Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عبدالله بحرالعلومی بعدازظهر امروز در نشست خبری بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان اردبیل اظهار کرد: بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان اردبیل با راهیابی ۷ اثر برتر آغاز به کار کرد.

وی افزود: اختتامیه  این جشنواره در بیست و هشتم آذرماه برگزار خواهد شد که قرار است ۲ اثر از این جشنواره به جشنواره بین‌المللی فجر راه پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به حضور ۲ اثر تئاتر از استان اردبیل در جشنواره بین‌المللی فجر، بیان کرد: حضور ۲ اثر از استان اردبیل در جشنواره فجر نشانگر قدرت و قوت حوزه هنر به خصوص تئاتر استان اردبیل است.

بحرالعلومی ادامه داد: هنرمندان عزیز در ایام کرونا نیز با همت و اراده قوی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کارهای هنری را ادامه داده و به خوبی پیش بردند.

وی مشکلات حوزه هنرمندان را غیرقابل انکار دانست و اذعان کرد: تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا با حمایت‌ها از هنرمندان و حل مشکلات آن‌ها، به حوزه هنر قوت ببخشیم.

آثار نمایشنامه‌نویسان اردبیل منتشر می‌شود

محمدتقی اسماعیلی، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان اردبیل نیز در این نشست از انتشار مجموعه آثار نمایشنامه‌نویسان استان اردبیل خبر داد.

 وی با اعلام این‌که تاکنون ۲ عنوان کتاب از مجموعه آثار نویسندگان استان در دوره‌های قبلی انجمن هنرهای نمایشی منتشر شده است، گفت: یکی از حرکت‌های ماندگار در توسعه و تقویت نمایشنامه‌نویسی در استان اردبیل، انتشار و معرفی آثار نویسندگان این استان است. 

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان اردبیل افزود: با توجه به ضرورت حمایت از آثار نویسندگان استان، فراخوان چاپ مجموعه آثار نویسندگان استان در سوم مهرماه سال‌جاری از طریق فضاهای مجازی و اجتماعی، درگاه ایران تئاتر و سایت‌ها و پورتال‌های مختلف فرهنگی و هنری منتشر و این اطلاعیه به تک تک نویسندگان و نمایشنامه‌نویسان استان ارسال شد.

اسماعیلی با اعلام این‌که با درخواست هنرمندان و نویسندگان استان اردبیل این فراخوان تا پنجم آبان تمدید شد، گفت: در مجموع تعداد ۳۰ اثر از ۱۸ نویسنده استان به دفتر انجمن ارسال شده است.

وی با اعلام این‌که در نظر است ۱۴ عنوان نمایشنامه در قالب ۲ کتاب منتشر و به هنرمندان و نویسندگان استان اردبیل اهدا شود، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا پایان جشنواره تئاتر استانی از این ۲ مجموعه رونمایی شود.

- انتهای پیام/۳۴۶۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان اردبیل فرهنگ جشنواره تئاتر نویسندگان استان آثار نویسندگان استان اردبیل تئاتر استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۶۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت

به گزارش قدس خراسان و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی، تئاتر ۴۴۴ اثری از گروه تئاتر شهیدانه مشهد به عنوان گروه برگزیده تئاتر مساجد خراسان رضوی برای شرکت در جشنواره کشوری تئاتر مساجد انتخاب شد.

این جشنواره با حضور ۱۲ گروه نمایشی از سراسر کشور در روزهای ۱۸ تا ۲۱ مردادماه در شهر بافق استان یزد برگزار می‌شود که نمایش ۴۴۴ در این جشنواره حضور خواهد داشت.

گروه تئاتر شهیدانه، از جمله گروه‌های شرکت کننده در جشنواره تئاتر مساجد مشهد است که با نمایش ۴۴۴ و به نمایندگی از پایگاه مقاومت بسیج شهید گذری مسجد صاحب‌الزمان (عج) منطقه توس مشهد در این جشنواره حضور می‌یابد.

در خلاصه این اثر نمایشی آمده است: همیشه شور و هیجان جوانی و سر نترس نوجوانی می‌تواند جرقه شروع اتفاقات بزرگی باشد، همه چیز از یک روز معمولی در یک مدرسه معمولی آغاز شد ولی بعد ...

«آیدا سروش، اسما واخری، مهدیه اکرمی، ریحانه صفری، هستی حسن زاده، زهرا سالار، الهام کاظمی، یسنا واخری، زهرا و فاطمه حسینی طوسی» بازیگران این اثر نمایشی را تشکیل می دهند.

دیگر خبرها

  • در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی
  • سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • خراسان رضوی بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور را دارد
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • حضور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی در اجرای نمایش «نظامِ ابن عربی»
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • مراسم نکوداشت اکبر زنجان‌پور با حضور استادش
  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت