Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ معاونت توسعه و منابع سازمان امور عشایر کشور گفت: عشایر کشور سالانه بالغ بر ۲۰۰هزارتن گوشت قرمز تولید می‌کنند و با تقویت جامعه عشایری کشور می‌تواند در تأمین گوشت قرمز خودکفا شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، بهرام میرآخورلی در آیین تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: مطابق آخرین آمار موجود جمعیت جامعه عشایری کشور قریب به یک میلیون 170 هزار نفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مشکلات موجود برای سرشماری دقیق جمعیت عشایری کشور گفت: متاسفانه در بحث پایش آماری جمعیت کشور مشکلاتی وجود دارد و هماهنگی برای ارائه آمار توسط سازمان آمار کشور صورت گرفته است، که سازمان آمار هزینه‌ای بالغ بر 40 میلیارد تومان را برای پایش آماری برآورد کرده است.

میرآخورلی خاطر نشان کرد: جامعه عشایری بیش از 35 میلیون هکتار مرتع در اختیار دارند، که به جرئت می‌توان جامعه عشایری را بهترین حافظان مرتع دانست.

معاونت توسعه و منابع سازمان امور عشایر کشور با بیان اینکه جامعه عشایری به وفاداری و سلحشوری معروف هستند، گفت: عشایر سلحشور همواره پشتیبان نظام بوده‌اند، و رشادت این قشر فداکار در دفاع از مرزها و خاک کشور مهر تاییدی بر این ادعا است.

حمایت ویژه سازمان عشایر از ‌عشایر خوزستان ‌برای خودکفایی ایران در تولید گوشت قرمز‌ 500 تن جو برای تأمین خوراک دام عشایر استان سمنان توزیع می‌شود عرض ارادت عشایر عراقی به شهید ایرانی دفاع مقدس+فیلم

وی در ادامه گریزی به مشکلات جامعه عشایری زد و افزود: جامعه عشایری جدای از جامعه روستایی و شهری هستند و باید به مشکلات عشایر با دید ویژه نگاه کرد و مرتفع کردن مشکلات جامعه عشایری  را در اولویت قرار داد.

میرآخورلی مشکلات زیرساختی نظیر تامین برق و آب را از مشکلات اساسی جامعه عشایری عنوان کرد و افزود: با همکاری وزارت نیرو طرحی برای واگذاری پنل خورشیدی به خانواده‌های متقاضی عشایر در حال اجرا است و امیدواریم بتوانیم مشکل برق عشایر را مرتفع کنیم.

وی در ادامه افزود: آبرسانی به مناطق عشایری اغلب به صورت سیار و به وسیله تانکر صورت می‌گرفت، که با نگاه ویژه مقام معظم رهبری سالانه بودجه‌ای بالغ بر 200 میلیارد تومان برای آبرسانی شبکه‌ای در مناطق عشایری اختصاص یافته است و در تلاش هستیم که آبرسانی شبکه‌ای را جایگزین آبرسانی سیار کنیم.

معاونت توسعه و منابع سازمان امور عشایر کشور با اشاره به اینکه یکی از فعالیت مهم جامعه عشایری تولید گوشت قرمز است، افزود: جامعه عشایری سالانه قریب 200 هزار تن گوشت قرمز تولید می‌کنند، که می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح به مرحله خودکفایی در تولید گوشت قرمز برسیم.

انتهای پیام /541/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری کهگیلویه و بویراحمد استانداری کهگیلویه و بویراحمد تولید گوشت قرمز جامعه عشایری عشایر کشور امور عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۵۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی کشور در تامین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمزه کازرونی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فعال در صنعت پتروشیمی در خصوص فعالیت های این شرکت گفت: این شرکت در تولید کاتالیست ها و مواد نانوساختار فعالیت دارد و توانستیم کاتالیست رفرمینگ نفتا را تولید و تجاری سازی کنیم.

کازرونی اضافه کرد: عمده محصولات تولیدی و فناوری های توسعه یافته در این شرکت دانش بنیان منحصر به تعداد معدودی از شرکت‌های دنیا است و با بومی‌سازی این محصولات توانستیم در مسیر رفع نیاز کشور به واردات آن‌ها گام برداریم. به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست ها، این شرکت بر روی کاتالیست های ریفرمینگ نفتا فعالیت دارد که در زمینه تولید بنزین استفاده می‌شود و جزو محصولات تحریمی است.

این فعال فناور با اشاره به این‌که تولید بنزین که جزو فرآورده‌های حیاتی محسوب می‌شود وابسته به حضور کاتالیست‌ ریفرمینگ نفتا نانوساختار است، عنوان کرد: برای تولید بنزین و مواد آروماتیک در پالایشگاه‌ها از این کاتالیست استفاده می‌شود که نمونه ایران‌ساخت آن با کیفیتی مشابه نمونه خارجی عرضه می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به تولید سایر فرآورده‌های پتروشیمی نانوساختار در این مجموعه فناور گفت: از دیگر محصولات جدید این شرکت می توان به نانوافزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جزو آخرین فناوری های افزودنی سوخت به شمار می‌رود و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی سازی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رفع تعهد ارزی مانع صادرات صنایع کنسرو
  • تعیین معین برای ۱۷ استان سیل زده | بازگشایی ایمن راه‌ های روستایی و عشایری 
  • عشایر لرستان سالانه ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می‌کنند
  • بازدید مسئولان از خط تولید فولاد مبارکه ثمرات بسیاری دارد
  • اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز
  • خسارت ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به زیرساخت‌های مناطق عشایری
  • روایت خبرنگار صداوسیمای لرستان از کوچ عشایر
  • تشکیل ستاد مدیریت بحران در سازمان امور عشایر
  • خودکفایی کشور در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • خودکفایی کشور در تامین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین