Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دنبال تصمیم واشنگتن در به رسمیت شناختن حاکمیت مراکش بر منطقه صحرای غربی، جبهه پولیساریو از طرح خود برای مقابله با این تصمیم خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عبدالله لحبیب، رئیس کمیته دفاع و امنیت دبیرخانه جبهه پولیساریو در سخنانی به طرح این جبهه برای مقابله با به رسمیت شناختن حاکمیت مراکش بر منطقه صحرای غربی توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لحبیب در این باره گفت: اقدام رئیس جمهوری که دوره ریاست جمهوری‌اش به پایان رسیده و باید کاخ سفید را تحویل دهد، هیچ تأثیری ندارد و ماهیت قانونی منطقه صحرای غربی را تغییر نمی‌دهد.

وی درباره مقابله جبهه پولیساریو با این اقدام نیز تصریح کرد: ما در آینده فعالیت‌های نظامی، سیاسی و دیپلماتیک‌مان را گسترش می‌دهیم و جامعه بین‌الملل را مسؤول تحمیل و احترام به قطعنامه‌ها و قانون بین‌المللی می‌دانیم.

لحبیب ادامه داد: همچنین جامعه بین‌الملل مسؤول ممانعت از در پیش گرفتن سیاست یک بام و دو هوا به منظور دور کردن منطقه از ویرانی‌های جنگ و تروریسم است و جامعه بین‌الملل باید این اقدام ترامپ را محکوم کند.

وی همچنین درباره احتمال درگیری همه جانبه با دولت مراکش نیز تأکید کرد: مطمئناً عملیات نظامی ما به معنای رویارویی همه جانبه نیست؛ چراکه این کار معمولاً بین دو ارتش کلاسیک صورت می‌گیرد. ما از سال ۱۹۷۳ تا ۱۹۹۱ یک تجربه طولانی در جنگ داریم که طی آن چندین روش و تاکتیک جنگی، از جمله جنگ چریکی، جنگ و گریز و جنگ فرسایشی را انجام دادیم.

ترامپ اخیراً در توییتی در پی عادی سازی روابط مراکش و رژیم صهیونیستی نوشت که ایالات متحده حاکمیت مراکش را بر منطقه صحرای غربی به رسمیت می‌شناسد؛ جایی که مراکش دهه‌ها با جبهه پولیساریو بر سر آن اختلاف دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مراكش صحرای غربی جبهه پولیساریو آمريكا منطقه صحرای غربی جبهه پولیساریو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۵۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۴ باند حفاری اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی منهدم شد

بهروز محبی سرپرست یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: پارسال ۳۴ باند حفاری و قاچاق اموال تاریخی در استان منهدم شده و اعضای آن دستگیر شده‌اند که در همین راستا ۴ هزار و ۳۲۰ مورد به تپه‌ها و بافت‌های تاریخی استان سرکشی شده است.

وی از تشکیل ۸۱ پرونده قضایی در استان طی این بازه زمانی خبر داد و افزود: در این راستا، ۳۴ باند حفاری و قاچاق اموال تاریخی منهدم شد و ۷۶ نفر دستگیر شدند.

محبی اضافه کرد: همچنین پارسال ۲۴۱ مورد اخطاریه موثر صادر و ۱۶ مورد فلزیاب در استان کشف شد.

سرپرست یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی با اشاره به تعامل با ۱۶۳ ارگان همیار گفت: ۳۳ انجمن میراث فرهنگی در استان راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به آمار یگان حفاظت در سال جاری ادامه داد: طی سال جاری، هفت مورد تجاوز به حریم، شش مورد مرمت غیر مجاز، یک مورد تخریب آثار تاریخی، پنج مورد حفاری منطقه غیر ثبتی و ۲ مورد حفاری منطقه ثبتی در استان انجام شده است.

محبی گفت: امسال ۷ پرونده تخلف تشکیل و ۱۵ اخطاریه مکتوب صادر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن
  • تصویرنگاری نرم از مداخله‌گرایی آمریکا
  • ترور برای بقا
  • حکومت‌های منطقه با جبهه مقاومت همراهی کنند
  • «وعده صادق»؛ عملیاتی که نباید فراموش شود
  • ریشه‌های تروریست‌پروری در سیاست‌های غرب؛ ترور برای بقا!
  • حرکت جبهه جهانی انقلاب، مستحکم‌تر و نیرومندتر از پیش
  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟
  • ۳۴ باند حفاری اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی منهدم شد
  • لشکر پیروز ۲۵ کربلا در جبهه مقاومت درخشیده است