم سرمایشی ناوگان از اسفند پارسال آغاز و شارژ کولر رفع نقص انجام شده است.

 

اتحادی تاکید کرد: رانندگان موظف هستند در ساعات گرم روز سیستم گرمایشی را فعال کنند و چنانچه راننده ای به خواسته شهروندان بی توجه باشد، شهروندان می توانند از طریق تماس با شماره ۱۳۷ و یا ارسال پیام کوتاه به سامانه ۳۰۰۰۸۸۸۸ موضوع را با کد اتوبوس اعلام کنند تا موضوع رسیدگی شود.

 

٩٠٠ هزار جا به جایی و سفر درون شهری روزانه شهروندان مشهدی با بیش از هزار و ٧٠٠ دستگاه اتوبوس و مینی بوس ناوگان اتوبوسرانی این شهر انجام می شود.

دیگر خبرها

  • مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی
  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • اضافه شدن ۱۰۴ بوستان طی ۸ سال در قم
  • رقم پرداختی ما به حوزه حمل و نقل ۳۴ همت است
  • از آغاز عملیات احداث خط ۱۱ تا نوسازی ۱۴۵۷ تاکسی
  • اضافه شدن ۵۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور
  • اضافه شدن ۱۹۵ کلاس درس به فضای آموزشی مسجدسلیمان
  • اضافه‌شدن حدود ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی
  • آذربایجان شرقی مشکل تامین اتوبوس و حمل و نقل عمومی دارد
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو