Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نفت با اشاره به رقم فروش نفت در لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: فعلا همه چیز بستگی به تداوم یا لغو تحریم‌های آمریکا دارد. در صورت رفع تحریم افزایش صادرات نفت توسط ما انجام خواهد شد و برای این کار نیازی به اجازه اوپک نیست، زیرا صادرات نفت خام حق مسلم ماست. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بیژن زنگنه وزیر نفت در حاشیه نشست آغاز حفاری فاز ۱۱ پارس جنوبی در جمع خبرنگاران با اشاره به رقم فروش نفت در لایحه بودجه ۱۴۰۰ اظهار داشت: اگر تحریم نباشیم و منابع محدود مالی مورد نیاز برای احیای چاه‌هایی که تولیدشان کم شده است وجود داشته باشد صادرات روزانه ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ میلیون بشکه در روز توسط ایران میسر خواهد شد و وزارت نفت هرگز تعهدی را نمی‌پذیرد که نتواند آن را انجام دهد. بازار هم در صورت حضور ایران با افت قیمت نفت مواجه نخواهد شد، زیرا اوپک حساسیت لازم برای حفظ قیمت نفت در بازار جهانی را برعهده دارد.

وی افزود: فعلا همه چیز بستگی به تداوم یا لغو تحریم‌های آمریکا دارد. در صورت رفع تحریم افزایش صادرات نفت توسط ما انجام خواهد شد و برای این کار نیازی به اجازه اوپک نیست و ما هم از کسی اجازه نخواهیم گرفت، زیرا صادرات نفت حق مسلم ماست. حسایت کمیته نظارتی اوپک هم این است که کشور‌هایی که تعهد به کاهش تولید نفت داده‌اند این کار را انجام دهند، لذا دراین حوزه مشکلی برای ما پیش نخواهد آمد.

*برای بهینه‌سازی مصرف گاز به صورت رایگان اقدام به اصلاح موتورخانه ساختمان‌ها کردیم

زنگنه گفت: درباره میزان مصرف گاز در ماه‌های سرد سال از مردم خواهش می‌کنم که در حد نیاز گاز مصرف کنند و در این حوزه اسراف نکنند. طبق طرح شرکت ملی گاز ما حاضر هستیم که به صورت رایگان موتورخانه‌های ساختمان‌های مسکونی و تجاری را بهینه سازی کنیم، زیرا موتورخانه‌ها یکی از اصلی‌ترین مکان‌های اتلاف انرژی در ساختمان‌ها هستند. باید کار‌های مربوط به بهینه‌سازی مصرف گاز انجام شود تا مجبور نشویم در ماه‌های سرد، گازرسانی به صنایع را محدود کنیم.

وزیر نفت گفت: طبق مصوبه دولت گازب‌های ۳۳ درصد مشترکین کم مصرف خانگی صفر خواهد شد. کل بار مالی این مصوبه ۴۰۰ میلیارد تومان است که رقمی نیست. برای جبران این مبلغ هم قرار است تا شش ماه آینده پیشنهادات خود را در هیأت دولت مطرح کنیم.

وی افزود: فروش اوراق مالی و پیش فروش نفت یک سازوکار برای تأمین بودجه است و از جمله ابراز‌هایی است که می‌توانیم از ظرفیت‌های موجود برای افزایش درآمد استفاده کنیم. در کنار این موضوع در صورت لغو تحریم‌ها صادرات نفت هم خواهیم داشت.

*سال آینده به تولید ۵۰۰ میلیون فوت مکعب از فاز ۱۱ خواهیم رسید

زنگنه گفت: برنامه توسعه‌ای وزارت نفت بدین صورت است که در بخش گاز فعلا تمرکز ما بر روی تولید از میادین پارس جنوبی، فرزاد و کیش است. ما در بخش نفت هم به دنبال تولید از میادین غرب کارون، جفیر، سپهر و میدان‌های ایلام هستیم که قراردادهایش منعقد شده است. همچنین یک‌ترین از فاز ۱۴ پارس جنوبی تا آخر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر نفت ادامه داد: ما در نیمه اول سال ۹۶ یک قرارداد برای توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی منعقد کردیم که سه ضلع این قرارداد شرکت توتال، CNPC و پتروپارس بودند. با اعمال تحریم‌ها دو شرکت خارجی از این قرارداد خارج شدند و در حال حاضر کل عملیات توسط پتروپارس انجام می‌شود. چند ماه پیش شرکت پتروپارس نصب جکت در فاز ۱۱ پارس جنوبی را انجام داد و امروز هم اولین حفاری از این فاز انجام می‌شود.

وی اظهار داشت:‌ما با حفاری پنج حلقه چاه بهره‌برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی را آغاز می‌کنیم. شرکت پتروپارس به ما قول داده است که در سال آینده ۵۰۰ میلیون فوت مکعب از فاز ۱۱ به شبکه گازی کشور تزریق شود و درنهایت میزان تولید از این فاز را به ۲ میلیارد فوت مکعب برساند.

زنگنه بیان کرد: برای فاز ۱۱ پارس جنوبی پالایشگاهی احداث نخواهد شد بلکه تمرکز ما بر انجام پروژه‌های فشارافزایی در این فاز قرار گرفته است. بیش از نیمی از رقم قرارداد چهار میلیارد دلاری این فاز صرف پروژه فشار افزایی خواهد شد. به دلایل تکنولوژیک امکان فشارافزایی دریایی برای ما وجود ندارد و ما در حال مطالعه جدی بر روی پروژه‌های فشارافزایی در خشکی هستیم.

زنگنه اظهار داشت: برای حمایت از کار‌های فناورانه ما تبصره‌ای در قانون بودجه قرار داده‌ایم که بر مبنای آن ۸۰۰ میلیارد تومان دراختیار شرکت ملی نفت قرار گیرد تا در صورت بلاعوض یا تسهیلات برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به آن‌ها تخصیص دهیم.

وی گفت: شرکت پتروپارس یک شرکت دانش بنیان است. زمان تأسیس این شرکت خیلی‌ها گلایه می‌کردند چرا با شرکتی با این سرمایه کم قرارداد می‌بندید. ما در جواب می‌گفتیم این شرکت یک شرکت نرم‌افزاری است و دارایی اصلی این شرکت توانمندی آن در مدیریت پروژه است. شرکت‌هایی مانند شرکت پتروپارس در شکل‌گیری شرکت‌های E&P نقش زیادی خواهند داشت. در این راستا در حال تدوین سندی برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان هستیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: زنگنه تحریم فروش نفت گازبها فاز ۱۱ پارس جنوبی شرکت پتروپارس لغو تحریم ها صادرات نفت وزیر نفت خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۵۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/ سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اس آمار سپرده‌های بانکی مردم اصفهان در بانک‌ها را بیش از ۴۳۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: که با در نظر گرفتن سرمایه‌هایی مانند زمین، طلا و دلار میزان سرمایه‌های حبس شده به رقمی بسیار بیشتر از بودجه حدود ۵ هزار همتی کشور می‌رسد که برای توسعه قابل استفاده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مصطفی خضری پیش از ظهر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در آئین معارفه مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان اصفهان اظهار کرد: به این نشست مهم باید خاص‌تر نگاه کرد زیرا تکریم و معارفه ابعاد و آثار مهمی دارد، نخست تشکر و تقدیر از مدیری که مدتی تصدی مسئولیتی را برعهده داشته و خدماتی را ارائه کرده است همچنین معرفی مدیر جدیدی که در سنگر جدید اراده خدمت دارد.

وی بر این اساس برگزاری آئین تکریم و معارفه را مبتنی بر اخلاق ایرانی اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: از دیگر ابعاد این مراسم هشدار به همه ما است که فرصت‌ها زود می‌گذرد و باید جوابگوی اقدامات خود باشیم، خدمت در نظام جمهوری اسلامی که با این همه مجاهدت سر کار آمده، بسیار دشوار است و امروز نیز همه جبهه کفر در پی شکست آن هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان عملیات اخیر و غرورآفرین وعده صادق را دستاورد جدی گرفتن کار از سوی افرادی دانست که معادلات جهانی را به هم زد و ایران را در چشم دوست و دشمن عزیز کرد و گفت: در اوج تحریم و کارشکنی مطلق توانستیم کاری کنیم که با همه تجهیزاتشان نتوانستند در برابر آن مقاومت کنند، امروز در حوزه اقتصادی فرهنگی اجتماعی نیز باید اینگونه کار کنیم بنابراین یکی از درس‌های این جلسه آن است که در هر وظیفه‌ای که بر عهده داریم، کار را جدی بگیریم، گاهی در مقام نقد گاهی خوب کار می‌کنیم اما در مسیولیت‌ها جدیت لازم را نداریم.

خضری با اشاره به نقش جدی اقتصاد و دارایی در سیاست‌گذاری‌های دولت ادامه داد: این نهاد یکی از ارکان تصمیم‌گیر در حوزه بانک‌ها، بیمه‌ها، خصوصی‌سازی و اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ به شمار می‌آید همچنین مولدسازی از موارد مغفولی بود که جدی گرفته شد البته نقدهایی از باب سیاست گذاری به آن وارد است.

وی یکی از وظایف مهم اقتصاد و دارایی را نظارت مالی عنوان کرد و یادآور شد: در استان‌ها این وظیفه پررنگ‌تر از بخش اول است و ادارات امور اقتصاد و دارایی در حوزه نظارت‌های مالی در کنار نظارت‌های بیرونی به عنوان چشمان آئین دولت مشغول نظارت بر هزینه‌کردها هستند و با وجود همه محدودیت‌ها، شاهد تلاش شبانه‌روزی و دلسوزانه هستیم‌.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان یکی از نقدهای استانی را بر نظام بودجه‌ریزی کشور وارد دانست و گفت: این موضوع را به عنوان پیام اصفهان با وزیر مطرح کنید که عدالت در نظام بودجه‌ریزی وجود ندارد همچنین نقش استان‌ها و دستگاه‌ها در اقتصاد کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد و در توزیع بودجه استانی نیز عدالت وجود ندارد.

خضری خاطر نشان کرد: یک کارمند در استان اصفهان حداقل ۲۰ میلیون تومان کمتر از کارمند مشابه در همان دستگاه دریافت می‌کند و در تمام دستگاه‌های استان اصفهان این تفاوت بین دستگاهی درباره حقوق و مزایای زیرمجموعه وزارتخانه‌ها در استان‌های مختلف دیده می‌شود که قابل تحمل نیست و بی‌انگیزگی کارکنان را به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: درست است که باید محرومیت‌ها نیز مدنظر قرار گیرد اما آنچه مغفول واقع شده توجه به نقش استان‌ها در اقتصاد کشور است، اصفهان پس از تهران در رتبه دوم تأمین درآمدهای مالیاتی قرار دارد اما در توزیع اعتبارات از رتبه هفتم برخوردار است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان سهم راه‌های استان و در کشور را ۷ درصد برشمرد و گفت: این مشکل را بخاطر ادامه نقش ملی اصفهان در اقتصاد کشور در وزارتخانه مطرح کنید، پیشنهاد دیگر ما به مدیران ارشد برای افزایش کارآمدی نظام حکمرانی و رضایتمندی مردم با همین بودجه، امکانات و سازوکارهای کنونی تمرکززدایی و اعطای اختیارات به استان‌ها است.

خضری با استناد به آمار بانک مرکزی اعلام کرد: آمار سپرده‌های بانکی مردم اصفهان در بانک‌ها در دی‌ماه سال گذشته بیش از ۴۳۵ هزار میلیارد تومان بود که با در نظر گرفتن سرمایه‌هایی مانند زمین، طلا و دلار میزان سرمایه‌های حبس شده به رقمی بسیار بیشتر از بودجه حدود ۵ هزار همتی کشور می‌رسد که برای توسعه، اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام و حتی اجرای ایده‌های جدید قابل استفاده خواهد بود.

وی با اشاره به مشکلات مالی بخش گردشگری و بازسازی خانه‌های تاریخی گفت: با استفاده از ۱۰ درصد سرمایه بی‌استفاده استان در صورت اجرای روش‌های جدید تأمین مالی ۴۰ هزار میلیارد تومان به دنبال دارد به همین دلیل از وزارت اقتصاد درخواست داریم که پیشتاز رفع آفت تمرکز در تهران باشد تا شاهد افزایش کارآمدی باشیم.

کد خبر 747809

دیگر خبرها

  • ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی و جنگ روسیه و اوکراین
  • پیشرفت پروژه‌های آبی کردستان به تعامل تمامی واحدها بستگی دارد
  • بیژن زنگنه متهم ناترازی بنزین/ احیای پالایشگاه‌سازی در دولت سیزدهم
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/ سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • ضربه ۳ هزار میلیاردی پلیس به قاچاقچیان سوخت
  • «کاوشی در اقتصاد تعاون» منتشر شد
  • چقدر می توان به صورت های مالی شرکت ها اعتماد کرد؟
  • محمدخانی: هیچ هزینه‌ای برای عملیات‌های امداد و نجات دریافت نمی‌شود