Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد پیاده محوری، حمل و نقل پاک و حمل و نقل هوشمند را شاخص‌های مورد نظر کمیسیون عمران و حمل و نقل در سال چهارم دانست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود ریاضی، امروز (دوشنبه) در یکصدوچهاردهمین جلسه علنی شورای شهر مشهد اظهار کرد: بدون شک حجم پروژه‌های عمران، حمل و نقلی این دوره مدیریت شهری خصوصاً در دو سال اخیر بی سابقه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمده این پروژه‌ها غیر از معدودی در همین دوره شروع شده‌اند و در همین دوره به بهره‌برداری رسیده‌اند یا می‌رسند.

وی با بیان اینکه اکثر این پروژه‌ها خودرو محور هستند و تمام آن‌ها تحت عنوان مطالعات جامع حمل و نقل به تصویب شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور رسیده است، افزود: برخی از این پروژه‌ها باید سال‌ها پیش اجرا می‌شده که با تأخیر روبرو است و در شرایط فعلی تأخیر بیشتر در اجرای پروژه‌هایی که مکلف به اجرایشان هستیم موجب ضرر و زیان‌های هنگفت خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد تصریح کرد: زمانی که در سال ۹۶ این دوره از مدیریت شهری را تحویل گرفتیم قیمت تمام شده هر کیلومتر قطار شهری ۲۰۰ میلیارد تومان بود و اکنون قریب به پنج برابر یعنی حدود یک‌هزار میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: اتوبوس ۵۰۰ میلیون تومانی امروز به مرز چهار میلیارد تومان رسیده و هر متر مربع پیاده‌رو سازی نسبت به سال گذشته افزایش قیمت ۲.۵ برابری داشته است. دوچرخه سه دنده گیربکسی از پنج میلیون تومان سال گذشته به ۱۲ میلیون تومان امسال افزایش نرخ داشته است و همه اینها توضیح واضحات است و به تعویق انداختن تکالیف عمرانی به هر بهانه‌ای، خودنوعی اتلاف بیت المال در طول زمانِ از دست رفته است.

ریاضی پیاده محوری، حمل و نقل پاک و حمل و نقل هوشمند را شاخص‌های مورد نظر کمیسیون عمران و حمل و نقل در سال چهارم دانست و اضافه کرد: بدیهی است یکی از مُدهای مهم و پاکِ حمل و نقل پیاده مداری است، وجود پیاده‌روهای توسعه یافته، اصولی و قابل استفاده یکی از معیارهای توسعه یافتگی شهرها است که آنگونه که شایسته بوده است در مشهد به آن پرداخته نشده است.

وی ادامه داد: در مدت زمان باقیمانده با شعار نهضت پیاده‌روسازی توجه ویژه به این مهم مبذول و در اصلاح بودجه نیز مبلغ مناسبی به بودجه سال ۹۹ اضافه شد و شهرداری در تلاش است که مطالعات سایر محورها را برای درج در بودجه سال ۱۴۰۰ برساند که با انجام آن، مردم مشهد شاهد تغییرات قابل توجهی در شکل و شمایل معابر شهری خواهند بود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد تکمیل محورهای تشرف به حرم رضوی، مسیرهای تفرجگاهی، مسیرهای پاخوردار و اجرای مسیرهایی که باعث پیوستگی بیشتر مسیرهای دوچرخه می‌شوند را از دیگر اقدامات در این زمینه عنوان و خاطرنشان کرد: سعی شده که در کنار این موارد توزیع مناسب بین مناطق شهری انجام شود و خواسته‌های مناطق نیز مدنظر قرار گیرد و حتماً طرح‌هایی تعریف شود که مطالعات آن کامل باشد.

وی گفت: پیگیر ایجاد یک اپلیکیشن نیز هستیم که مردم به وسیله آن بتوانند قدم‌های روزانه خود را ثبت کنند و در قبال آن به نحو مناسب تشویق شوند. کمپین‌های "راه برو جایزه بگیر" و "رکاب بزن جایزه بگیر" در دست برنامه‌ریزی و پیگیری است که امیدوارم تا انتهای سال و مناسب شدن هوای مشهد تکمیل شود.

ریاضی با بیان اینکه توسعه مسیرهای دوچرخه، طرح مطالعات جامع برقی سازی حمل و نقل شهر مشهد و حمایت از توسعه موتور سیکلت‌های برقی نیز از دیگر اقدامات برای تحقق حمل‌ونقل پاک است، تصریح کرد: در راستای حمل و نقل پاک، به انجام رساندن پروژه دوچرخه‌های اشتراکی شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی و ورود ناوگان جدید اتوبوس و مینی بوس توسط سازمان اتوبوسرانی یا احداث مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین در سازمان بار، تکالیفی بوده که برای هر کدام از سازمان‌ها و شرکت‌های زیر مجموعه حمل و نقل شهرداری تعیین شده است

وی اظهار کرد: تحول عظیم در هوشمندسازی تاکسی‌ها با اجرای طرح MDT در تاکسیرانی، مسیریابی، نظارت آنلاین و لحظه‌ای ناوگان، ارسال پیام بین تاکسیران و سازمان به صورت آنلاین، پرداخت کرایه با کیف پول و QR کد، تبلیغات و نمایش فیلم، امکان ارتباط مسافر و سازمان به‌صورت برخط، از جمله فعالیت‌های شورای پنجم در تحقق حمل و نقل هوشمند است.

کد خبر 461518

منبع: ایمنا

کلیدواژه: هوشمندسازي حمل و نقل هوشمند حمل و نقل پاک شهرهاي پياده محور حمل و نقل عمومي شوراي شهر مشهد مسعود ریاضی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شورای شهر مشهد کمیسیون عمران حمل و نقل پروژه ها نقل پاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۵۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش محوری کارگران در تحقق شعار سال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل در حال حاضر ۲۷ هزار کارگر در واحدهای تولیدی دارای پروانه کسب در راستای توسعه اقتصادی استان، فعالیت می کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نقش محوری کارگران در تحقق شعار سال
  • ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان/ ایمنی در همه کارها اولویت دارد
  • بازنگری در مکان‌یابی پل‌های عابر پیاده در قم/۱۰ پل عابر پیاده مکانیزه اجرایی می‌شود
  • ضرورت تسهیل مسیرهای حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران
  • توجه مدیریت شهری به توسعه زیرساختی شهر چالوس
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد