Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-01@10:05:34 GMT

تمرکز بر پژوهش های تقاضا محور

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۲۶۳۹۵

تمرکز بر پژوهش های تقاضا محور

معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منظور آشنایی با عملکرد و فعالیت های مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی از این مؤسسه بازدید کرد.

به گزارش قدس آنلاین وبه نقل از روابط عمومی مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی، «دکتر غلامحسین رحیمی شعرباف»، معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن بازدید از این موسسه، صنعت غذا را با توجه به اهمیت موضوعات سلامت، ایمنی و امنیت غذایی مهمترین صنعت کشور قلمداد کرد و افزود: این صنعت به طور مستقیم با سلامت جامعه در ارتباط است و وزارت علوم از ارتقاء جایگاه این موسسه حمایت های لازم را به عمل می آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه اکثر قریب به اتفاق مراکز پژوهشی در کشور وابسته به دانشگاه ها هستند ادامه داد: موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی تنها موسسه پژوهشی مستقل کشور در حوزه غذا است که  وابسته به وزارت عتف فعالیت می کند و این امر نشان دهنده توجه ویژه این وزارت به بحث پژوهش در صنعت غذا است.
رحیمی شعرباف بیان کرد: وزارت علوم بر حمایت از این موسسه تاکید دارد و در مقابل وظیفه این مرکز پژوهشی تحکیم جایگاه خود در بین تولید کنندگان صنایع غذایی می باشد.
وی مشارکت بیرونی 96 درصدی در قراردادهای پژوهشی این موسسه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: تمرکز بیشتر بر پژوهش های تقاضا محور نکته ای کلیدی در عملکرد موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی به شمار می رود و خوشبختانه این موسسه تاکنون عملکرد قابل توجهی داشته که با توجه به گستردگی صنعت غذا باید تلاش بیشتری نسبت به رفع مشکلات صنعت غذا و چالش های پیش روی کشور داشته باشد.
دکتر «قدیر رجب زاده»، رئیس مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی نیز در این بازدید بیان کرد: شناسایی چالش های ملی در بحث ایمنی و امنیت غذایی و ارائه راهکارهای برون رفت از بحران های موجود، شامل طراحی جیره های غذایی در شرایط بحران، کاهش ضایعات مواد غذایی، ارائه دانش فنی تولید مواد اولیه در صنایع غذایی با هدف کاهش وابستگی از جمله مهمترین اقدامات این موسسه در سال های اخیر بوده است.
وی ضمن اشاره به پاسخگویی به نیازهای فناورانه 115 واحد صنعتی و سازمان اجرایی در این موسسه در بازه زمانی 98-97، بیان کرد که تعاملات موسسه و صنعت غذا در قالب همکاری با واحدهای تحقیق و توسعه، انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک و ارائه دانش فنی، ارائه خدمات آزمایشگاهی، ارائه خدمات آموزشی و دانش افزایی و ارائه خدمات مشاوره ای صورت می گیرد.
شایان ذکر است دکتر رضا نقی‌زاده، مشاور معاون پژوهش و فناوری و دکتر محمد سعید سیف مدیر کل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر رحیمی را در این سفر همراهی کردند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: وزارت عتف صنایع غذایی پژوهشی علوم و صنایع غذایی وزارت علوم صنعت غذا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۶۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرکز ویژه استان اصفهان بر تکمیل زنجیره ارزشی صادرات‌ محور

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در استان اصفهان بر زنجیره‌های ارزشی صادرات‌گرا فعالیت می‌شود، گفت: در تحلیل زنجیره ارزش علاوه بر اینکه بر چالش‌ها و تهدیدها توجه می‌شود بر فرصت‌های سرمایه‌گذاری که در زنجیره باید اتفاق بیفتد نیز تمرکز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، سیدرضا مرتضوی در جریان بازدید از غرفه اصفهان در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) اظهار کرد: این نمایشگاه یکی از فرصت‌هایی است که ما می‌توانیم توانمندی‌های استان را در حوزه تولید و فعالیت‌های اقتصادی به کشور و بازدیدکنندگان خارجی معرفی کنیم.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم شرایط رقابتی‌تری را در حوزه زنجیره‌ ارزش داشته باشیم نیاز است تا زنجیره‌ای که در آن بر اساس اولویت‌های استان مزیت داریم را شناسایی کنیم و در راستای اجرای آن برنامه‌ریزی‌های کوتاه، میان و بلند مدت داشته باشیم.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در استان اصفهان بر زنجیره‌های ارزشی صادرات‌گرا فعالیت می‌شود، گفت: در تحلیل زنجیره ارزش علاوه بر اینکه بر چالش‌ها و تهدیدها توجه می‌شود بر فرصت‌های سرمایه‌گذاری که در زنجیره باید اتفاق بیفتد نیز تمرکز می‌شود.

مرتضوی عنوان کرد: یک گفت‌وگوی اولیه در نمایشگاه می‌تواند ما را به مذاکرات و جلسات بعدی هدایت کند تا بتوانیم فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدیدی را در تکمیل زنجیره ارزش در استان داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه زنجیره ارزش به‌صورت فعال و جامع حرکت کند می‌طلبد دستگاه‌های حمایتی، تأمین زیرساخت و پشتیبانی در کنار مجموعه‌هایی که در زنجیره هستند شرایط مناسبی را در حوزه ارتباطات و تعاملات فراهم کنند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در روند زیرساخت و پشتیبانی به‌عنوان دولت تلاش کردیم تا برای حضور فعالان اقتصادی در زنجیره ارزش مشوق‌هایی را لحاظ کنیم، ادامه داد: به طوری که در تسهیلاتی که در دولت و استان مدیریت می‌شود اولویت ما برای کمک‌رسانی مجموعه‌هایی هستند که در زنجیره ارزش فعالیت می‌کنند.

مرتضوی با اشاره به اینکه در کنار زنجیره ارزش نگاهی به خوشه‌های صنعتی داریم، عنوان کرد: در دو محور شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و شرکت‌های فناور می‌توانند نقش‌آفرینی کنند.

وی ادامه داد: نخست در طول زنجیره ارزش در رشته‌های مختلف برای اینکه بتوانیم نگاه پویا و پایدارتری را تعریف کنیم نیاز به حضور واحدهای فناور داریم در این حوزه شهرک علمی و تحقیقاتی می‌تواند با ارائه پیشنهاد به زنجیره ارزش نقش مناسبی را برای شرکت‌های فناور تعریف کند.

استاندار اصفهان افزود: همچنین با توجه به تنوع ‌و گستردگی واحدهای اقتصادی، فراهم کردن ظرفیتی برای واحدهای فناور جهت حضور مؤثر در بخش‌های مختلف زنجیره ارزش، نقش دومی است که شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان می‌تواند ایفا کند.

کد خبر 749644

دیگر خبرها

  • امنیت غذایی پایدار و رونق صادرات محور؛ نقشه راه تولیدات کشاورزی است
  • تمرکز ویژه استان اصفهان بر تکمیل زنجیره ارزشی صادرات‌ محور
  • دانشگاهیان برای رفع نیازهای پژوهشی شهرداری اصفهان مشارکت کنند
  • اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد / معرفی جوان‌ترین و پیرترین استاد
  • مدرسه صادرات ایران افتتاح شد
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • برنامه‌ریزی برای پژوهش در محور‌های سوخت پاک و هوش مصنوعی
  • اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد/معرفی جوان ترین و پیرترین استاد
  • هشدار مرکز پژوهش‌های مجلس درباره سبد غذایی خانوار
  • نخستین فراخوان نیاز پژوهشی شرکت ملی حفاری ایران در سال ۱۴۰۳ منتشر شد