Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام طالبی بازرس کل استان یزد با اشاره به اینکه بازرسی آماده رسیدگی به تخلفات است، گفت: اعلام مبلغ در جریان مغایرت‌های شهرداری یزد نسنجیده بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، حجت‌الاسلام اکبر طالبی بازرس کل استان یزد پیش از ظهر امروز در نشست مجازی با خبرنگاران استان یزد قوانین و مقررات را یکی از گلوگاه‌های تشکیل فساد دانست و گفت: کارکنان، مدیران و کارگزاران نظام یکی از عناصر مهم تشکیل فساد در دستگاه‌های دولتی و عمومی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: کارکنان، مدیران و کارگزاران نظام به هر دلیلی اگر سلامت لازم را نداشته و زمینه فساد در آنها وجود داشته باشد می‌تواند موجب فساد شود. به‌کارگیری نیروهای غیرمتخصص و عدم رعایت ضوابط که سبب ارتقا یک مدیر می‌شود نیز موجب ایجاد فرصت فساد برای شخص است.

طالبی فرهنگ عمومی و مردم را از دیگر عوامل تشکیل‌دهنده فساد دانست و تصریح کرد: اگر زرنگی و دستبرد به اموال دولتی و نفوذ در امکانات دولتی به یک فرهنگ غیر قبیح تبدیل شود به‌راحتی ذهنیت پیدا می‌شود که هرچقدر بتوان بیشتر از دولت و حکومت به نفع خود استفاده کنیم زرنگی کرده‌ایم.

بازرس کل استان یزد افزود: متأسفانه در کشور ما در خصوص سه عنصر گفته‌شده، ضعف وجود دارد البته تلاشی‌هایی شده که ان‌شاءالله روزبه‌روز مترقی‌تر، بافرهنگ‌تر و دستگاه‌های دولتی ما سالم‌تر باشند.

وی به نقش سازمان بازرسی اشاره کرد و گفت: سازمان بازرسی تنها دستگاه نظارتی است که تمام تشکیلات دولتی و حتی غیردولتی عمومی را مشمول می شود و تمام شئون دستگاه‌های دولتی تحت نظارت سازمان بازرسی است.

طالبی در پاسخ به این سؤال که چرا وقتی سازمان بازرسی فعالیت می‌کند دوباره فساد هم مشاهده می‌شود، اظهار داشت: بسیاری از موارد از ید قدرت سازمان بازرسی خارج است و باید گفت که عوامل و فضایی که موجب تحقق فساد می‌شود در اختیار سازمان بازرسی نیست اما درعین‌حال سازمان بازرسی باقدرت در مقابل تمام تخلفات ایستاده و مسائل و چالش‌ها را در این خصوص رسیدگی می‌کند.

 

پیشگیری از وقوع جرم یکی از وظایف سازمان بازرسی

بازرس کل استان یزد پیشگیری از وقوع جرم را یکی از وظایف سازمان بازرسی اعلام کرد و گفت: سازمان بازرسی بر فعالیت مدیران و دستگاه‌های دولتی نظارت دارد و عملکرد پیشگیرانه این است که قبل از اینکه جرمی محقق شود با نامه، تذکر و حضور معنوی و حسی ضمن رابطه صمیمی با مدیران دولتی به‌گونه‌ای عمل کند که مدیران و کارکنان هرلحظه به این فکر کنند که سازمان بازرسی در مقابل تخلفات آنها ایستاده و رصد می‌شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه که نشان‌دهنده تلاش مسئولان قوه قضائیه است در استان‌ها بسیار عملکرد مثبتی داشته و جلسات آن به‌صورت فعال تشکیل و مصوبات بسیار خوبی نیز به همراه داشته است، گفت: واحدهای تولیدی اگر از بابت مسائل بانکی مشکلی دارند می‌توانند آن را اعلام کنند تا ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه نسبت به رفع این مشکل اقدامات لازم را انجام دهد.

طالبی با بیان اینکه می‌پذیریم که هر سازمانی شاید دارای کم‌کاری باشد، گفت: سازمان بازرسی تلاش خود را در خصوص کاهش فساد انجام می‌دهد اما در این زمینه نیازمند کمک بخش‌های مختلف مانند رسانه‌ها و اقشار مردم هستیم تا بتوانیم به‌خوبی این مسئله را شاهد باشیم.

بازرس کل استان یزد با اشاره به اینکه اعلام مبلغ از سوی یکی از اعضای شورای شهر در مورد مغایرت‌های شهرداری یک کار نسنجیده بود، گفت: سازمان بازرسی آماده دریافت تخلفات از سوی همه اقشار مردم است و اگر شخصی در خصوص یک موضوعی اطلاع دارد می‌تواند به سازمان بازرسی اطلاع دهد تا آن مسئله بررسی و در نهایت پاسخ داده شود.

وی اضافه کرد: در خصوص مغایرت‌های شهرداری یزد بعدازاینکه بررسی و کارشناسی صورت گرفت موارد کم‌وزیاد شد و طی روزهای آینده با حضور برخی از اعضای شورای شهر یزد در شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی بررسی و نتیجه نهایی اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مغایرت های شهرداری بازرس کل استان یزد دستگاه های دولتی سازمان بازرسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۴۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت های بردسکن نیازمند رسیدگی فوری از سوی مسوولان استان است

عباس درودی نیا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: زیرساخت‌های شهرستان که مهمترین آن راه‌ها است خصوصاً در محورهای منتهی به محل استقرار معادن و تردد ناوگان باربری معادن نیازمند رسیدگی جدی و فوری از ناحیه مدیران استانی و شهرستانی است‌.

دادستان بردسکن بیان کرد: معادن به صورت مستمر حقوق دولتی را پرداخت می‌کنند اما مسؤولین در اختصاص و هزینه کرد آن در زیرساخت‌هایی که مورد استفاده خود معادن نیز است تاکنون کوتاهی کردند که این مهم مسیر شکوفایی و پیشرفت معادن را با خلل مواجه کرده است.

وی افزود: مسؤولان اجرایی شهرستان و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی مطالبات شهروندان در این خصوص را با جدیت از استان پیگیری و مطالبه کند.

درودی نیا بیان کرد: لازم است ابتدا پیگیری جدی جهت وصول اعتبارات ضروری از محل حقوق دولتی معادن صورت پذیرد و متعاقباً محل هزینه کرد اعتبارات وصولی شهرستان از محل حقوق دولتی معادن در اولویت‌های اصلی شهرستان نظیر راه‌ها، استحکام قنوات، درخت کاری و پیشگیری از پدیده ریزگردها، محیط زیست و … برای شهروندان تشریح شود تا مردم علاوه بر ایجاد اشتغال از سایر مزایا، برکات و منافع معادن برای شهرستان نیز مطلع شوند.

کد خبر 6090661

دیگر خبرها

  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • زیرساخت های بردسکن نیازمند رسیدگی فوری از سوی مسوولان استان است
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • «گشت ارشاد مدیران»؛ یک وعده شبه احمدی نژادی دیگر در دولت رئیسی /فسادها و تخلفات در سکوت فراموش می‌شوند؟
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • ◄ روش ابطال کارت هوشمند رانندگان کامیون اعلام شد+ سند
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • مجتهدزاده: ممنوعیت ثبت اظهارنامه قضایی علیه مقامات دولتی، اقدامی نسنجیده است
  • استقرار شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم
  • استقرار شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس