Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان فارس از انعقاد ۴ تفاهم‌نامه در نتیجه همکاری سپاه فجر با دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد و جزئیات طرح "شهید سلیمانی" را در استان فارس تشریح کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، فرخ بهارلویی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به تشریح فعالیت‌های این سازمان از سپاه فجر در مقابله با شیوع ویروس کرونا پرداخت و اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا، سپاه و بسیج با همراهی علوم پزشکی شیراز اقدامات قابل توجهی را در کنار مردم و خیران داشتند که قبل از شروع طرح شهید سلیمانی این همکاری‌ها سبب انعقاد 4 تفاهم‌نامه میان سپاه فجر فارس و علوم پزشکی شیراز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در ابتدای شیوع کرونا روسای بیمارستان‌های درگیر تقاضای نیروی کمکی داشتند اما با ورود نیروهای جهادی بسیجی، پس از مدتی این روسا با من تماس می‌گرفتند و با بیان اینکه نیروهای جهادی زیادی در بیمارستان‌های درگیر کرونا به خدمت مشغول هستند، تقاضا داشتند نیروهای داوطلب را آماده نگه داشته و به بیمارستان‌ها اعزام نکنیم چرا که نیروی زیادی در اختیار داشتند.

بهارلویی با تأکید بر همکاری‌های مشترک سپاه و علوم پزشکی از ابتدای ورود این ویروس به استان گفت: این همکاری‌ها در کشور هم به همین نسبت ادامه داشت و در این راستا هیئت اندیشه‌ورز جامعه پزشکی کشور با آسیب‌شناسی و شناسایی خلأها، به دو حوزه کمتر رسیدگی شده در شیوع این بیماری رسیدند.

به گفته وی نخستین حوزه این بود که ابتدا باید قبل از مراجعه بیمار به مراکز درمانی با شناسایی بیمار اطرافیان و محل‌های تردد را شناسایی و زنجیره را قطع کنیم، دوم اینکه بیمارنی که دوره درمان خود را در بیمارستان طی کرده بودند علی‌رغم اینکه همچنان ناقل هستند رها شده‌ و با ورود به محیط‌های اجتماعی امکان انتقال به دیگران را افزایش می‌دادند، پس باید قرنطینه بعد از بهبودی هم رعایت شود.

اجرای طرح شهید سلیمانی در نجف‌آباد؛ تهیه و توزیع بسته‌های کمک معیشتی و کپسول اکسیژن + تصویر‌طرح شهید سلیمانی در استان‌ها‌ ـ 1| قطع کامل زنجیره کرونا با اجرای طرح شهید سلیمانی‌ / 284 تیم در بوشهر برای اجرای طرح پای کار آمدند + فیلمفرمانده سپاه هرمزگان: 2500 گروه سلامت در طرح شهید سلیمانی فعالیت دارند

به گفته رئیس بسیج حامعه پزشکی استان فارس نتیجه این مباحث ارائه طرح "شهید سلیمانی" بود که به وزارت بهداشت تقدیم و در نهایت به تصویب آن وزارتخانه و ابلاغ برای اجرا در سراسر کشور انجامید.

وی با یادآوری اینکه جلسات مختلفی در استان فارس برای اجرای این طرح برگزار و ابلاغ طرح در یکم آذرماه انجام شد، تأکید کرد: در این طرح استاندار رئیس قرارگاه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز معاون قرارگاه، و فرمانده سپاه فجر، فرمانده عملیات در استان فارس معرفی شدند.

وی با یادآوری اینکه اجرای طرح شهید سلیمانی در سه فاز در فارس اجرایی شده، ادامه داد: محلات استان با همکاری سپاه، به 862 بلوک تقسیم شده و کار در حال مدیریت و تیم‌ها بنا به نیاز هر محله قابل تغییر است که در فاز نخست که فاز مراقبتی محسوب می‌شود، خود به دو بخش مراقبت تخصصی و غیرتخصصی تقسیم می‌شود.

بهارلویی با تصریح بر اینکه بخش مراقبت غیرتخصصی، کار با آموزش جوانان بسیجی در محلات آغاز شد گفت: این جوانان با گرفتن آمار بیماران مثبت از مراکز 16 ساعته و دانشگاه علوم پزشکی با تماس و ارتباط با خانواده‌های آنان آغاز می‌شود تا در صورتی که نیاز باشد آموزش‌های لازم را به بیمار و اعضای خانواده او ارائه داده و غربالگری از خانواده بیمار و محل کار هم انجام می‌شود.

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان فارس با بیان اینکه وظیفه تیم‌های مراقبتی در این طرح، احوال پرسی روزانه از بیماران است گفت: البته اگر بیماری در فردی اوج بگیرد به تیم تخصصی که شامل 4 پرستار و یک پزشک متخصص است، معرفی شده و در صورت نیاز به ویزیت در منزل پزشک مراجعه می‌کند.

بهارلویی گفت: رصد مشکلات معیشتی و کاری بیماران درگیر با کرونا و حمایت از آنها نیز در فاز دوم این طرح تعریف و سراهای محله در محلات برای قرنطینه افرادی که شرایط حضور در منزل را ندارند، مجهز شده است.

وی فاز سوم این طرح را فاز نظارتی عنوان و تصریح کرد: نظارت مستمر بر صنوف محله توسط بسیجیانی که از سوی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آموزش دیده‌اند، در این فاز به طور مستمر انجام می‌شود.

به گفته رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس تاکنون به 1789 بیمار کرونایی توسط این تیم‌ها سرکشی انجام شده است. همچنین بیش از 15 هزار تماس تاکنون با بیماران انجام شده و بیش از 95 درصد بیماران سیر طبیعی را طی کرده‌اند.

بهارلویی به تشکیل 535 تیم نظارتی برای اجرای این طرح در استان هم اشاره و بیان کرد: تاکنون 1838 مرکز مورد بازرسی این تیم‌ها قرار گرفته است.

وی تعداد افراد فعال در اجرای این طرح را 6800 بسیجی ذکر و عنوان کرد: خوشبختانه به واسطه اجرای این طرح، تعطیلی‌های به موقع و افزایش سطح آگاهی مردم شاهد کاهش تعداد مبتلایان، بستری و فوتی‌ها در سه هفته اخیر هستیم و لیست انتظار بیمارستان‌های استان فارس اکنون به صفر رسیده است.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان فارس با تاکید بر اینکه اگر همکاری فرابخشی وجود نداشته باشد، کنترل بیماری به سختی انجام خواهد شد لذا قطع زنجیره انتقال نیازمند همراهی مردم است، خواستار اعمال محدودیت‌های سخت‌گیرانه، پیش و بعد از شب یلدا شد.

بهارلویی همچنین از اعلام سراسری واکسن کرونای ملی از ابتدای دی‌ماه خبر داد و گفت: در مرحله اول آزمایش انسانی این واکسن، 50 نفر و در مرحله دوم 500 مورد آزمایش قرار می‌گیرند که افراد متقاضی در زمان اعلام از سوی وزارت بهداشت می‌توانند با مراجعه به مراکز معرفی شده در لیست قرار گیرند.

انتهای پیام/424/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طرح شهید سلیمانی دانشگاه علوم پزشکی علوم پزشکی شیراز بسیج جامعه پزشکی پزشکی استان فارس اجرای این طرح استان فارس بیمارستان ها برای اجرای اجرای طرح سپاه فجر تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۶۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از دلال پتروشیمی در استان فارس

سرپرست مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی کشور از شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از یک دلال پتروشیمی در استان فارس خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، شاهین مستوفی سرپرست مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی کشور با علام شناسایی فرار مالیاتی در اداره کل امور مالیاتی استان فارس گفت: در راستای رسیدگی به اسناد و مدارک به¬دست آمده از اجرای بازرسی مالیاتی موضوع ماده (۱۸۱) قانون مالیات¬های مستقیم یک شرکت فعال در زمینه تولید فوم ساختمانی، فردی به عنوان دلال مواد اولیه پتروشیمی شناسایی شده است که با توجه به اجرای بازرسی‌های صورت گرفته از محل فعالیت شخص نامبرده، مشخص شد در بازه زمانی سال‌های ۱۳۹۷ لغایت ۱۴۰۱ فروشی بالغ بر ۸۶۰ میلیارد تومان فروش مواد اولیه پتروشیمی خارج از شبکه رسمی کشور داشته است.

مستوفی افزود: شخص مذکور مطابق اطلاعات موجود در سامانه‌های مالیاتی، صرفا مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان فروش در اظهارنامه مالیاتی سال ۱۴۰۱ ابراز نموده است که در همین راستا اقدامات قانونی مبنی بر تنظیم گزارش مالیاتی و مطالبه مالیات و جرائم متعلقه در منابع مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده از مودی در موعد مقرر قانونی، در حال انجام می‌باشد.

دیگر خبرها

  • تشکیل جلسه شورای امنیت برای گور‌های جمعی غزه
  • شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • عادی شدن روند پرواز‌های فرودگاه بین المللی شهید سلیمانی اهواز
  • تعیین تکلیف شدن عملیات ساخت و ساز اردوگاه شهید چمران در سامان
  • انتقاد آیت‌الله مدرسی از مشروب‌خوری برخی پزشکان در فارس
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از دلال پتروشیمی در استان فارس
  • «ما ملت شهادتیم» از شهید زاهدی تا سردار سلیمانی
  • از پرداخت بیش از ۴ هزار وام متاهلی به دانشجویان پزشکی تا تاکید بر استفاده دانشگاه‌ها از سند دانشگاه اسلامی
  • افتتاح مجتمع آبرسانی شهید سلیمانی
  • تعیین تکلیف اردوگاه دانش‌آموزی شهید چمران پس از ۱۸ سال