Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@08:27:31 GMT

رشد ۱۸ درصدی سهم گیلان از اعتبارات تملک استانی

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۲۵۷۹۲

رشد ۱۸ درصدی سهم گیلان از اعتبارات تملک استانی

به گزارش خبرنگار مهر، شراره کاووسی ظهر دوشنبه در نشست خبری تصویری با خبرنگاران به ابلاغ ۹۴۱ میلیارد تومان اعتبار برای امسال اشاره و با بیان اینکه ۵۰ درصد آن مربوط به اعتبارات متوازن است، گفت: بیشترین سهم مربوط به تملک دارایی استان با مبلغ ۲۳۵ میلیارد تومان بوده که حدود ۴۴ درصد رشد اعتباری داشته است.

وی با اشاره به اینکه سهم ارزش افزوده نسبت به سال قبل ۲۵ درصد افزایش یافته است، افزود: دولت با وجود مشکل تحریم و شیوع کرونا در تخصیص‌ها مبلغ را افزایش داده و تمرکز بیشتر بر این است که تخصیص‌ها به صورت نقدی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان به ابلاغ ۲۳۶ میلیارد تومان اعتبار در بحث تملک استانی اشاره کرد و گفت: ۱۷۶ میلیارد تومان معادل ۷۵ درصد اعتبار تخصیص یافته که در مقایسه با سال گذشته با رشد ۲۰ درصدی همراه بوده است.

تخصیص ۷۵ درصدی اعتبارات توسعه و تکمیل راه‌های روستایی گیلان

کاووسی اظهار داشت: میزان، ۲۷ صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده مربوط به تأمین مالی پروژه‌های ورزشی، ۳۱ درصد است که این میزان در سال گذشته ۸ درصد بود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۷۵ درصد اعتبارات مربوط به توسعه و تکمیل راه‌های روستایی گیلان تخصیص یافته است، ادامه داد: میزان تخصیص‌ها امسال نسبت به سال گذشته شرایط مطلوب‌تری دارد.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با بیان اینکه امسال ۳۳ طرح پروژه ملی خاص مربوط به استان داریم که اعتبارات مصوب شده برای آن ۳۰۵ میلیارد تومان است، عنوان کرد: ۳۳ طرح ویژه استانی نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به تخصیص ۸۴ درصدی ردیف‌های مختلف اعتباری برای استان گیلان، افزود: این معادل ۳۸۰ میلیارد تومان از ۴۵۲ میلیارد تومان اعتبار مربوط به ردیف‌های مختلف استان ۳۸۰ است.

کاووسی تصریح کرد: از این میزان اعتبار تخصیص یافته ۱۲۶ میلیارد تومان مربوط به طرح‌های استانی ویژه است که امسال ۸۱ درصد رشد داشتند.

وی با اشاره به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، گفت: تاکنون ۱۵۸ میلیارد تومان ابلاغ اعتبار داشتیم که ۱۰۰ درصد آن تخصیص یافته و برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام استان ۵۲ پروژه احصا شده و برای پروژه‌های خاتمه یافتنی نیز ۲۵ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.

پیش بینی درآمد بیش از ۲۳۰۰ میلیارد تومانی برای سال آینده گیلان

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با اشاره به پیش بینی درآمد دو هزار و ۳۱۳ میلیارد تومانی برای سال آینده برای این استان، افزود: از این نظر در جایگاه شانزدهم کشور قرار داریم و در مقایسه با سال گذشته رشد ۲۷ درصدی را شاهد هستیم.

کاووسی خاطرنشان کرد: ۹ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان برای میزان مصارف منابع استان گیلان در سال آینده پیش‌بینی شده که هزینه‌های جاری است و ۸۵۴ میلیارد تومان آن مربوط به ۲۴ دستگاه اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه میزان اعتبارات تملک دارایی استان گیلان ۴۲۷ میلیارد تومان است و در این باره جایگاه چهاردهم کشور را داریم، افزود: میزان اعتبارات متوازن هزار و ۷۸ میلیارد تومان است که در این خصوص نیز رتبه ۱۱ کشوری را داریم.

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان گفت: ۴۲۴ میلیارد تومان اعتبار مربوط به طرح‌های استانی ویژه است و به لحاظ سهم خواهی از بودجه ملی جایگاه خوبی نسبت به سایر استان‌ها داریم.

رشد ۱۸ درصدی سهم گیلان در اعتبارات تملکی

کاووسی با بیان اینکه سهم گیلان در حوزه اعتبارات تملک استانی ۱۸ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته ایم، افزود: در حوزه نفت و گاز نیز نسبت به سال قبل اعتبارات استان رشد داشته و امسال ۶.۱ درصد است.

وی با بیان اینکه در حوزه اعتبارات متوازن نسبت به سال قبل ۹۳ درصد رشد داریم، ادامه داد: ۳۵ درصد از اعتبارات استان مربوط به اعتبارات متوازن است.

کاووسی با اشاره به اینکه برای سال آینده ۴۴ پروژه ملی برای گیلان پیش بینی شده که برخی از آنها نیز جدید هستند، تصریح کرد: ۳۳ پروژه استانی ویژه نیز برای سال آینده در گیلان پیش‌بینی شده است.

کد خبر 5095740

منبع: مهر

کلیدواژه: اعتبارات سازمان برنامه و بودجه گیلان ویروس کرونا شیراز آمار کرونا بوشهر شهرکرد شیوع کرونا گرگان محدودیت های کرونایی آیت الله یزدی شهرستان کرج کرمانشاه آلودگی هوا عکس استانها تبریز سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان میلیارد تومان اعتبار اعتبارات متوازن نسبت به سال قبل برای سال آینده اعتبارات تملک پیش بینی شده تخصیص یافته سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۵۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت چهار میلیون و ۲۸۲ هزار تردد بین استانی در فروردین امسال

به گزارش جام جم آنلاین همدان، مهرداد آهکی با اشاره به تعداد سامانه های حمل و نقل هوشمند موجود در استان اظهار داشت: تعداد دستگاه‌های ترددشمار 80 محور، دوربین‌های ثبت تخلف سرعت 98 ایستگاه موجود و 79 ایستگاه فعال (آنلاین )، توزین در حال حرکت 4 دستگاه موجود و 3 دستگاه فعال، دوربین‌های نظارت تصویری 29 ایستگاه، تابلوهای پیام متغیر خبری( vms) 6دستگاه و ردیاب‌های جغرافیایی ماشین‌آلات راهداری (GPS) 365 دستگاه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان به بیان مقایسه تردد ماهانه بین استانی (مجموع تردد ورودی به استان و خروجی از استان) اشاره کرد و افزود: بیش از چهار میلیون و ۲۸۲ هزار تردد بین استانی کل وسایل نقلیه در فروردین ۱۴۰۳ بوده است که ۲۵ % افزایش نسبت به ماه گذشته ۱۴۰۲ و ۵ % افزایش نسبت به ماه مشابه سال گذشته داشته است.

وی همچنین آمار روند روزانه تردد بین استانی فروردین ماه را بیان کرد و گفت: متوسط تردد بین استانی روزانه فروردین سال جاری ۱۳۸ هزار و ۱۴۵ وسیله نقلیه بوده است.

آهکی بیان کرد: بیشینه مجموع تردد ورود و خروج به استان در روز ۲۴ فروردین ۱۷۵ هزار و ۱۶۲ وسیله نقلیه و درصد وسایل نقلیه سنگین ۱۴ درصد بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان در ادامه به بیان وضعیت انباشت و تخلیه (تفاضل خودروهای ورودی و خروجی به اضافه انباشت/تخلیه روز قبل) وسایل نقلیه فروردین‌ ماه پرداخت و گفت: بیشینه تخلیه وسایل نقلیه از استان در ماه فروردین در روز ۱۹ فروردین به میزان منفی ۴۳ هزار و ۵۶۴ وسیله نقلیه بوده است.

وی عنوان کرد: در خصوص محورهای دارای بیشترین تردد در فروردین ماه هم باید گفت که سه راهی بهار -همدان (مهدی آباد) با متوسط تردد روزانه ۴۰ هزار و ۷۴۰ بیشترین تردد را داشته است.

آهکی ادامه داد: محور همدان – سه‌راهی بهار (مهدی آباد)، همدان – کوریجان، کوریجان – همدان و آزادراه همدان – ساوه (چپقلو) از دیگر محورهای پرتردد استان بوده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده ای استان همدان افزود:‌ سه‌راهی بهار – همدان(مهدی آباد)، همدان – کوریجان، همدان – سه‌راهی بهار (مهدی آباد)، قروه – صالح آباد و کوریجان – همدان از محورهای دارای بدترین سطح سرویس بوده‌اند.

وی همچنین به بیان مقایسه تردد محورهای استان در فروردین امسال با سال گذشته اشاره کرد و گفت: در اکثریت محورهای دارای بیشترین تردد استان شاهد افزایش تردد نسبت به سال گذشته بوده‌ایم.

آهکی افزود: در خصوص سهم مبدا تردد پلاک‌های مشاهده شده در استان در فروردین ماه سال جاری نیز باید گفت که براساس اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک‌خوان از ابتدای فروردین ماه یک میلیون و ۳۳۰ هزار پلاک خودرو یکتا در محورهای‌برون شهری استان رویت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با بیان اینکه از این پلاک‌ها یک میلیون و ۲۱۶ هزار پلاک مربوط به وسایل نقلیه شخصی بوده است، ادامه داد: ترکیب مبدا استانی این پلاک‌ها نیز به این صورت است که ۳۲ درصد مربوط به استان همدان، ۳۱ درصد مربوط به استان تهران، هشت درصد کرمانشاه، چهار درصد کردستان و مابقی مربوط به لرستان، البرز،‌ مرکزی، قم، اصفهان و سایر استان‌ها بوده است.

وی افزود: بیشینه حضور وسایل نقلیه غیربومی بر‌اساس پلاک خوانده شده توسط سامانه‌های پلاک‌خوان در بازه فروردین ماه در روزهای چهار و ششم فروردین و معادل ۵۱ درصد کل وسایل نقلیه مشاهده شده بوده است.

آهکی ادامه داد: از ابتدای ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱ درصد سهم وسایل نقلیه غیر بومی در استان کاهش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان همدان همچنین به سهم ماندگاری وسایل نقلیه در استان در فروردین ماه سال جاری پرداخت و گفت: ماندگاری وسایل نقلیه در استان نشان‌دهنده آن است که در ماه فرروردین تقریبا ۱۶۷ هزار وسیله نقلیه، معادل ۲۰ درصد از کل وسایل نقلیه غیربومی مشاهده شده، در استان بین ۱ تا ۴ روز در استان اقامت داشتند.

وی همچنین به مقاصد وسایل نقلیه در کشور در فروردین ماه اشاره و خاطرنشان کرد: براساس اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک‌خوان یک میلیون و ۱۹۶ هزار وسیله نقلیه از استان همدان در سایر استان‌ها مشاهده شده است و استان‌های مرکزی، تهران و قم بیشترین سهم مقاصد سفر را در استان‌ها داشته‌اند.

دیگر خبرها

  • رتبه دوم تردد بین استانی به بوشهر رسید
  • ترددهای بین استانی در بوشهر ۲۵ درصد افزایش یافت
  • پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی پل سفیدرود
  • ثبت چهار میلیون و ۲۸۲ هزار تردد بین استانی در فروردین امسال
  • پیشرفت ۹۸ درصدی طرح‌های عمرانی با اعتبارات آلایندگی در بندرماهشهر
  • تحقق ۱۳۱ درصدی صدور سند مالکیت شهری و روستایی در گیلان
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ مشخص شد
  • بازسازی ۷۵ درصدی گنبد یخدان میرفتاح ملایر