Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@03:50:53 GMT

لغو برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۲۶۴۲۵

لغو برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد

شصت و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد به دلیل گسترش ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ برگزار نمی‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، شصت و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد که قرار بود در تاریخ ۴ تا ۱۱ آبان‌ماه سال ۱۳۹۹ (۲۵ اکتبر تا ۱ نوامبر ۲۰۲۰) به صورت فیزیکی برگزار شود به دلیل گسترش شیوع کرونا به تعویق افتاده بود که با اعلام رسمی شورای نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد، به دلیل تشدید شیوع این ویروس، امکان برگزاری فیزیکی نمایشگاه در سال ۲۰۲۰ وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شصت و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد صرفا با هشت نشست محدود با حضور نمایندگان ناشران و نویسندگان در سالن تشریفات ساختمان نمایشگاه برگزار شد.  

با توجه به شیوع ویروس کرونا، اکثر انتشاراتی‌های صربستان تصمیم گرفتند با تخفیف‌های متنوع و از طریق شبکه‌های مجازی تازه‌های نشر خود را برای علاقه‌مندان معرفی کنند.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی منطقه بالکان و جنوب شرق اروپا به شمار می‌رود که هدف اصلی آن کمک به ناشران، نویسندگان، کتابفروشان، کتابداران، توزیع‌کنندگان کتاب و .. است تا از طریق آن بتوانند از تجربه‌های یکدیگر و شروع همکارهای‌های فرهنگی کشورهای مختلف استفاده کنند.

خانه کتاب و ادبیات ایران و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در صربستان در دوره‌های گذشته در این نمایشگاه حضور داشتند. در غرفه ایران علاوه بر ارائه بیش از ۱۰۰ اثر فارسی که به زبان صربی ترجمه شده‌اند، گوشه‌هایی از فرهنگ و تمدن ایران اسلامی نیز با آثاری مانند صنایع دستی، بروشورهای فرهنگی،  نقشه و فیلم در معرض دید علاقه‌مندان و مخاطبان قرار گرفته‌اند.

در سال ۲۰۱۶ جمهوری اسلامی ایران مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد بود و در سال ۲۰۱۸ صربستان به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کتاب نمايشگاه كتاب نمایشگاه بین المللی کتاب بلگراد کرونا در جهان نمایشگاه بین المللی کتاب بلگراد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۶۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اختتامیه چهارمین دوره جشنواره خودنویس در نمایشگاه کتاب

میرشمس‌الدین فلاح هاشمی مدیرعامل نشر صاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما  افزود؛ چهار سال از آغاز به فعالیت خودنویس می‌گذرد که سرانجام به نشر صاد رسید. در این دوره مسیر را با هدف کشف و پرورش استعداد ادامه می‌دهیم و سعی مان بر این است تا از نویسندگانی که استعداد دارند، اما جرأت انتشار ندارند و یا از شرایط انتشار اثر برخورد نیستند، ادامه می‌دهیم.

فلاح هاشمی گفت: موضوع دوره چهارم خودنویس عزت ملی و در بخش ویژه موضوع زنان تاریخ ایران را مدنظر قرار دادیم. مدیر عامل نشر صاد همچنین از ۳۵ اثر جدید انتشاراتشان در نمایشگاه سی‌وپنجمین خبر داد و افزود: از بین این اثار ۳۰ اثر مربوط به داستان و رمان و ۵ اثر پژوهشی است.

وی گفت: ۱۸ اثر از آثار داستان و رمان برای نوقلمان جشنواره «خودنویس» است.

جشنواره خودنویس بمنظور کشف استعداد‌های جوان و نوقلمان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز شد
  • نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران برگزار می‌شود
  • نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود
  • امسال بن خرید کتاب دانشجویان و طلاب چقدر است؟
  • انتشار اعلان نمایشگاه کتاب
  • بیش از ۲ هزار مسؤول برای حضور در نمایشگاه کتاب دعوت شدند
  • نشر صاد با ۱۹۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • فائضه غفار حدادی با سفرنامه حج به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • انتشارات جمکران با ۵۰۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • برگزاری اختتامیه چهارمین دوره جشنواره خودنویس در نمایشگاه کتاب