Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته کشاورزان گلستان خرید انحصاری توتون توسط شرکت دخانیات باعث شده است هر ساله توتون کاران استان با قیمت گذاری ناعادلانه و پرداخت دیرهنگام مطالبات خود سهم کمی از دست رنجشان ببرند.
یکی از توتون کاران منطقه مینودشت در شرق گلستان می گوید: عیارسنجی غیرواقعی محصول و نرخ گذاری دلخواه از سوی کارشناسان شرکت دخانیات استان از عمده ترین گلایه های کشاورزان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی که خود را حاج صادق معرفی کرد، به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: انحصاری بودن خرید توتون باعث شده است کشاورزان گلستان چاره‌ای جز تمکین به خواسته های کارشناسان شرکت دخانیات استان نداشته باشند.
وی گفت: امسال قیمت هر کیلوگرم برگ توتون خشک از ۴۰ تا ۴۸۰ هزار ریال تعیین شد ولی عمده قیمت گذاری بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار ریال حتی برای ارقام مرغوب است.

به گفته حاج صادق؛ شرکت دخانیات گلستان هیچ حمایتی از کشاورز ندارد بطوریکه از سم و کود تا سوخت انبارهای خشک کن و نخی که با آن باید برگ‌های توتون را ریسه کرد؛ توسط کشاورز و در بازار آزاد تهیه و خریداری می شود.
همچنین ایوب فرامرزی از دیگر کشاورزان گلستان به خبرنگار ایرنا گفت: پس از ۱۸ سال کاشت توتون تصمیم دارم به کشت دیگر محصولات روی آورم چراکه نه تنها هیچ حمایتی از توتون کار نمی شود بلکه با مشکلات زیادی بویژه نگاه بالا به پایین شرکت دخانیات گلستان مواجهیم.

وی با بیان اینکه توتون گلستان کیفیت بالایی دارد خواستار رقابتی شدن خرید محصول و شکسته شدن انحصار شرکت دخانیات شد.

شمار دیگری از توتون‌کاران گلستان نیز در گفتگو با خبرنگار ایرنا ضمن بیان اظهارات مشابه از پرداخت دیرهنگام مطالباتشان از سوی شرکت دخانیات استان گلایه داشتند.

تلاش چند روزه و تماس‌های مکرر خبرنگار ایرنا برای شنیدن پاسخ سید محمد حمیدی مدیر شرکت دخانیات گلستان در خصوص مشکلات توتون کاران استان بدلیل تمایل نداشتن وی برای مصاحبه بی نتیجه ماند.

کشت توتون در استان گلستان به صورت دیم در زمین های شیبدار دامنه رشته کوه های البرز شرقی که اقلیم مناسبی دارد انجام می شود و یکی از مرغوب ترین ارقام این محصول به نام "باسما" در همین منطقه برداشت می شود.

هرچند شرکت دخانیات گلستان تاکنون اطلاعاتی از کارکرد خود و تعداد توتون کاران استان منتشر نکرده است اما آمار غیررسمی حاکیست امسال ۱۹۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این خطه شمالی به کشت توتون اختصاص یافت و پیش بینی می شود دست کم ۲۹۰۰ تن محصول برداشت شود.

گفته می‌شود استان گلستان حدود ۷۰ درصد توتون ایران را تولید می کند و ارقام "ویرجینیا" و "بارلی" در شهرستانهای علی آباد و گرگان و "باسما " در مینودشت کاشت می‌شود که از لحاظ کیفیت جزو بهترین‌ها است.

خبرنگار ایرنا در تماس با مسوولان سازمان جهاد کشاورزی گلستان قصد تطبیق آمارهای احصا شده خود را با داده‌های رسمی داشت که مسوولان این دستگاه اظهار داشتند موضوع صرفا در حیطه کاری شرکت دخانیات است.

برچسب‌ها گرگان کشاورزی مینودشت گلستان علی آباد کتول

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گرگان کشاورزی مینودشت گلستان علی آباد کتول گرگان کشاورزی مینودشت گلستان علی آباد کتول اخبار کنکور شرکت دخانیات خبرنگار ایرنا توتون کاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۴۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخشی از آب سد گلستان امروز رهاسازی می‌شود

ایسنا/گلستان شرکت آب منطقه‌ای گلستان اعلام کرد: با توجه به بارش‌های اخیر و ورود سیلاب به سد گلستان، بخشی از آب این سد از ساعت ۱۶ امروز شنبه هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ رهاسازی می‌شود.

در اطلاعیه شرکت آب منطقه‌ای گلستان آمده است: با توجه به بارش‌های مناسب و قرار داشتن سد در آستانه سر ریزی ، به منظور مدیریت حجم آب مخزن برای چهارمین مرحله در سال آبی جاری، رها سازی آب سد امروز شنبه هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ انجام می‌شود.

بر این اساس، رهاسازی آب برای مدیریت یکپارچه منابع و مصارف بهره برداران مجاز حاشیه گرگانرود و ایجاد ظرفیت خالی در سد گلستان برای مدیریت و ذخیره سازی بخشی از سیلاب‌های احتمالی در فصل بهار است.

در این اطلاعیه از مردم به ویژه کشاورزان و ساکنان روستاها و شهرهای مسیر گرگانرود خواسته شده از نزدیک شدن به حریم رودخانه‌ها و پایاب سد گلستان خودداری کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فرماندار: نارضایتی اجتماعی از هیچ دستگاه اجرایی در زهک پذیرفتنی نیست
  • انحصار فروش بلیت های قطار در اختیار ۳ اپلیکیشن؛ تمام آژانس های مسافرتی بیکار می شوند؟
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • آبرسانی سیار به ۲۵۷ روستای استان گلستان
  • حماسه‌سازی رزمندگان باعث ناکامی دشمن در جنگ تحمیلی شد
  • تولید سالانه ۷۰ میلیارد نخ سیگار در کشور
  • ویپ های ۲ میلیون تومانی در کشور/ چرا سیگارهای الکترونیک در ایران ممنوع نمی شود؟!
  • هزینه ۴۳ میلیارد تومانی پروژه ایمن سازی کندرو شرقی آزادگان
  • قوانین و مقررات در کشور جلوتر از مصادیق مالکیت فکری است
  • بخشی از آب سد گلستان امروز رهاسازی می‌شود