Web Analytics Made Easy - Statcounter

جدیدترین اخبار کرونایی از اروپا نشان می‌دهد که کشورها در آستانه تعطیلات کریسمس یکی پس از دیگری قرنطینه سراسری را در دستور کار قرار می‌دهند و رئیس جمهور آلمان هم شرایط کرونایی در کشورش را جدی دانسته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم کرونا و عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن همچنان در اتحادیه اروپا ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

قرنطینه سراسری در هلند هم اعمال می‌شود

جدیدترین اخبار کرونایی از اروپا حاکی از آن است که هلند هم در آستانه قرنطینه سراسری قرار دارد. به دلیل افزایش چشمگیر شمار مبتلایان به کرونا در این کشور کابینه دولت در نشست بحران درباره تشدید محدودیت ها تصمیم گیری می کند.

وزیر بهداشت هلند شرایط را بسیار جدی عنوان کرده و اظهار داشته است که بیمارستان ها به ندرت می توانند در برابر این فشار بالا استقامت کنند. از اواسط اکتبر محدودیت ها در کشور هلند تمدید شده است.

حدود 6 هفته است که در یونان محدودیت های شدیدی برای مهار کرونا حاکم است. حالا یونان می خواهد این محدودیت ها را کمی کاهش دهد.

یونان که حدود 11 میلیون سکنه دارد روز یکشنبه از 693 مورد ابتلای جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داد. 3625 نفر در این کشور از زمان شیوع کرونا جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند.

درخواست ایتالیا برای شروع هم زمان واکسیناسیون در همه کشورهای اروپایی

کمیسر کرونای دولت ایتالیا درخواست کرده که اولین واکسیناسیون علیه کرونا باید در همه کشورهای اروپایی به صورت هم زمان انجام شود. وی درباره اینکه این روز چه روزی خواهد بود و چه تعداد در سطح اتحادیه اروپا باید واکسینه شوند چیزی نگفت.

وی اعلام کرد که اولین مرحله واکسیناسیون در ایتالیا احتمالا اواسط ژانویه خواهد بود. به گفته وی در اولین مرحله ساکنان خانه های سالمندان و پرسنل آن که حدود 1.8 میلیون نفر هستند واکسینه می شوند.

هشدار به کشورهای صنعتی درباره تقسیم ناعادلانه واکسن

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی ( OECD) به آلمان و دیگر کشورهای صنعتی درباره موضع خودخواهانه در استراتژی واکسیناسیون علیه کرونا هشدار داده و گفته است: برخی کشورها خیلی واکسن دارند و برخی اصلا ندارند.

"خوزه آنگل گوریا"، دبیر کل سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در گفتگو با روزنامه دی ولت آلمان این پرسش را مطرح کرده است: چرا ما به 5 میلیارد نفری که در کشورهای فقیرتر زندگی می کنند فکر نمی کنیم؟ وی تاکید کرد که واکسن کرونا باید عادلانه تر تقسیم شود.

وی تاکید کرد: این ویروس تازه زمانی شکست خواهد خورد که در همه جای دنیا مغلوبه شود.

اعمال قرنطینه سراسری در لیتوانی

دولت جدید لیتوانی هم برای مهار کرونا و به دلیل افزایش چشمگیر آمار مبتلایان قرنطینه سراسری اعلام کرده است. این محدودیت های شدید از روز چهارشنبه در این کشور برقرار می شود. این شرایط قرنطینه‌ای بر اساس تصمیمات اتخاذ شده تا 31 ژانویه سال 2021 برقرار خواهد بود.

در لیتوانی از زمان شیوع کرونا بیش از 93 هزار نفر به کرونا مبتلا شده و 815 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

هشدار مقام‌های آلمانی درباره عواقب عدم پایبندی به محدودیت‌های سخت

مقامات آلمانی در آستانه اعمال قرنطینه سخت در کشورشان برای مهار کرونا از این محدودیت ها استقبال کرده و درباره عواقب عدم رعایت کامل آن هشدار دادند.

آلمان برای مقابله با بحران کرونا از روز چهارشنبه قرنطینه سراسری را در این کشور اعمال می کند و این محدودیت های شدید حداقل تا 10 ژانویه در این کشور برقرار خواهد بود.

بسیاری از سیاستمداران و مقامات آلمانی از اعمال این محدودیت ها استقبال کرده‌اند.

"کارل لایترباخ"، از سیاستمداران حزب سوسیال دموکرات و مشاوران کرونایی دولت مرکل در پیامی توئیتری از اعمال این محدودیت ها استقبال کرده و بر لزوم اجرای سریع تر آن تاکید کرد.

لایترباخ در عین حال در این باره ابراز تردید کرد که تا 10 ژانویه بتوان با این محدودیت ها نرخ مبتلایان را به اندازه ای رساند که دنبال کردن زنجیره سرایت ها برای کادر درمان حاصل شود. وی تاکید کرد که در این صورت باید این محدودیت ها تمدید شود.

"مارکوس زودر"، نخست وزیر ایالت بایرن و رئیس حزب سوسیال مسیحی آلمان هم خواستار اجرای حداکثری محدودیت های تصمیم گرفته شد و گفت: کرونا از کنترل خارج شده است. بنابراین ما باید اکنون قاطعانه عمل کنیم. وی هشدار داد که در صورت عدم پایبندی کامل به این قوانین آلمان می تواند به معضلی برای اروپا تبدیل شود.

مرگ یک آلمانی در هر 3 دقیقه بر اثر کرونا

این سیاستمدار بلند پایه آلمانی گفت: هر سه دقیقه یک نفر در آلمان در اثر ابتلا به کرونا جان می دهد و ما باید به والدین و پدربزرگ ها و مادربزرگ های خود فکر کنیم.

"کریستین لیندر"، رئیس حزب لیبرال دموکرات آلمان هم این محدودیت های شدید اعمال شده را به عنوان ترمز اضطراری ارزیابی کرده و در عین حال گفت: این ترمز اضطراری جایگزین یک استراتژی بلند مدت به ویژه برای محافظت از گروه های خطر نیست. اکنون باید از دوران قرنطینه برای توسعه یک استراتژی بلند مدت استفاده شود.

"آنتون هوفرایتر"، رئیس فراکسیون سبزها در پارلمان آلمان هم تصمیمات دولت برای تشدید محدودیت ها را تمجید کرده و این اقدامات را یک نقطه عطف سخت برای خیلی ها ارزیابی کرده و گفت: شرایط در کشور درماتیک است. دولت فدرال آلمان باید در این اوضاع اطمینان حاصل کند که کمک های اقتصادی محدود نشده است.

هشدار درباره رکود اقتصادی جدید در آلمان

انستیتوهای مهم اقتصادی در آلمان به دلیل تشدید محدودیت های مقرر در کشورشان که از روز چهارشنبه آغاز می شود درباره رکود جدید اقتصادی هشدار داده‌اند.

"یورگ کرومر"، اقتصاد دادن ارشد کامرز بانک آلمان در گفتگویی اعلام کرده که آلمان باید خود را برای رکود اقتصادی دومی آماده کند.

وی همچنین گفته است: خطرات اقتصادی به صورت قابل توجهی افزایش پیدا کرده چرا که یک کانال مهم فروش صنعت آلمان با تعطیلی خرده فروشی ها بسته شده است. به گفته وی به این ترتیب بیش از هر زمان دیگری کاهش تولید ناخالص ملی در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی پیش بینی می شود. این مقام اقتصادی گفت: ما انتظار کاهش تولید ناخالص ملی حدود یک درصدی نسبت به 3 ماهه قبلی را داریم.

شمار قربانیان کرونا در روسیه از 47 هزار نفر گذشتکرونا در آلمان| هشدار درباره عواقب وخیم عدم پایبندی به محدودیت‌ها/ مرگ یک نفر در هر 3 دقیقهآخرین آمار جهانی کرونا/ مرگ 1379 آمریکایی در 24 ساعت گذشته +جدول تغییراتکرونا|هشدار مقام‌های اقتصادی آلمان درباره رکود اقتصادی جدیدکرونا در اروپا| از اعمال قرنطینه سراسری در آلمان تا صعود ایتالیا به جایگاه دارنده بیشترین مرگ‌ها

به گفته این مقام اقتصادی در آلمان از آنجایی که قسمت عمده‌ای از اوایل سال 2021 احتمالا تحت تاثیر قرنطینه سراسری قرار خواهد گرفت انتظار کاهش مجدد بازده اقتصادی در سه ماهه ابتدایی این سال وجود دارد.

رئیس انستیتو تحقیقات اقتصادی در آلمان (DIW) هم درباره عواقب منفی یک قرنطینه طولانی تر در آلمان هشدار داده است.

رئیس این انستیتوی مهم اقتصادی در آلمان تداوم قرنطینه را عامل خسارات اقتصادی قابل توجه به کشور دانسته است.

"آرمین لاشت"، نخست وزیر ایالت "نوردراین- وست فالن" آلمان هم به شهروندان درباره در پیش رو بودن دورانی سخت هشدار داده است.

وی گزارش ها از بخش های مراقبت های ویژه آلمان را دراماتیک ارزیابی کرده است. به گفته وی از اکتبر شمار بیماران بستری شده در این بخش ها در ایالت تحت حاکمیت وی چهار برابر شده است.

اعتراضات ضد محدودیت‌ها در دوسلدورف

مخالفان محدودیت های کرونایی هم روز گذشته با رژه خودروها در دوسلدورف اعتراض کردند.

این اعتراضات بعد از تصمیم گیری دولت برای تشدید محدودیت ها برگزار شد. یکی از معترضان اعلام کرد که این محدودیت های جدید صدها هزار جایگاه شغلی را نابود می کند.

اشتاین مایر: شرایط کرونایی بسیار جدی است

فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهور آلمان همم در آستانه آغاز دوران قرنطینه سخت در آلمان انسان ها را به حفظ انسجام و اطمینان با وجود محدودیت ها فراخوانده و اعلام کرد: من اطمینان دارم که مسئولیتی که ما اکنون از خود نشان می دهیم و بارهایی که ما اکنون و مدتی دیگر باید متحمل شویم بی فایده نیست. این فشارها پایان کرونا را برای ما نزدیکتر می کند.

وی روز دوشنبه در سخنانی گفت :هفته آینده آزمونی برای همه ما است. اشتاین مایر شرایط کرونایی را بسیار جدی ارزیابی کرده و از شهروندان خواست جشن های کریسمس و خریداری هدایا را به بعد موکول کنند و سلامت خود و اطرافیان را در اولویت قرار دهند.

وی درباره خطر از کنترل خارج شدن کرونا سخن گفته و تاکید کرد: هدف ما باید این باشد که شمار مبتلایان را کاهش دهیم و پایین نگه داریم. این تنها زمانی اتفاق می افتد که ما در هفته های آینده ارتباطات خود را کاملا محدود کنیم.

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای حدود 16362 نفر دیگر به کرونا در عرض 24 ساعت و 188 مرگ کرونایی در این مدت خبر داد.

کرونا عامل کاهش درآمد شهروندان آلمانی

نتایج یک بررسی هم نشان می دهد که بحران کرونا به کاهش درآمد اکثر شهروندان آلمانی منجر شده است. روزنامه زوددویچه سایتونگ با استناد به یک بررسی موسسه علوم اقتصادی و اجتماعی (WSI) نوشت: در ماه نوامبر 40 درصد از از کارمندان از کاهش درآمد خود خبر داده‌اند. بر این اساس نسبت کسانی که در نتیجه بحران کرونا در آمد خود را از دست داده و یا در حال از دست دادن هستند از ماه ژوئن حدود 8 درصد افزایش پیدا کرده است.

پیش بینی انجمن بیمارستان‌های آلمان درباره افزایش بستری‌ها در آی‌سی‌یوها

انجمن بیمارستان های آلمان هم با وجود اعمال قرنطینه پیش بینی می کند که تعداد بیماران در بخش های مراقبت های ویژه آلمان همچنان افزایش یابد. "گرالد گاس"، رئیس این نهاد بهداشتی در آلمان در این باره گفت: در دو هفته آینده آمار مبتلایان در کشورمان همچنان افزایش خواهد یافت. قرنطینه با تاخیر تاثیرات خود را نشان می دهد.

وی پیش بینی کرد که شمار بیماران بستری در بخش های مراقبت های ویژه از حدود 4500 نفر فعلی به 5 هزار نفر افزایش یابد.

قرنطینه سراسری در دستور کار دولت ایتالیا

ایتالیا هم قرنطینه‌ای مشابه آلمان برای تعطیلات را در دستور کار قرار داده است. رسانه های ایتالیایی گزارش دادند که دولت ایتالیا می تواند از 24 دسامبر تا حداقل 2 ژانویه تمام کشور را منطقه کرونایی قرمز اعلام کند. به این ترتیب محدودیت های آمد و شد و تعطیلی کسب و کارها گسترش می یابد. قرار است امروز (دوشنبه) نخست وزیر ایتالیا با کابینه خود در این باره مذاکراتی را انجام دهد.

شب گذشته نهادهای بهداشتی ایتالیا از ابتلای 17938 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت و 484 مرگ کرونایی جدید در این مدت خبر دادند.

جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در کشورهای مهم اروپایی

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 2376852 نفر به کرونا مبتلا شده و 57911 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم تا به حال 1849403 نفر به کرونا مبتلا شده و 64170 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم تا به حال 1843712 نفر به کرونا مبتلا شده و 64520 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در اسپانیا هم تا به حال 1741439 نفر به کرونا مبتلا شده و 47624 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان داده‌اند.

در آلمان هم تا به حال 1338483 نفر به کرونا مبتلا شده و 22406 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان داده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اروپا ویروس کرونای جدید ویروس کرونا اروپا ویروس کرونای جدید ویروس کرونا نفر به کرونا مبتلا شده قرنطینه سراسری تشدید محدودیت ها اقتصادی در آلمان محدودیت ها اعمال قرنطینه ارزیابی کرده درباره عواقب هم تا به حال هشدار داده آلمان هم پیش بینی بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۶۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم کاهش نرخ رشد ۱۲ ماهه نقدینگی/مهار خلق پول در بانک‌ها و موسسات اعتباری ناتراز

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در واکنش به مباحث مطرح شده اخیر، مدیریت رشد نقدینگی در اقتصادی کشور در دوره اخیر را در وضعیتی کاملا با ثبات و برخلاف ادعاهای مطرح شده توسط برخی رسانه‌ها و افراد دانست.

به گزارش ایسنا، مصطفی قمری وفا در صفحه ایکس نوشت:

«قطعا روند صعودی رشد نقدینگی و ثبت ارقام بی‌سابقه این متغیر در پایان سال ۱۳۹۹ و نیمه اول سال ۱۴۰۰ مسئله‌ای بس نگران کننده بود که تداوم آن می‌توانست اقتصاد کشور را با معضلات و مخاطرات گوناگونی مواجه سازد و ضمن افزایش نااطمینانی‌ها در تصمیمات خرد فعالان اقتصادی کشور، آثار مخربی بر متغیرهای کلان اقتصای بوجود آورد.

حال که حدود دو سال از آن مقطع نگران کننده گذشته است، متغیرهای پولی کشور در وضعیت نسبتاً پایداری قرار گرفته‌اند و آمارها حاکی از تحقق اهداف بانک مرکزی در کنترل رشد نقدینگی و قرار گرفتن در محدوده‌های تعیین شده دارد.

مرور مسیر طی شده نشان دهنده آن است که نرخ رشد دوازده‌ماهه نقدینگی از ۴۲.۸ درصد در پایان مهرماه ۱۴۰۰ طی یک روند نزولی به۳۱.۱ درصد در پایان سال ۱۴۰۱ و متعاقبا به ۲۴.۳ درصد در پایان سال ۱۴۰۲ رسیده است.

ارقام فوق به خوبی بیانگر توفیق بانک مرکزی در اجرای سیاست کنترل مقداری ترازنامه بانک‌ها و دستیابی به اهداف کنترل رشد کل‌های پولی و مدیریت رشد نقدینگی در محدوده هدف تعیین شده برای سال ۱۴۰۱ (۳۰ درصد) و سال ۱۴۰۲ (۲۵ درصد) می‌باشد.

البته در سال ۱۴۰۳ نیز همچنان هدف کنترل رشد نقدینگی از طریق استفاده از مجموعه ابزارهای سیاست پولی از جمله کنترل رشد ترازنامه بانک‌ها با قدرت بیشتری پیگیری خواهد شد و بر این اساس هدف رشد نقدینگی ۲۳ درصد با دامنه نوسان مثبت و منفی ۲ درصد در راستای دستیابی به هدف مهار تورم تا نقطه مطلوب و نیز کمک به رشد اقتصادی تعیین شده است.

لازم به ذکر است که در دوره اخیر، بانک مرکزی توجه ویژه‌ای به کنترل خلق پول بانک‌ها داشته و دستاورد مهم بدست آمده در زمینه کاهش رشد نقدینگی به طور مشخص از طریق تنظیم و اعمال جدی سیاست کنترل مقداری ترازنامه بانک‌ها حاصل شده است.

در این چارچوب، #بانک_مرکزی در راستای کنترل رشد خلق پول بانک‌ها و موسسات اعتباری، در سال ۱۴۰۱ ضوابط ناظر بر کنترل مقداری ترازنامه بانک‌ها را تکمیل و اصلاح نمود و علاوه بر کنترل دارایی‌ها، کنترل بدهی‌های ترازنامه بانک‌ها (بویژه بانک‌های ناتراز و ناسالم) را در دستور کار قرار داد.

همچنین در سال۱۴۰۱ بانک مرکزی در جهت دستیابی به هدف رشد نقدینگی تعیین شده با پیگیری جدی سیاست کنترل مقداری رشد ترازنامه بانک‌ها و موسسات اعتباری و جریمه بانک‌های متخلف از طریق افزایش نسبت سپرده قانونی و همچنین افزایش ۰.۵ واحد درصدی نسبت سپرده قانونی بانک‌های تجاری اقدامات موثری را در جهت کنترل و کاهش قدرت خلق پول بانکها و در نهایت کاهش رشد نقدینگی انجام داد.

در دیماه سال ۱۴۰۲ نیز بانک مرکزی با هدف مدیریت رشد نقدینگی و اطمینان از تحقق اهداف تعیین شده در رابطه با کنترل کل‌های پولی اقدام به افزایش ۰.۵ واحد درصدی سپرده قانونی بانک‌ها و موسسات اعتباری نمود.

با توجه به مطالب ذکر شده و بررسی آمارهای مربوطه ملاحظه می‌شود که مدیریت رشد نقدینگی در اقتصادی کشور در دوره اخیر، در وضعیتی کاملا با ثبات و برخلاف ادعاهای مطرح شده توسط برخی رسانه‌ها و افراد بوده است.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تشدید انتقادها از خشونت پلیس آلمان علیه حامیان فلسطینیان
  • اعمال محدودیت تردد در ۵محور آزاد راهی و شریانی کشور
  • فیلم/ یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین
  • ببینید | یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین
  • برچیدن کمپ اعتراضی حامیان فلسطین در برلین توسط پلیس
  • تداوم کاهش نرخ رشد ۱۲ ماهه نقدینگی/ مهار خلق پول در بانک‌ها و موسسات اعتباری ناتراز
  • تداوم کاهش نرخ رشد ۱۲ ماهه نقدینگی/مهار خلق پول در بانک‌ها و موسسات اعتباری ناتراز
  • تداوم کاهش نرخ رشد نقدینگی | خلق پول بانک‌ها و موسسات ناتراز محدود شد
  • تداوم کاهش نرخ رشد نقدینگی/ خلق پول بانک‌ها و موسسات ناتراز محدود شد
  • تداوم کاهش نرخ رشد نقدینگی