Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@22:29:19 GMT

کنترل کرونا در زندان‌ها مدیریت شده است

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۲۵۱۰۴

کنترل کرونا در زندان‌ها مدیریت شده است

دادستان کل کشور گفت:خوشبختانه در خصوص مقابله با ویروس کرونا اقدامات بسیار خوبی در زندان‌ها صورت گرفته است و کنترل بیماری مدیریت شده است.

به گزارش مشرق، سومین جلسه اجرای ماده ۲۷ دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور، معاون نظارت بر دادسراهای دادستانی کل کشور، دادستان انتظامی قضات، معاون راهبردی قوه قضائیه، معاون اجتماعی قوه قضائیه، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، دادستان عمومی و انقلاب تهران، رئیس کل دادگستری و دادستان استان البرز، معاون رئیس کل دادگستری استان تهران و معاون رئیس سازمان زندان‌ها برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: سانسور عفو بزرگ زندانیان ایرانی در رسانه‌های غربی

در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری با بیان اینکه نگاه به زندان و زندانیان در دوره تحول یک نگاه مثبت است، اظهار کرد: در جلسه امروز علاوه بر بررسی مصوبات دو جلسه قبل، به صورت تخصصی به مسائل و مشکلات کلان زندان‌های استان البرز پرداخته می‌شود.

وی بیان کرد: اهمیت برگزاری این جلسه و جلسات دیگر از آن جهت است که معاونت نظارت بر دادسراها و ضابطین دادستانی کل در طول چندماه گذشته به صورت جدی و جهادی بازرسی‌های متعدد و مختلفی را از زندان‌های سراسر کشور داشته و دارند و نتایج این بازرسی‌ها به صورت تخصصی مورد بررسی قرار می‌گیرد تا بتوانیم از مشکلات زندان و زندانیان بکاهیم.

این مقام قضائی تصریح کرد: خوشبختانه در خصوص مقابله با ویروس کرونا اقدامات بسیار خوبی در زندان‌ها صورت گرفته است و کنترل بیماری مدیریت شده است.

دادستان کل کشور ادامه داد: آمارهای این مسئله به صورت هفتگی و شفاف خدمت ریاست قوه قضائیه ارائه می‌گردد و اعطای مرخصی‌ها در چارچوب بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های صادره است.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی سازمان زندان‌ها کمبود بودجه است گفت: اگر بخواهیم در بحث باز اجتماعی کردن زندانیان و کاهش جمعیت کیفری موفق باشیم لازم است بودجه و امکانات کافی در اختیار سازمان زندان‌ها قرار گیرد.

گفتنی است در ادامه این جلسه حاضرین به بیان مشکلات و نظرات و راهکارهای مورد نظر پرداختند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا شهید محسن فخری زاده زندان ویروس کرونا شیوع کرونا دادگستری قوه قضاییه دادگستری استان تهران قوه قضائیه سازمان زندان ها قوه قضائیه زندان ها کل کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۵۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش‌های جدید ارزی در راه است

به گزارش خبرنگار صداوسیما، معاون بین الملل بانک مرکزی گفت: رئیس کل بانک مرکزی برای شرکت در پنجاهمین سالگرد تاسیس بانک توسعه اسلامی به دعوت رئیس این بانک به ریاض سفر کرد. بانک‌های مرکزی کشور‌های عضو و مقامات بین المللی در این سفر حضور داشتند، که خوشبختانه در حاشیه اجلاس مذاکرات خوبی با مقامات سازمان‌های بین المللی و بانک‌های مرکزی کشور‌هایی که طرف کاری ما هستند صورت پذیرفت.
آقای کریمی گفت: خوشبختانه اتفاقات خوبی در خصوص گشایش‌هایی برای آزادسازی منابع مسدود شده ما در برخی کشور‌ها که سال‌ها بود به کار گرفته نشده بود صورت پذیرفت که در آینده خبررسانی میشود.
معاون بین الملل بانک مرکزی همچنین گفت: بانک مرکزی در طی ماه‌های گذشته ۴۴۵ میلیون یورو از بدهی‌های سال گذشته ایران به بانک توسعه اسلامی را از محل منابع مسدود شده تامین کرد که این باعث شد فرصت‌های جدیدی برای تامین مالی‌های جدید این بانک صورت پذیرد. چون تا زمانی که ایران بدهی داشت عملا تامین مالی جدیدی صورت نمیگرفت.
آقای کریمی خاطر نشان کرد: ما در ظرف چند روز گذشته توانستیم پرداخت حج عمره امسال را از محل منابع مسدودی خودمان به بانک‌های عربستانی منتقل کنیم و از این جهت یک نگرانی که وجود داشت برطرف شد. اما هدف اصلی در این سفر این بود که این پرداخت‌ها را تبدیل به یک رابطه پولی و بانکی با بانک‌های ذیربط در عربستان بکنیم که این بتواند برای پرداخت‌های عربستان به صورت پایدار در بیاید.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • رکورد جدید زندانیان در فرانسه
  • بانک مرکزی: گشایش‌های جدید ارزی در راه است
  • عفو بیش از ۱۴۵۰۰۰ زندانی در سال گذشته
  • گشایش‌های جدید ارزی در راه است
  • با اصل تبادل زندانیان موافقیم
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • ۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • استمرارروند کاهشی تورم، رشدنقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و است