Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهاب اسفندیاری رییس دانشگاه صدا و سیما در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در گذشته همایش‌هایی داشتیم که درباره تبلیغات بازرگانی در آن صحبت می‌شد، اما این اولین بار بود که یک همایش با محوریت تبلیغات برگزار شد. هدف اصلی برگزاری چنین همایشی این بود که دانشگاه صدا و سیما به عنوان بازوی علمی و پژوهشی رسانه ملی، فرصتی را برای ارائه توصیه‌های اندیشمندان و متفکران  در زمینه مدیریت و سیاست گذاری تبلیغات بازرگانی فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه صداو سیما عنوان کرد: ما نمی‌خواستیم همایشی داشته باشیم که مقالاتش تبدیل به کتاب شود یا در مجله‌ای به چاپ برسد؛ در این راستا کمیته علمی دانشگاه موظف شد، از نتایج فعالیت‌ها منشوری راهبردی تهیه کند که مشتمل بر ۲۲ راهبرد، ۵۰ راهکار اجرایی برای سازمان صدا و سیما در حوزه تبلیغات است.

وی بیان کرد: سال گذشته اولین ایده برای برگزاری همایش تبلیغات بازرگانی مطرح شد. بهمن و اسفند ۹۸ جلسات علمی متعددی با استادان و پژوهشگران تشکیل دادیم. بر مبنای این جلسات محور‌های همایش تدوین و فراخوان اعلام شد.

رییس دانشگاه صداو سیما توضیح داد: در کنار این برنامه‌ها، به استادان مطرح، سفارش مقالات در محور‌های مورد نیاز را ارائه کردیم. در مجموع ۱۲۰ مقاله تهیه شد. از مجموع مقالات ۷۲ اثر را پذیرفتیم. ۲۰ مقاله در همایش ارائه شد و ۲۰ مقاله به صورت پوستر درآمد. مابقی هم در کتاب چکیده همایش منتشر شد. امیدواریم همایش تبلیغات ادامه دار باشد؛ اگر هرسال نشد، حداقل دو سال یکبار این همایش را برگزار کنیم.

اسفندیاری ادامه داد: نباید حجم پخش تبلیغات بازرگانی فراتر از پذیرش مخاطبان باشد؛ به خصوص اینکه تبلیغات از رسانه ملی پخش می‌شود. رسانه‌های خدمات عمومی در جهان، آگهی پخش نمی‌کنند و با رسانه‌های عمومی متفاوت هستند. به طور مثال در انگلستان بی بی سی فقط در شبکه‌های تجاری خود پخش آگهی دارد.

رییس دانشگاه صداو سیما گفت: بودجه رسانه ملی را دولت از محل عوارض مالیات مردم تأمین می‌کند؛ به این ترتیب که شبکه‌های تجاری از محل آگهی درآمد دارند.

وی ادامه داد: در ایران شبکه‌های تجاری نداریم. از طرفی صنایع ما نیاز به تبلیغات محصولاتشان دارند. رسانه ملی باید به اندازه تبلیغات پخش کند، اما پیشنهاد ما این است که بعضی از شبکه‌ها بدون تبلیغات به روی آنتن برود.

بیشتربخوانید:

همایش رسانه ملی و تبلیغات بازرگانی آغاز به کار کرد

اسفندیاری بیان کرد: اتفاق خوبی که در این زمینه افتاد، حذف آگهی بازرگانی شبکه پویا به دستور دکتر علی عسکری رئیس رسانه ملی بود. پخش آگهی برای مخاطب این شبکه مضراتی داشت. به همین ترتیب باید شبکه‌های دیگر آگهی هایشان را کمتر کنند و شبکه‌های خاصی تبلیغات را برعهده بگیرند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رسانه ملی آگهی تلویزیونی تبلیغات بازرگانی رییس دانشگاه رسانه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۵۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام لیبرمن به سیاستمداران اسرائیلی: ساکت باشید

رهبر حزب اسرائیل بیتنو به سیاستمداران صهیونیست پیشنهاد کرد، در این روزها له یا علیه مذاکرات مربوط به توافق آزادی اسرا سکوت اختیار کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، اویگدور لیبرمن عضو کنست و رهبر حزب اسرائیل بیتنو در پیامی که امروز یکشنبه در شبکه‌های اجتماعی قرار داد و رسانه‌های عبری زبان آن را باز نشر دادند، از تمامی سیاستمداران اسرائیلی خواست از اظهار نظر له و علیه توافق آزادی اسرا موجود نزد حماس در غزه اجتناب کنند.

او در پیام خود در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده نوشته است: به تمام سیاستمداران پیشنهاد می‌کنم که شرایط فعلی را درک کنند و صبوری پیشه کرده و سکوت اختیار کنند، اظهار نظر و شوهای کلامی کمکی به کسی نخواهد کرد.... همانطور که بارها گفتم ما در رسانه‌های گروهی مذاکره نمی‌کنیم.

نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت‌زده استشنبه اعتراض؛ هزاران صهیونیست خواهان برکناری نتانیاهو شدندعربده کشی نتانیاهو برای دادگاه لاهه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جنبه طنزپردازی را بالا ببریم
  • تبلیغات منفی رسانه‌های غرب درباره فتح فاو توسط ایران
  • ارتباط اتاق ها با هدف ارتقا شبکه سازی ارتقا یابد
  • اتاق‌های بازرگانی برای شبکه‌سازی به دنبال گسترش ارتباطات باشند
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • پیام لیبرمن به سیاستمداران اسرائیلی: ساکت باشید
  • «ادز آپ» به بررسی چالش های تبلیغات دیجیتال در ایران می پردازد
  • همایش «ادزآپ» در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • بیانیه تند تراکتور علیه تلویزیون؛ چرا در مورد حق پخش چیزی نمی‌گویید؟