Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-26@13:02:56 GMT

آتش‌بازی آسمان در شب‌های پاییز

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۲۴۶۸۴

آتش‌بازی آسمان در شب‌های پاییز

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری،  بهترین نمایش از بارش شهابی جوزایی (Geminid) از اواخر یکشنبه‌شب در آسمان آغاز شده و تا امشب به بهترین و تماشایی‌ترین حالت خود می‌رسد. این زمانبندی بدان معناست که اروپا و شمال آفریقا از شرق تا مرکز روسیه و چین در بهترین وضعیت برای رسیدن به اوج بارش قرار دارند. در این رویداد دیدنی ممکن است در هر ساعت بیش از 120شهاب قابل رویت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌صورت معمول این بارش شهابی در ۲۷ آذر به پایان خود می‌رسد. بارش شهابی جوزایی یکی از بزرگ‌ترین بارش‌های شهابی سالانه ‌است که کانون بارش آن درصورت فلکی جوزا به‌نظر می‌رسد. این بارش شهابی، از زمانی که بشر آن را شناخته همیشه جز چند بارش شهابی بزرگ سال بوده و معمولاً بزرگ‌ترین بارش شهابی سال می‌شود و به همین دلیل هواداران زیادی دارد امّا گاهی جای خود را به بارش‌های شهابی دیگری چون برساوشی و ربعی می‌دهد. دیدن این اتفاق هیجان‌انگیز نجومی، شرایط ایده‌آلی لازم دارد: میزان آلودگی نوری کم و نداشتن آلودگی هوا.

در مناطق روستایی که نور کم است و چراغ‌های زیادی روشن نیست، ستاره‌های کم نور و شهاب سنگ‌های زیادی مشاهده خواهد شد. اما در مناطق شهری یا حومه که نور زیاد است به‌طور قطع شهاب سنگ‌های کمتری دیده خواهد شد. حتی درختان یا ساختمان‌های بلند نیز دید شما را برای این رویداد کور خواهند کرد. بنابراین برای داشتن چشم‌اندازی مناسب، تا جایی که می‌توانید از آلودگی نوری شهری دور شوید و سعی کنید به مکانی با نمای باز از آسمان شب بروید. معمولا این امکان می‌تواند در پشت‌بام خانه‌ها راحت‌تر فراهم شود.

بارش شهابی برساوشی در تابستان نیز رخ می‌دهد اما اکنون در فصل پاییز و آستانه‌ زمستان نمایش بزرگ بارش شهابی جوزایی به اوج خود می‌رسد. برای دیدن این بارش شهابی ساعت را می‌توانید برای حدود ۲ بامداد تنظیم کنید. در نام این بارش شهابی از صورت فلکی جوزا گرفته شده است که کانون بارش است. صورت فلکی جوزا یا دوپیکر (Gemini)  از ابتدای شب و حدود ساعت۱۹ از شرق آسمان طلوع می‌کند و در حدود ساعت ۲بامداد به وقت محلی در بالاترین حد خود قرار می‌گیرد. اما برای دیدن بیشترین شهاب نباید به‌خود کانون بارش نگاه کرد بلکه اطراف کانون بارش می‌تواند پذیرای شهاب‌های بیشتر باشد. بنابراین باوجود سرمای شدید هوا در اواخرشب، فضای باز حیاط یا پشت‌بام و یا طبیعت، بهترین مکان برای دیدن تعداد زیادی شهاب خواهد بود. به قول «دیانا هانیکاینن» سردبیر اسکای‌ اند تلسکوپ اوج این بارش شهابی ارزش تحمل سرما را دارد. چراکه بارش جوزایی بهترین نمایش خود را در تمام طول سال ارائه می‌دهد.

به خاطر داشته باشید که اگر بخواهید یک ساعت سرتان را برای دیدن این بارش تماشایی بالا بگیرید، قطعا فردای آن روز با گردن درد شدید مواجه خواهید شد، بنابراین بهترین گزینه استفاده از یک صندلی انعطاف‌پذیر است که به شما اجازه می‌دهد تقریبا روی آن به‌طور نیم‌خیز آسمان را رصد کنید.

پربیننده ترین کدام ارز دیجیتال بیشترین سوددهی را دارد؟ اولین رابین هود سایبری به دنیای واقعی قدم گذاشت رجیستری گوشی تلفن همراه غیرحضوری شد آغاز فعالیت اسنپ در کیش انواع موبایل اپل چند؟ +جدول

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آلودگی هوا تلسکوپ بارش شهابی صورت فلکی بارش شهابی کانون بارش برای دیدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۴۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکات مهم اوسمار درباره جدایی مهاجم گلزن

به گزارش "ورزش سه"، شهاب زاهدی که در نیم فصل اول در جمع سرخپوشان حضور داشت، در نقل و انتقالات زمستانی پرسپولیس را به مقصد آویسپا فوکوئوکای ژاپن ترک کرد. زاهدی در مدت کوتاه حضور خود در تیم جدیدش، درخشش قابل توجهی داشته و توجه هواداران فوتبال ژاپن را به خود جلب کرده است.

زاهدی در شرایطی در نیم فصل پرسپولیس را ترک کرد که با سرخپوشان قرارداد داشت و جدایی او منوط به موافقت اوسمار ویه‌را بود و در نهایت سرمربی برزیلی پرسپولیس با این جدایی موافقت کرد او راهی ژاپن شود.

اوسمار در گفتگوی شب گذشته خود با فوتبال برتر درباره درخشش زاهدی در ژاپن گفت: شهاب بازیکن خیلی خوبی است و خیلی حرفه‌ای از خودش مراقبت می‌کند و به خودش می‌رسد. او شرایط بدنی خیلی خوبی دارد و خیلی خوشحالم که می‌بینم اتفاقات خوبی در ژاپن برایش می‌افتد.

او درباره جدایی او از پرسپولیس گفت: برای ما تصمیم خیلی سختی بود که بگذارم شهاب در آن برهه زمانی برود. بیشتر خواسته خودش بود تا خواسته ما. به نظرم بازیکن باید بخواهد در یک تیم بازی کند تا بتواند صددرصد خودش را بگذارد.

اوسمار تاکید کرد: وقتی بازیکن می‌خواهد از تیم جدا شود، ما باید بااحتیاط برخورد کنیم که چطور این کار را انجام بدهیم. بازیکن برای اینکه صد خودش را بگذارد، باید دلش بخواهد در تیم بماند.

دیگر خبرها

  • تداوم روند افزایشی دمای هوا در اردبیل/هفته‌ای بدون بارش داریم
  • (عکس) هزینه ۱۲۵ میلیون تومانی گلزار برای دیدن لبرون جیمز | گلزار در جایگاه VIP و پشت‌سر پادشاه NBA
  • فیلم شهاب حسینی و پارسا پیروزفر نیامده رکورد شکنی کرد
  • بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم
  • ستاره لیورپول تحمل دیدن باخت را نداشت (عکس)
  • سرپرست جدید اداره تبلیغات اسلامی سیرجان معرفی شد
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی تا عصر امروز در آسمان گلستان
  • مورد جالب ستاره پرسپولیسی/ اوسمار مخالف جدایی بود!
  • نکات مهم اوسمار درباره جدایی مهاجم گلزن