Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیامک صدقی روز دوشنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: نیروهای اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان توانستند با اطلاع‌رسانی به موقع اهالی روستای "شرفکند" از توابع بخش مرکزی از تخریب اراضی ملی و برداشت ماسه کوهی از این زمین ها جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه در کمتر از چند ساعت بیش از ۷۰۰ متر مکعب ماسه کوهی به صورت غیرمجاز از این منطقه برداشت شده بود، اضافه کرد: با حضور ماموران این اداره فعالیت یک دستگاه بیل مکانیکی در این منطقه که اقدام به خاکبرداری و تخریب کرده بود، متوقف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان با بیان اینکه این تخریب توسط یکی از معدن‌کاران انجام گرفته بود، گفت: در این زمینه پرونده تخریب اراضی ملی تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شد.

وی با قدردانی از اهالی این روستا در همکاری با اداره منابع طبیعی این شهرستان در گزارش دادن این تخریب از مردم خواست برای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی هرگونه تخریب، تصرف و قطع درختان جنگلی را به شماره رایگان ۱۵۰۴ اعلام کنند.

صدقی ادامه داد: هرگونه خاکبرداری در اراضی ملی بدون مجوز ممنوع است و در صورت داشتن مجوز نیز شورای روستا باید از این امر مطلع شوند در غیراین صورت با هرگونه تخریب و خاکبرداری غیرمجاز هر فرد حقیقی یا حقوقی و ارگان دولتی برابر قانون برخورد خواهد شد.

وی اظهار داشت: نیروهای این اداره با تمام توان با هرگونه تخریب یا تصرف عرصه‌های ملی در مقابل افراد سودجو خواهند ایستاد.

رییس  اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان با قدردانی از دستگاه‌های نظامی و انتظامی به ویژه دستگاه قضایی این شهرستان گفت: امیدواریم با مشارکت همه آحاد جامعه و نهادهای دولتی از عرصه‌های ملی بیش از پیش با مشارکت مردم حفاظت و صیانت کنیم.

در بوکان بیش از ۱۳۵ هزار هکتار مراتع ملی وجود دارد که ۱۱۰ هکتار آن ذخیره‌گاه جنگلی است.

برچسب‌ها منابع طبیعی و آبخیزداری کشاورزی بوکان منابع طبیعی تخریب محیط زیست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری کشاورزی بوکان منابع طبیعی تخریب محیط زیست منابع طبیعی و آبخیزداری کشاورزی بوکان منابع طبیعی تخریب محیط زیست اخبار کنکور منابع طبیعی و آبخیزداری اداره منابع طبیعی اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۵۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: بیشترین حجم ذخیره سازی در این سه روز، به ترتیب مربوط به شهرستان های طبس، بشرویه‌ و زیرکوه بوده است.


نصرآبادی افزود: در مجموع حجم آبگیری سازه‌های آبخیزداری از ابتدای سال آبی ۱۴۰۲، 25 میلیون متر مکعب برآورد شده است.


وی گفت: خراسان جنوبی ۲ هزار و ۴۰۰ سازه آبخیزداری با حجم ذخیره ۹۴ میلیون مترمکعب روان آب دارد.


مدیرکل منابع طبیعی استان با اشاره به مشارکت قرارگاه امام حسن (ع) برای اجرای طرح‌های آبخیزداری افزود: در انتظار تصویب و ابلاغ ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های آبخیزداری امسال هستیم تا پس از تخصیص، بلافاصله اجرای طرح‌ها آغاز شود.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • آبگیری ٩٠ درصد تالاب قره گل بوکان
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها
  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس